Op tijd in ziekenhuis?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lieffff, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieffff

Lieffff Lid

26 mei 2014
    66
    0
    0
    Limburg
    Na twee mooie thuisbevallingen (5 uur en 2 uur) moet ik nu in het ziekenhuis bevallen, wat ik prima vind hoor. Maar ik maak me behoorlijk druk over het feit hoe dat moet zodra ik de eerste weeën heb. Uit ervaring Weet ik dat ik amper een stap kan verzetten en dat het gewoon super snel gaat. Ik ben bang dat ik in de auto of ziekenhuis hal ga bevallen ofzo omdat het zo snel gaat.

Wie heeft hier ervaring mee, dus snelle bevallingen en op tijd in ziekenhuis zijn?

2. Mijn nicht heeft een heel snelle en een supersnelle stortbevalling gehad en ze was bij de tweede bevalling nog maar net op tijd in het ziekenhuis. Ziekenhuis was 10 minuten rijden.

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Van zodra je weeën hebt zou ik naar het ziekenhuis gaan, gezien je laatste bevalling maar 2 uur duurde.

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    De laatste bevalling duurde bij mij ook 4 uurtjes.
    Maar van heftige weeën tot geboorte maar 50min.

Ik verwacht dan ook dag de vk meteen aanwezig is als ik bel en dat er niet wordt gezegd "bel nog maar eens over een uur of 2!"
    Maar gelukkig weet mijn vk ervan ;)

5. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik heb instructies gekregen dat ik meteen moet bellen en meteen naar het ziekenhuis moet gaan van de vk. Nu woon ik daar wel heel dicht bij, maar dat ging prima de vorige keer.

6. Lieffff

Lieffff Lid

26 mei 2014
    66
    0
    0
    Limburg
    Dit wil ik ook, zodra start direct naar zhuis.
    Zie het absoluut niet zitten om hier eerst de vk nog te hebben en dan te bepalen dat we naar zhuis gaan.
    Bedankt voor jullie reacties!

7. mamatjuh4

mamatjuh4 Actief lid

14 sep 2013
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn 4e ging ook snel 7.15 braken vliezen.
    8.20 begonnen weeen snel naar zkh gegaan. Kwam daar aan had al ruim 8 cm en voor mijn gevoel geen heftige weeen..

8. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Ik zit in dezelfde situatie ben ook 2x thuisbevallen en deze keer word in het zkh maar ik ben doodsbang dat ik dat niet redt. Ik heb 2 turbo bevallingen gehad waarvan bij de laatste de vk net op tijd was. Ik ben dus van plan als ik maar iets voel wat op een wee lijkt ik direct naar het zkh ga. Hoe doe jij het met de oppas dan van je andere kindjes? Ik ben bang als ik mijn kinderen nog weg moet brengen eerst ik het helemaal niet meer haal.

9. soeza

soeza Niet meer actief

Ik heb ook "het geluk" hele snelle bevallingen te hebben.
    Bij de derde bevalling moest ik in het ZH bevallen vanwege bloedverlies bij de eerste twee bevallingen, maar omdat die nogal snel waren verlopen hadden ze een heel stappenplan bedacht :D
    Mocht ik nog maar denken dat de bevalling zou gaan beginnen, dan moest ik meteen de vk bellen. Die zou dan alles uit haar handen laten vallen en meteen naar ons toe komen om te kijken hoeveel cm ontsluiten ik dan zou hebben. Bij weinig cm zou ze ons begeleiden naar het ZH, maar als ik al te ver in de ontsluiting zou zitten dan zou het een thuisbevalling worden met als risico dat ik alsnog na de bevalling richting ZH zou moeten, maar de reden dat ze dan voor een thuisbevalling zouden gaan is dat ze anders bang waren dat ik in de auto zou bevallen.
    Uiteindelijk was het hele plan niet nodig, want ik ben uiteindelijk ingeleid vanwege overtijd lopen... Wel was het weer een redelijk snelle bevalling (50 min vanaf de allereerste wee) :)

Succes met de laatste loodjes!

10. kyara

kyara Actief lid

21 jul 2008
    151
    155
    43
    Vrouw
    Voorlopig ben ik ook nog medisch, maar misschien mag ik toch thuis bevallen als mijn kleine meisje doet wat er van haar gevraagd wordt ( goed groeien)

Ik beval namelijk ook erg snel van de eerste 2,5 uur en de tweede een 1 uur en een kwartier.
    Ziekenhuis is hier een half uur vandaan en in de spits is t helemaal drama. Mij willen ze gaan inleiden, al wil ik dat zelf eigenlijk niet. Maar voor mij is dit wel een groot stresspuntje.

11. Lieffff

Lieffff Lid

26 mei 2014
    66
    0
    0
    Limburg
    Ja oppas is ook nog een goeie! Daar ben ik nu ook over aan het nadenken. Ik denk dat ik een vriendin ga vragen of ik haar mag bellen. En de buren achter de hand ofzo. Maar heb ook al het scenario van dat mn man nog aan het werk is, dan duurt het nog ruim half uur voordat hij thuis is... Wisten we het maar van te voren!!

Inleiden heb ik geen ervaring mee, dit zou ik ook niet willen als het niet nodig is.
    Wil zo graag met 38 weken spontaan bevallen!! Maar bij beide de 41 gehaald..

12. Femmymamav3

17 jun 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest ook in het ziekenhuis bevallen na een eerdere thuisbevalling. Ik heb het ziekenhuis niet gehaald en ben gewoon thuis bevallen... Toen de verloskundige kwam had ik al 8 cm... Ik had geen medische redenen om in het ziekenhuis te bevallen maar teveel trappen.

Deel Deze Pagina