Hoi, De eerste keer was het hartje gestopt met 8,5 week en met ook ongeveer 11 weken heb ik cytotec gebruikt. Het viel me toen reuze mee met de pijn. Het duurde wel echt lang (12 uur) voordat ik bloedverlies kreeg en toen heeft het nog 6 uur geduurd voordat alles er uit kwam. De krampen werden steeds erger en net toen ik dacht nu doet het wel echt pijn, kwam het eruit. Toen waren alle krampen ook meteen weg! Die keer viel qua pijn echt mee en het duurde niet lang. De tweede keer was ik maar 5,5 week maar uiteindelijk ook pas bij 10 weken cytotec gebruikt. Toen was het geen pretje. Hele erge krampen (te vergelijken met het begin van mijn bevalling), gelukkig duurde dat maar 1,5 uur, maar ik heb zeker 3 dagen lichte krampen gehad en het is er toen niet vanzelf uitgekomen, dus die keer was iets minder succesvol. Maar aangezien jij nu al bloedverlies en krampen hebt lijkt het de goede kant uit te gaan. Veel sterkte en als je nog vragen hebt, dan beantwoord ik ze graag!
Ik heb geen ervaring met deze pillen, maar wil je wel even heel veel sterkte wensen. Heel verdrietig voor jullie. Ik hoop voor je dat het gauw voorbij is en dat de pillen goed werken. Zo te lezen wel. Misschien is het goed voor je, emotioneel gezien, om te proberen het vruchtje (gek woord eigenlijk) op te vangen om het even te kunnen bekijken. Hoe moeilijk ook misschien. Sterkte!
Inmiddels 16 uur later en nog niks verloren wel hele nacht krampen gehad en bloedverlies aardig wat (niet extreem) maar wordt wel steeds meer... Maar nog nix uitgekomen pfff
Jeetje wat vervelend zeg... Met een beetje "geluk" (hoe dubbel mss ook) komt t na de tweede dosis wel los. Ik had zelf 3x een dosis van vier pillen met tussenpozen van 48 uur. Bij mij kwam het pa secht los na de 3de dosis. Ik hoop voor je dat t vandaag alsnog doorzet meis.
Jeetje dan heb je er ook echt lang over gedaan. Ik hoop echt dat het na de volgende dosis gaat werken ben er zo klaar mee hoe eng ook ... Dadelijk loop ik volgende week nog ....
Ik heb er idd vrij lang over gedaan, zie mn handtekening... Nu wel zga als schoon op n stolseltje van 3mm na. Maar dat is te "verwaarlozen" Hoe laat ga je de volgende dosis inbrengen? (Neem aan dat je ze vaginaal in brengt?)
Ik heb ze net alle 4 vaginaal ingebracht inderdaad om 14.15. Ben benieuwd...... Lijkt mij dat het sneller moet werken aangezien de baarmoedermond al open staat.
Och jee Nini! Je naam kwam me bekend voor: we zaten samen in het 1 tm 15 juli as mama's. Wat ontzettend k.. Dat jij ook een ma hebt! Bij mij het zelfde verhaal: allen dan alles 1 wk eerder. Ik heb eerst mifegyne geslikt en 36 uur later elke 12 uur 2 tabletten cytotec ingebracht. Werkte bij mij 5 uur nadat ik de eerste cytotec had ingebracht: krampen, bloedverlies en verlies van stolsel, 3 uur daarna groot stuk weefsel, placenta?, verloren, Toen was het klaar. Heb weinig pijn gehad en weinig bloedverlies. Nu nog af en toe iets bruin verlies. Heel veel sterkte! En als je kunt zou ik het weefsel opvangen. Ik vond het fijn om er een plekje voor te maken (diep!!!) in de tuin. Op die plek heb ik ook witte hyacinten gepland als aandenken aan een kindje wat zooo gewenst was.. Ik hoop dat we snel weer een zwangerdchapsforum kunnen mee kletsen!!
Bah, wat naar! Sterkte! Mijn ervaring met cytotec: de eerste kuur (ik weet de dosering niet meer, maar ik moest een paar keer steeds twee pillen inbrengen) deed bij mij niet zoveel, behalve wat bloedverlies. Daarna nog een kuur gekregen en dat hielp wel goed. Flink gebloed en stolsels verloren. Daarna was ik helemaal schoon. Het heeft bij mij dus wel een paar dagen geduurd helaas. Maar gelukkig had ik nauwelijks pijn, ongeveer te vergelijken met een menstruatie.
Hoi Kyra!! Ik herken jou naam ook inderdaad. fijn dat het bij jou best goed is gegaan. Ik heb net de pillen alweer uitgeplast na 1 uur en 15 min maar laa dat dat niet erg was omdat de stoffen snel worden opgenomen. Ben benieuwd wat ik zo weer ga ervaren kwa pijn bloed en hopelijk stolsels en alles. Hoop jou ook weer binnenkort in een zwanger clubje tegen te komen. Manamana dan hoop ik dat ik deze ronde meer geluk heb net als jou !! Fijn dat je weer zwanger bent zie ik en al een heel eind op weg
Mijn eerste miskraam kwam vanzelf op gang (iets meer dan 6 weken). Mijn tweede miskraam van 7.5 weken moest ik twee keer 4 pillen (cytotec) gebruiken. Heb daar eigenlijk geen pijn van gehad. We bloed en stolsels verloren, maar viel me reuze mee. Bij de derde miskraam was ik 10 weken. Toen ook weer 2x4 pillen en toen wel meer kramp en bloedverlies gehad, maar ik vond het allemaal goed te doen. Heel veel sterkte, dit zijn geen leuke dingen. Ik begrijp heel goed dat je "het" weg wilt hebben en hebt gekozen voor de pillen. Ik hoop dat je baarmoeder helemaal schoon is en je niet alsnog een curettage hoeft!
De krampen die ik gister had vielen mij oom mee en goed te doen. Tot nu toe voel ik nog niks... Hoop echt zo dat het wel gaat komen pfff zie het gebeuren van niet. Klote timing met die kerst zo... Ben benieuwd wat ze zeggen als het morgen er nog niet is of ik dan nog een ronde moet of een spoed curettage? Gewone curettage kan allemaal pas eind volgende week nou zolang ga ik echt niet meer zo doorlopen... Maar goed laten we hopen dat vanavond er wat gaat gebeuren
De pillen (cytotec) hebben ongeveer een werking van 48 uur. T kan zijn dat je nu nog niets voelt, maar dat t vnv om tien uur, of vannacht in eens los barst. Spoedcurretage doen ze alleen maar als het echt spoed is. Of wel je moet dan haast leegbloeden, koorts hebben en eventueel moeten er dan ontstekingswaarden in je bloed te zien zijn. Voor die tijd zullen ze echt geen spoedcurretage doen. Verder kunnen de pillen nog enige na werking hebben na de eerste 48 uur dat ze ingebracht zijn. Bij de een gaat t heel snel en bij de ander duurt t gewoon wat langer. Wat mij hielp was lekker proberen bezig te zijn. Lekker t huisje schrobben/boenen, knutselen met stof etc om de tijd maar lekker door te komen. En doordat ik wat drukker was leek het ook wat sneller door te zetten. Of dat daadwerkelijk ook zo is geweest en of zo gewerkt heeft geen idee. Maar ik had er een fijn gevoel bij toch even bezig te zijn met iets anders. Mss werkt het voor jou ook wel....
Bij mij werkte ze binnen het uur pfffft helaas na 2 keer toch een spoedcurretage door ernstig bloedverlies. Was al 3 dagen gestopt met vloeien dus kwam out of the blue
Ik merk nu nog steeds helemaal niks haha inderdaad afleiding zoeken doe ik ook wassen opruimen lekker bezig blijven. En maar hopen dat het in 48 uur wat doet inderdaad...
Ik hoop het ook maar heb er weinig vertrouwen in voel echt niks bizar.... Duurt zooo lang op deze manier
Ja k kan me voorstellen dat je er zo weinig vertrouwen in hebt. Maar t kan nog komen meis. Tot die tijd lekker je tijd zien door te komen en even kijken/zorgen dat je er niet continu mee bezig bent of hoeft te zijn. Dan gaat de tijd ook alleen maar langzamer ☺
Ik hoop ook zoo dat t voor je nu gaat doorzetten!! Dit is echt zo ... Wachten op iets wat je niet wilt maar wat wel moet... Sterkte!!