soort van benauwdheid????

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bianca21, 1 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca21

Bianca21 Actief lid

26 mrt 2006
    232
    0
    16
    Boekhoudkundig medewerkster
    Zoetermeer
    ik had vanavond ineens last van een soort van benauwd gevoel...
    niet echt benauwd maar heel erg opgeblazen zeg maar...
    kvoelde het heel erg goed in/om me buik...
    wat zou dit kunnen zijn???

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    \Ik heb dat ook gehad rond die tijd.
    BIj mij ging het vanzelf weer over.
    Ik lag veel en dat scheelde.

Succes

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Dat komt, geloof ik, doordat je kindje groter groeit en daardoor tegen je middenrif aandrukt. Ik heb er ook last van gehad, wordt wel weer iets minder naarmate je zwangerschap vorderd.

4. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    ja ik heb het ok nog. Het wordt iets minder. Ook maagzuu is een probleem. Dit komt idd omdat je kindje groeit en tegen alles aandrukt. Dit verdwjnt wanneer het kindje gaat indalen. Veel rechtop zitten wil ook helpen.

5. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Ik heb het pas de laatste weken erg. Eerst door het warme weer, maar nu nog steeds. Wordt er zelfs wakker van. Best beangstigend. Mijn beeb is al (deels) ingedaald en had verwacht dan wat meer lucht te hebben. Ik loop ook echt te zuchten om meer lucht te krijgen. Meer mensen ervaring mee die al in de laatste maanden zijn?

6. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Tam, dat zuchten om meer lucht te krijgen herken ik wel, dat is idd best beangstigend. Ik hield me maar voor dat ik echt voldoende lucht kreeg en probeerde zoveel mogelijk rechtop te zitten om de beeb meer ruimte te geven..

7. Bianca21

Bianca21 Actief lid

26 mrt 2006
    232
    0
    16
    Zoetermeer
    ik heb even met mijn verloskundige gesproken en die vertelde mij dat met 23 je kindje nog niet tot aan je ribben komt en het dus je dikke darm is...
    als je er ook heel moeilijk bij kan poepen (sorry voor het onsmakelijke) bij die benauwdheid is het dus je dikke darm die tegen je longen aandrukt
    ze raadde mij aan om lactulose te gebruiken dit kan absoluut geen kwaad in de zwangerschap en je merkt het verschil al na 2 dagen
    ik hoop dat ik meerdere mensen hiermee geholpen heb omdat ik er zelf toch best wel mee zat....

groetjes Bianca

8. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    lactulose kan geen kwaad maar het probleem is dat je luie darmen krijgt. Dat is met alle laxeer middelen. Rosivisee laxo helot ook wel. Je moet veel drinken en probeer veel fruit te eten. Als je dalijkluie darmen heb heb je helemaal een probleem lijkt mij.

9. Bianca21

Bianca21 Actief lid

26 mrt 2006
    232
    0
    16
    Zoetermeer
    als je het langer als voorgeschreven gebruikt krijg je geen luie darmen gelukkig!

het werkt wel gelukkig!!!

Deel Deze Pagina