Hoi, Even een vraagje: Ik ben nu 26 weken zwanger en merk dat ik toch wel vocht aan het vasthouden ben. Vanaf wanneer is het verstandig contact op te nemen met de vk? Ik heb verder geen hoofdpijn of zie geen sterretjes. Ik ben van mezelf altijd snel onzeker wat m'n lichaam betreft.
hiervoor hoef je de vk niet in te lichten hoor... Ik ben in mijn eerste zwangerschap van 50 kilo tot 73 kilo gegaan...Dus was 23 kilo bijgekomen! Mijn gezicht was werkelijk waar een echte dikke luchtballon!! Zo'n dikke kop had ik joh maar dat kan echt gene kwaad hoor dat trekt nadien wel weer weg... Ik heb het de laatste paar weekjes gekregen dat ik enorm veel vocht bijkreeg en toen ik ben bevallen was er dadelijk zo'n 17 kilo van mij weg na een paar dagen gewoon puur en alleen van het vocht wat ik bijhield... Maar als je ECHT denkt dat het de spuigaten uitloopt en toch te veel is kan je natuurlijk altijd bellen voor de zekerheid Succes!
Je bloeddruk wordt als het goed is sowieso regelmatig gecontroleerd, maar alleen een bol gezicht is geen reden om je daar zorgen om te maken.
Nou ik wil jullie niet bang maken, maar toen mijn gezicht bol werd had ik pre eclampsie. In de 2 weken erna hield ik 35 liter vocht vast, en werd het hellp syndroom. Als je alleen een bol gezicht hebt, maar op de weegschaal niet veel verschil ziet, zou ik me geen zorgen maken. Ik belde de vk toen ik 6 kg zwaarder was in 4 dagen. En werd gelijk opgenomen.
Hier houd ik ook iets vocht vast. Sokken staan wat in mn benen s avonds en mn gezicht wordt dikker. Kilo's geen idee, in elk geval genoeg haha. Maar hier niet het idee dat het extreem is, alleen wat sneller dan toen bij mn oudste. Vorige keer trouwens 18 kg aangekomen en was ze ook zo weer kwijt. Nu reken ik ook wel op 20 kg, kan het alleen maar meevallen.
Hier ook mega veel vocht. Ik pas mijn slippers niet meer, voeten zijn zo dik. Mijn vingers kan ik moeilijker buigen ivm vocht, mijn trouwring zit vast nu. Ook mijn gezicht is opgeblazen. Hier ook geen hoofdpijn of sterretjes, bloeddruk wel ietsjes hoger. Maar ik sta bij gyn op controle elke 2 weken nu. Ga ervanuit dat ze wel wat zeggen als ze het niet vertrouwen? Ik heb het nog gevraagd vorige week. Mijn bloeddruk was laatste 3 keer ong 130/70 a 75, en vorige week opeens 140/85. Zelf schrok ik ervan en heb bewust nog gevraagd of dat niet vele te hoog was, maar dat was het niet en het was een moment opname. Wel dacht ik afgelopen zadagnacht dat ik hellp had ....schaam schaam...ik had al heel de dag knallende koppijn, wat niet overging met paracetamol, en snachts moest ik bijna overgeven. Heb hele nacht getobt door die misselijkheid en koppijn. Uiteindelijk in slaap gevallen en toen ik wakker werd zo fit als een hoentje. Dus sja, zal wel gewoon even niet lekker geweest zijn.
Hoofdpijn heb ik bijna niet gehad toen ik hellp had, wel een zere lever. Tis zooo verschillend, als je twijfelt gewoon even je vk bellen, daar zijn ze voor, en als je extra je bloeddruk wil laten meten kan dat ook. Ik heb normaal een onderdruk van 65 dus ik werd opgenomen toen mn bloeddruk 85 was, terwijl dit voor andere mensen een hele normale onderdruk is. In het ziekenhuis ging hij wel over de 100, toen voelde ik me ook wel beroerd. Enniewee, bij twijfel gewoon even je vk bellen, ik twijfelde ook en stond op de parkeerplaats bij de super toen ik dacht, ik bel toch maar even, misschien heeft ze tijd. Uur later lag ik met magnesium infuus in mn kamertje