Geen pijnbestrijding bij natuurlijke bevalling na keizersnede.

Discussie in 'De bevalling' gestart door Eliesje, 5 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Ok, om jullie een heel verhaal te besparen kort ik het maar even in.

Ons eerste kind is geboren met geplande ks. (in het MCA te Alkmaar) Was top en was er snel bovenop.

Tweede kind MOEST natuurlijke bevalling zijn. (Sint Jansdal te Harderwijk) Prima, wilde ik best proberen. Dit is uitgelopen op een dramatische bevalling waarbij nog op het punt is gestaan alsnog spoedkeizersnede uit te voeren. Uiteindelijk is dat niet nodig geweest. Kreeg na een hoop zeiken een ruggeprik (scheef gezet dus voelde alles aan 1 kant nog).

Derde MOEST wederom natuurlijk, nu was ik bang. Maar prima, ik dacht dat deze sneller en makkelijker zou gaan. Nee hoor, deze duurde nog langer, mocht geen pijnbestrijding (dit omdat ik het openscheuren vd baarmoeder dan niet zou voelen, dat terwijl het de keer ervoor WEL kon). Enfin, deze bevalling duurde nog langer, kind werd na bevalling direct weggehaald want het moest "opgestart" worden (alsof we het over een pc hebben). Kortom hij ademde niet en was het ook niet van plan. Uiteindelijk na "opstarten" begon meneertje toch te ademen.

Nacontrole zijn ze ook even vergeten na deze bevalling. Kortom ik wil NOOIT meer in dit ziekenhuis bevallen. Zie nu al zo op tegen de bevalling en hoop gewoon dat ik een geplande ks krijg.

Nu heb ik besloten om in Zwolle te bevallen (mag toch niet thuis). Het vertrouwen in het Sint Jansdal is weg. Beval nog liever op de snelweg.

Maar wat is er nou van waar van dat pijnbestrijdingverhaal na een keizersnede? Waarom mocht ik dat eerst wel en later niet? Zijn er meerdere mensen hier bevallen in Zwolle en zo ja, hoe was het daar? Wil graag jullie ervaring horen.

Toch nog een lang verhaal geworden zie ik. Sorrie daarvoor. :)

2. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Geen ervaringen voor je, maar wilde ff kwijt dat ik t ontzettend slordig en naar vind dat je zo behandeld bent in dat ziekenhuis! Zo jammer als je naar terugkijkt op je bevalling! :$

Hopelijk gaat t dit keer soepeler ;)

3. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Vind ik wel heel lief dat je dat zegt. <3 Vind het ook erg jammer.

4. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Ja ik noem dat ziekenhuis niet voor niets het jammerdal!!!
    Ik heb zelf geen ervaring met KZ en pijnbestrijding, ik ben wel in Zwolle bevallen en zal daar over 3 weken weer bevallen. De 1e keer had ik alleen al 10 cm ontsluiting en persweeen toen ik in het zkh kwam, dus dat ging heel snel. Maar heel lief personeel, goede begeleiding en ze luisteren echt wel naar je.
    Nu een ingeleide bevalling met 38 weken dus ben benieuwd hoe dat verloopt.

5. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat erg dat je zo behandeld bent zeg! Als je er puf voor hebt kun je alsnog een klacht indienen; dan snappen ze misschien dat ze het echt niet goed hebben gedaan!

Volgens mij is er geen reden om na een ks geen epiduraal te geven. Wat in jouw geval denk ik een goed idee is, is een bevalplan maken en dat vooraf bespreken met de gynaecoloog. Dan weet die wat je wilt, en jij wat er wel of niet mogelijk is. Veel succes!

6. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

@jorna, bedankt voor je verhaal! Fijn dat je positief bent over Zwolle! Dat geeft mij ook moed!! Ja het jammerdal, hahaha die hoor je hier vaker die naam. Erg eigenlijk....

@Janneke, ja ik zit er wel over na te denken alsnog een klacht in te dienen. Al zou het daarna voor mij niet een reden zijn om er alsnog te bevallen. Maar je schreef over een bevallingsplan. Wat is dat precies? Ik heb daar nog nooit van gehoord.

7. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    een bevallingsplan is eigenlijk een wensenlijst wat je graag zou willen tijdens de bevalling. Dit zet je van te voren op papier en spreek je door met je vk of je gyn, zodat je op die manier jouw wensen vast hebt staan. Er zijn natuurlijk altijd situaties dat het niet medisch niet verantwoord is bepaalde zaken te doen, maar als een bevalling goed gaat kun je vaak heel veel dingen wel sturen.
    Bijvoorbeeld ik wil zo veel mogelijk met rust gelaten worden of in jouw geval ik wil bij ...cm een ruggenprik. Als je eens googled vind je een hoop voorbeelden!

8. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik heb 2 keer een spoedks gehad. beide keren is het wel spontaan begonnen
    de tweede keer heb ik tijdens de weeopwekkers gewoon een ruggeprik gekregen voor de pijn. toch is het weer een spoedks geworden.
    ik vind het een beetje een raar verhaal dat dat niet mag.
    ik ben bevallen in het mst te enschede.

9. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Ik heb 2x een spoedks gehad..bij beide mocht ik gewoon natuurlijk bevallen met ruggeprik..uiteindelijk dus 2x niet gelukt..nu ging de 2e zo snel dat ik voordat hij gezet zou worden opeens al 8cm had..nooit besproken dat het niet kon..in radboud nijmegen

10. juffie29

juffie29 Actief lid

10 apr 2009
    280
    0
    16
    Ik heb de vorige keer een keizersnede gehad in Zwolle. Nu mag ik gewoon proberen. Afgelopen week vertelde de verloskundige van het ziekenhuis dat een ruggenprik zeker een optie is tijdens de bevalling. Dus ja, in Zwolle mag het volgens mij wel.:)

Ik hoop alleen dat de nazorg in Zwolle nu wel goed is. Na de vorige bevalling was ik na 1,5 dag thuis... Ik was het spuugzat in het ziekenhuis (netjes uitgedrukt dan) Ik hoop maar dat het the wrong time en wrong place was...;)

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Raar dat je geen pijnbestreding mocht na een ks. Hier in het Elisabeth in Tilburg was het geen probleem om de 2de keer een ruggenprik te krijgen.

De tip van een bevallingsplan is een hele goede: de 1ste bevalling was voor mij traumatisch en een echt horror bevalling, maar de 2de is mede door dat plan een hele mooie ervaring geweest.

12. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Ok dat ga ik dus doen dat bevallingsplan! Dat scheelt volgens mij de helft.

En zie je nu wel dat het gelul (sorrie hoor) is dat je geen pijnbestrijding mag na een keizersnede. Ik voel me echt zo genaaid door dat ziekenhuis!! Echt de Veluwe hoor met hun oubollige bevallingen.

Dames, allemaal bedankt voor de ervaringen. Ik doe er goed aan een bevallingsplan te schrijven en lekker naar Zwolle te gaan. Jullie horen over 3,5 maand wel hoe het gegaan is.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Zwolle it is!

13. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Vergeet je niet te verdiepen in de (talrijke) nadelen en risico's van een kz hè..

14. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Pin je er niet op vast dat het in Zwolle 'perfect' zal zijn hè! Kennis van me is er bevallen en kijkt er niet heel goed op terug (keizersnede met veel complicaties en in de tijd dat ze er verbleef voelde ze zich aan d'r lot over gelaten). Zij komt uit het gebied tussen Harderwijk en Zwolle en veel mensen in die omgeving gaan juíst naar Harderwijk omdat Zwolle bekend staat als een fabriek. Zij zal een volgende keer niet weer kiezen voor Zwolle.

Heb zelf geen ervaring met deze ziekenhuizen maar vertel het zodat je er wel rekening mee houdt dat er in alle ziekenhuizen zulke dingen gebeuren. Hopelijk heb je straks natuurlijk een betere ervaring dan de vorige keren! Een goede tijd toegewenst!

Deel Deze Pagina