Wie heeft er een tip? Het zal wel voortkomen doordat het een groot gezin is maar... Ik wordt helemaal tiepelzinnig van de hele dag door: 'mama, mag ik...' Mama, weet je...' Mama, mama mama mama mama! Arggggg! Zelfs mijn man wordt er knetter van (valt hem zo in de vakantie ineens op ) De oudsten doen het niet maar mijn dochters van 3 en 5 wel... En de jongste gaat het nadoen. Ik moet echt regelmatig zeggen dat ik even bezig ben en dat ik even niet naar ze luister maar dat houden ze maar even vol.
Mijn oudste vindt het nu zo leuk om me de hele dag mima te noemen.. echt braaaaak...en dat kreng maar lachen...
Je dochtertjes steeds aanspreken met hun naam, dus bijvoorbeeld Eefje, eeefje, eeefje, eeefje? Dat deed mijn moeder bij mij, worked like a charm Ik was me er echt niet van bewust hoe irritant dat ge-mamma was totdat mijn moeder mijn naam telkens terugriep Edit, das toevallig, zie nu dat de mamma van een eefje boven mij gepost heeft
Misschien duidelijk maken dat ze in 't weekend en tijdens zijn verlof ook es "papa, papa, papa" mogen roepen . Is het ook niet eigen aan de leeftijd? Als je er dan 3 hebt in die leeftijd, komt het drie keer zo hard aan.
Ik wordt al gek ervan als ik het me buurmeisjes steeds hoor doen en die van mij moet nog geboren worden. Laat het dan aub papa papa papa zijn.
Hier is het et 4 en 2 precies zo. En als je niet meteen reageert dan is het ook nog mamie, maham, mam, mama, maaaamaaaaa, mahahahaham. Ik zeg idd dan ook vaak evy, eefje, eeeeef, ehehehevy
Mijn zoontje doet het sinds een paar weken ook.. de hele dag mama, mamaaa! Hij maakt er zelfs een liedje van: mama mama maaaamaaa, mamamamamaaamaa Iedereen wordt nu ondertussen mama genoemd terwijl hij heel goed papa, oma en opa kan zeggen Naja ik snap het wel, mama is natuurlijk ook de leukste haha!
Oh vreselijk he. Mijn dochters doen dat ook de hele dag. Knettergek word ik er van. Ik ga ze ook naroepen met hun naam maar vaak blokkeren mijn oren en reageer ik helemaal niet meer.
Hier hoor ik dat ook de hele dag. Is het de 1 niet dan de ander wel. Ach ik troost mij met de gedachte dat vanaf morgen er al weer 1 naar school gaat. Scheelt weer een keer of honderd per dag.
Haha, heb ik dan echt zo'n bijdehandje, vast wel.. Heb dit ook een paar keer geprobeerd, zegt ze weer terug mamamamamamamama. Als je dan niet reageerd zegt ze, dan moet jij QuincyQuincyQuincy zeggen Ts ik denk niet dat het aan een groot gezin ligt, maar dan valt het natuurlijk veel meer op. Ik zeg haar nu gewoon dat ik at vervelend en irritant vind, helpt soms eventjes.
Ik zeg altijd jaaa? jaaa? jaaa? jaaaa? Of ik zeg, mama is ff buiten gebruik en negeer ze, kan ik na 8 al best goed hahaa soms ben ik aan het kletsen met de buuf en zegt ze "die en die roept jou al een hele tijd hoor" Oja??? serieus niet eens gehoord....selectief gehoor
mijn zus gebruikte de kleuren klok op 10 min. zette en dan mogen ze geen vragen stellen. je kan ook met 5 min. beginnen en dan uitbouwen naar 20 a 30 min. werkte als een trein bij haar.
Hahaha en hier zou ik het zo leuk vinden als ik het zou horen! Eerst al die moeite om het aan te leren en jullie kunnen het niet meer aanhoren. Op mijn werk ken ik het ook: jufjufjufjuf! Dan helpt het ook om 10x de naam terug te zeggen.
Ik zal de volgende keer er wel een smiley bij zetten, wees maar niet bang mijn dochters zijn mijn alles..