Mamaaaaaa! Mama! Mama, mama, mama, mama! Mama?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Napoleon, 18 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wie heeft er een tip?

Het zal wel voortkomen doordat het een groot gezin is maar...

Ik wordt helemaal tiepelzinnig van de hele dag door: 'mama, mag ik...' Mama, weet je...' Mama, mama mama mama mama! Arggggg!

Zelfs mijn man wordt er knetter van (valt hem zo in de vakantie ineens op ;))

De oudsten doen het niet maar mijn dochters van 3 en 5 wel... En de jongste gaat het nadoen.

Ik moet echt regelmatig zeggen dat ik even bezig ben en dat ik even niet naar ze luister maar dat houden ze maar even vol.

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Mijn oudste vindt het nu zo leuk om me de hele dag mima te noemen.. echt braaaaak...en dat kreng maar lachen...

3. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Je dochtertjes steeds aanspreken met hun naam, dus bijvoorbeeld Eefje, eeefje, eeefje, eeefje? Dat deed mijn moeder bij mij, worked like a charm ;)
    Ik was me er echt niet van bewust hoe irritant dat ge-mamma was totdat mijn moeder mijn naam telkens terugriep ;)

Edit, das toevallig, zie nu dat de mamma van een eefje boven mij gepost heeft :D

4. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Haha ja dat doe ik ook bij mijn zoontje ;)

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Misschien duidelijk maken dat ze in 't weekend en tijdens zijn verlof ook es "papa, papa, papa" mogen roepen ;).

Is het ook niet eigen aan de leeftijd? Als je er dan 3 hebt in die leeftijd, komt het drie keer zo hard aan.

6. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik wordt al gek ervan als ik het me buurmeisjes steeds hoor doen en die van mij moet nog geboren worden. Laat het dan aub papa papa papa zijn.

7. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Haha ik roep ook altijd: naam, naaaaam, naaaaaam terug :D is ze ook altijd meteen effe stil

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier is het et 4 en 2 precies zo.
    En als je niet meteen reageert dan is het ook nog mamie, maham, mam, mama, maaaamaaaaa, mahahahaham.
    Ik zeg idd dan ook vaak evy, eefje, eeeeef, ehehehevy :D

9. Metire

Metire Niet meer actief

Mijn zoontje doet het sinds een paar weken ook.. de hele dag mama, mamaaa! Hij maakt er zelfs een liedje van: mama mama maaaamaaa, mamamamamaaamaa ;)

Iedereen wordt nu ondertussen mama genoemd terwijl hij heel goed papa, oma en opa kan zeggen ;)

Naja ik snap het wel, mama is natuurlijk ook de leukste :cool: haha!

10. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Oh vreselijk he. Mijn dochters doen dat ook de hele dag. Knettergek word ik er van. Ik ga ze ook naroepen met hun naam maar vaak blokkeren mijn oren en reageer ik helemaal niet meer.

11. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ehrm.... kreng?! :( .... Je hebt het hier toch over je dochter?

12. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    deden wij ook met onze zoon was het zo over werd ie gek van als wij dat deden haha

13. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Hier hoor ik dat ook de hele dag. Is het de 1 niet dan de ander wel.
    Ach ik troost mij met de gedachte dat vanaf morgen er al weer 1 naar school gaat. Scheelt weer een keer of honderd per dag.:p

14. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Haha, heb ik dan echt zo'n bijdehandje, vast wel..
    Heb dit ook een paar keer geprobeerd, zegt ze weer terug mamamamamamamama. Als je dan niet reageerd zegt ze, dan moet jij QuincyQuincyQuincy zeggen ;)

Ts ik denk niet dat het aan een groot gezin ligt, maar dan valt het natuurlijk veel meer op. Ik zeg haar nu gewoon dat ik at vervelend en irritant vind, helpt soms eventjes.

15. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik zeg altijd jaaa? jaaa? jaaa? jaaaa?
    Of ik zeg, mama is ff buiten gebruik en negeer ze, kan ik na 8 al best goed hahaa soms ben ik aan het kletsen met de buuf en zegt ze "die en die roept jou al een hele tijd hoor" Oja??? serieus niet eens gehoord....selectief gehoor :p

16. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    mijn zus gebruikte de kleuren klok op 10 min. zette en dan mogen ze geen vragen stellen. je kan ook met 5 min. beginnen en dan uitbouwen naar 20 a 30 min. werkte als een trein bij haar.

17. Puma82

Puma82 Bekend lid

4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha en hier zou ik het zo leuk vinden als ik het zou horen! Eerst al die moeite om het aan te leren en jullie kunnen het niet meer aanhoren.

Op mijn werk ken ik het ook: jufjufjufjuf! Dan helpt het ook om 10x de naam terug te zeggen.

18. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik zal de volgende keer er wel een smiley bij zetten, wees maar niet bang mijn dochters zijn mijn alles..

19. Bloem2

Bloem2 Niet meer actief

20. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik noem haar nu de hele tijd fifi :)