Gisteren stapte ik uit de doche. Mijn man lag met mijn zoon in bad. Zegt ie: Wat is dat nou?? Ikke: wat?? Hij: nou daar, het lijkt wel een tepel! Ikke: waar, kan niets zien daar beneden, buik in de weg. Hij wijzen naar tussen mijn schaamlip en lies. (spiegel erbij) Er heeft daar volgens mij ooit een moedervlekje gezeten (die heb ik overal op mijn lichaam) maar nu is dat ding echt ineens gegroied Lijkt idd op het topje van je tepel. Bruin en voelt heel zacht. SCHRIK Ik mijn moeder gebeld (mama's kindje he) en het uitgelegd. Zij zegt: maandag even langs de huisarts. Wel SNEL naar laten kijken hoor. Voor hetzelfde geldt komt het gewoon door mijn zwangerschapshormonen, of het kan een wrat zijn of k..... Nee, ik wil niet van het ergste uit gaan hoor. Het zal vast niets zijn. Vast gewoon door mijn hormonen. Maar toch, het zet je wel aan het denken. Ik ga niet bang zijn, me ongerust maken. Het is vast niets. Maar volgens mama moet ik er wel even mee naar de huisarts en die snijden het weg en zetten het op kweek. Ze zegt: dan krijg je een kleine prikje voor de verdoving en dan flippen ze die er zo uit. Mischien een klein hechting of gewoon een pleister en dan klaar. Ik ben daar nog banger voor dan voor de bevalling Voor de bevalling krijg ik een ruggeprik en moet ik er een hele kind uitpersen, en dat doe ik nog liever dan een ??? (geen idee wat het is) weg laten halen naast mijn schaamlip
Het kan idd goed door hormonen komen. Zelf had ik een moedervlek die en beide zwangerschappen groter werd. Heb hem onlangs weg laten halen. Dat moest dus wel door een chirurg gebeuren en heb nu een litteken van heb ik jou daar haha. Groter dan de moedervlek was. Maar je moeder heeft wel gelijk, even naar laten kijken voor de zekerheid
ik denk dat het wel eens zou kunnen komen van de zwangerschap van de druk daaronder op dit moment. Maar ja zeker goed om naar te laten kijken. Succes maandag hopelijk hoeft er niets gesneden te worden.
Kijk, zie je wel.... vast gewoon door mijn zwangerschap Maar vind het fijn dat anderen dat ook vertellen. Bedankt
Onder invloed van hormonen kunnen moedervlekken flink groeien. Zou me niet teveel zorgen maken maar laat het wel even checken!
Goed dat je het laat checken meid! Maar kan idd goed door de zwangerschap komen, hormonen doen rare dingen Vaak doet de huisarts niks maar sturen ze je door naar de dermatoloog die of wat weefsel afneemt of precies weet wat het is. Veel succes maandag bij de huisarts!!
Ook ik ga voor hormonen. Ook heb ik mij eens door mijn huisarts laten vertellen dat je je pas zorgen moet gaan maken als ze heel grillig worden. Dus niet meer mooi rond maar hele grillige randen. Ondanks dat dat niet zo is zou ik er ook even naar laten kijken, maar denk dat het wel meevalt.
Mijn vriend heeft heel veel moedervlekken en moet daarmee ook jaarlijks op controle. Zo'n vlekje weghalen is niet prettig (aldus hem), maar wel te doen. De prikken zijn even vervelend. Je moet je pas echt zorgen gaan maken als hij steeds groter word, zeer gaat doen, gaat jeuken of gaat bloeden. En de kleur zegt ook heel veel, als hij heel erg donker is, bij het zwarte af, moet hij wel weg gehaald worden. Het zou bij jou indd wel goed door de hormonen komen, dus niet te veel zorgen maken! Ben het wel met je moeder eens dat je even langs de huisarts moet, gewoon voor de zekerheid. Succes!
Ik heb ook veel moedervlekken en tijdens de zwangerschap kreeg ik er nog meer bij en er waren er die groeide De huisarts heeft één grote weggebrand, die zat heel irritant bij m'n bh-bandje, en er zijn er nu spontaan weer wat weggegaan en/of geslonken. Even naar laten kijken ja, kans op een hormonenkwestie is wel groot hoor
Ja hier ook bekend met groeiende moedervlekken. Op mijn borsten vooral en ik heb tijdens de zwangerschap van Isabella ook eentje weg laten halen bij de schaamlip. Niet een hele grote maar toch even weg laten halen. Maar inderdaad wel gelijk maandag gaan.
Ik heb dat ook gehad, 2 stuks op dezelfde plek als jij, na de bevalling zijn ze vanzelf weer weggegaan..
Moedervlekjes kunnen groeien, maar ik snap niet precies wat je bedoeld. Is het geen fibroom? Ik heb een herpes-virus en tijdens de zwangerschap werd die actief door hormonen. Niet om je bang te maken natuurlijk! Na mijn bevalling, met het hechten zagen ze pas die 'wratjes' en daarom is mijn zoontje nog een aantal keer gecontroleerd NA de bevalling. Het kan gevaarlijk zijn namelijk voor baby's. Beter dat je inderdaad even belt.. wat het ook is .. het is zo weg! Sterkte!