Hoe zwaar waren jouw krampen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Omelet, May 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    #1 Omelet, May 5, 2010
    Last edited: May 5, 2010
    Ik ben bijna 5 weken zwanger en heel bang dat ik dat niet ga halen.. Heb vanaf vorige week maandag (nu dus ruim een week) de hele dag al krampjes (ongi-achtig: zeurig) in mijn buik. Ik weet dat lichte krampjes erbij horen: uitrekken van je baarmoeder. Vannacht is het echter veel erger geworden en nu ben ik bang dat het mis is..

Werd gewoon wakker van de pijn: heel heftig in mijn buik en ook vanuit mijn onderrug. Voelde als een hele heftige ongesteldheid. Ben op de wc gaan zitten, dacht echt dat het mis ging. Moest wel weer plassen, dacht ook even dat het mijn darmen waren (sinds die maandag ook aan de diarree..)
    Uiteindelijk met 2 paracetamollen maar weer gaan slapen. Werd er ook misselijk van.

Vanochtend is de misselijkheid weg. De krampen zijn er nog maar niet zo ondragelijk als vannacht. Is dit normaal of moet ik ernstige rekening houden met dat het mis gaat?

Ik was gisteren (4-5) nog wel zo blij met mijn hCG toenname (zie testen).. Heb overigens (nog) geen druppel bloed verloren. Graag jullie ervaringen en reacties!

(zijn trouwens babyboom testen)
    View attachment 69747
    Alvast heel erg bedankt!

2. Chahida

Chahida Bekend lid

Dec 7, 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    De krampen kunnen echt verschillen per vrouw meid en per zwangerschap, ik heb ook heftige krampen gehad paar dagen geleden, nu ook nergens meer last van
    Hoort er allemaal bij, maar als je het echt niet vertrouwd gewoon je huisarts dan effe bellen, of een verloskundige, weet niet of ze iets kunnen doen want meestal zeggen ze toch afwachten.
    Is dit je eerste?.

3. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

Oct 6, 2009
    4,795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik heb 2 weken ofzo erge ongi krampen gehad. Ging steeds naar de wc om te kiijken of er bloed was, dat dacht ik echt.
    Het kan er dus gewoon bij horen.

xxxx

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Toen het de vorige keer bij mij misging, was het veel heftiger dan ongikrampen.
    Ik klapte helemaal dubbel en kreeg soort golven van pijn. Ik verloor al dagen bloed en stolsels toen.

Probeer een beetje vertrouwen in je lichaam te houden, geen bloed geeft moed!

5. Trees

Trees Niet meer actief

#5 Trees, May 5, 2010
    Last edited by a moderator: May 5, 2010
    Tijdens deze goede zwangerschap had ik meer last van krampen dan tijdens de zwangerschappen die uitliepen in een miskraam (vergeleken met voordat ik bloedverlies kreeg bij de miskramen, want toen was het uiteraard veel heftiger). Krampen waren hier dus juist een goed teken dat het vruchtje zich stevig innestelde!

6. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedere zwangerschap is anders he, bij mijn oudste heb ik twee weken op een menstruatie zitten wachten had immers normale menstruatie klachten? de eerste test wees niet zwanger aan. Dus kon niet zwanger zijn. Toen met zes weken maar weer getest ondanks de menstruatiekrampen toch nog niet ongesteld. Hartstikke zwanger;) Mijn dochter is nu 8.5 jaar.

Nu bij deze zwangerschap helemaal niks geen krampje geen steekje helemaal niks!! dat is ook weer raar;)

Het hoeft dus helemaal niks te zeggen.

7. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

May 3, 2010
    1,195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi bij mijn miskraam had ik echt vreselijke krampen anders dan ongi krampen veel heftiger echt net weeen.. zo erg dat ik gewoon krom moest staan.. ik zal er niet vanuit gaan dan het een miskraam is hoor!! een miskraam-pijn is echt heel heftig..
    misschien is het bandenpijn?

8. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik heb ook de eerste twee weken menstruatie achtige krampen gehad. Heb dus ook pas laat getest omdat ik op mijn ongi aan het wachten was. Nu ben ik inmiddels 8 weken en nu heb ik af en toe een kramp.
    Mij is verteld dat pas als er bloed aan te pas komt, het mis is, maar je kan natuurlijk altijd de verloskundige bellen. Daar zijn ze tenslotten voor!

9. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Bedankt voor jullie reacties.. de krampen zijn nu weer weg. Vannacht echt zitten grienen op de wc (vriend boos dat ik hem niet wakker heb gemaakt). Zolang er geen bloed is hoef ik me dus geen zorgen te maken. Pff vertrouwen in je lichaam.. heel moeilijk als je denkt dat bij alles wat je voelt het fout kan gaan. Je leest zoveel miskraamverhalen.. daar word ik erg onzeker van. Nogmaals: bedankt voor jullie lieve reacties!

10. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

Oct 29, 2009
    5,925
    2,093
    113
    Female
    Kraamverzorgende
    Tiel
    lieve JuJu,

ik heb in het begin van deze zwangerschap ook verschrikkelijke krampen gehad, was er van overtuigd dat het weer mis was, maar de kleine zit inmiddels al 17 weken muurvast in mijn buikkie....

komt goed meid.....

*knuf*

11. Ann1

Ann1 Lid

May 2, 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoop voor je Juju dat het allemaal goed zal gaan! Spannend en ook nog proficiat uiteraard, zie dat je pas net positief getest bent!

Vraagje. Hoor een aantal vrouwen hier zeggen dat ze dachten ongesteld te worden, gezien de klachten. Wat voor buikkrampen hadden jullie (en dus ook voor het ongesteld worden?)
    Krampen net onder de navel naar links en rechts? Of lager: krampen net onder de plek waar je haargrens is (sorry dat ik het even zo zeg) En was jullie stoelgang normaal?

12. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik had/heb diarree (altijd rond mijn NOD, nu dus weer en niet meer opgehouden) en had altijd krampjes in buik. Soms links, maar ook gewoon in het midden en in mijn onderrug. Die had en heb ik nu ook, alleen vannacht dus opeens mega-erg.
    (dank je Kwebbel, lief dat je reageert op mijn paniektopic)

13. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

Jul 10, 2006
    1,373
    0
    36
    #13 Vanilla, May 5, 2010
    Last edited: May 5, 2010
    He juju!

Probeer je niet al te veel zorgen te maken... Dit soort klachten hebben heel veel vrouwen als je het forum zo leest. Ik heb zelf de eerste weken ook behoorlijk veel last gehad van krampen, af en aan kreeg ik hier ook darmklachten bij. (buikgriep ed.) Ik maakte me ook behoorlijk zorgen, mede door alle verhalen die niet zo positief waren...

Probeer jezelf niet gek te maken door het hele i-net af te speuren naar info ;) Doe het even rustig aan. Hopelijk krijg je niet meer van die heftige krampen want dat is natuurlijk erg vervelend... :(

14. Madelief32

Madelief32 Actief lid

Jun 16, 2009
    196
    0
    0
    hoi Juju,

Maak je geen zorgen om krampen hoor! Ik had het in deze zwangerschap ook heel heftig en heb ook een paar x paracetamol genomen. Vergeet niet dat je bm reuzedruk is met extra weefsel aanmaken en dat soort activiteiten.

Ik heb 2 mk's achter de rug en dat ging echt gepaard met flink bloed verlies.

Ik begrijp je ongerustheid, maar probeer te genieten dat je zwanger bent! ongi-pijntjes is heeeeeel normaal.

liefs,M

15. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Hee Marcha, wat leuk om zwanger mensen uit 'mijn' zwanger-worden topics hier weer terug te zien :D
    Ik ben behoorlijk gerustgesteld door jullie woorden. Ook omdat de krampen nu weg zijn. Heb paracetamol gekocht en als het vannacht weer zo erg is neem ik die in en probeer ik gewoon verder te slapen. En dan maar hopen dat het goed gaat :)

16. Granta

Granta Actief lid

Jul 21, 2009
    187
    0
    0
    Hej lieve Julu.....

Niet teveel zorgen maken...ook ik had in het begin erge krampen en last van mijn onderrug...ook hier zit er 17 weken een "wurmpje"in mijn buik...
    Ik wens je alle geluk

17. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Dank je lieve Granta!

Nou lieve dames, dank jullie wel voor de reacties! Ik maak me een stuk minder zorgen. Gisteren preventief een paracetamol ingenomen ('s avonds nemen mijn krampen toe) en vannacht heerlijk geslapen zonder teveel buikpijn. Hopelijk was de paniek om niets en gaat ergens in deze zesde week het hartje kloppen van ons kleintje. *Duimt*
    Dank jullie wel allemaal!

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Een vriendinnetje van mij had ze ook zo erg dat ze dacht dat het helemaal mis was. Maar ze is inmiddels iets verder zwanger dan ik! :)

Ik had overigens ook erge krampen, maar die waren wel anders dan mijn ongesteldheidskrampen. Wel zo erg dat ik ze echt weg moest puffen en dat ik er ook naar van werd. Dat heeft een week geduurd en sindsdien heb ik er geen last meer van.

19. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

Toch wel paracetamol zonder toevoegingen he ?
    Hoop dat het inmiddels weer wat beter gaat.
    Ik heb ook nog wel krampen maar dat is bandenpijn wat ik heb.
    Ook niet bepaald een pretje hoor..

Sterkte!

20. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Hoi JuJu,

Ik ben gister bij de verloskundige geweest voor bloedverlies en hevige krampen. Alles was in orde en ze heeft mij heel goed laten zien waardoor ik krampen heb.

Met 6 weken was mijn baarmoeder "rond" en 1 week later lijkt hij wel een lange banaan! Je lichaam verandert en er hoeft niks aan de hand te zijn.

Kan je de afspraak met je vk niet vervroegen? Met 6 weken en 4 dagen was ik daar en hebben we ook een hartje kunnen zien.

Hopelijk worden de krampen snel minder!

Liefs,

Sam

Share This Page