Hi Daisy... Ik heb even op mijn gemakkie het hele verhaal gelezen. Meis wat is het leven soms oneerlijk. Ik begrijp je onzekerheid zo goed. Vanwege de chromosoomafwijking van mijn man (gebalanceerde translocatie op 3&11) hadden wij een verhoogd kans op een kindje met een zware (niet levensvatbare) afwijking, mss ken je het verhaal nog wel. Wij hebben op 15/1 een vruchtwaterpunctie gehad. Op advies van de Klinisch Geneticus en omdat we (net als jullie) niet langer meer in onzekerheid wilden zitten. De uitslagen waren na 2 wkn bekend. Ons kleintje heeft dezelfde afwijking van mijn man (maar goed die is gezond) alleen ons kind zelf kinderen zou willen zal hij dezelfde problemen ervaren als wij hebben gehad. De angst dat ALS het mis gaat na de punctie ken ik ook maar al te goed. Vandaar dat ik zelf na mijn punctie verlof aangevraagd heb en al die dagen plat heb gelegen. Puur voor de zekerheid, zodat ALS het mis zou gaan, ik er voor mijn gevoel TOCH alles aan gedaan had om het te kunnen voorkomen. Wat een mazzel dat jullie binnen 5 dgn de uitslag krijgen. Waarschijnlijk komt dat omdat ze maar op bepaalde zaken moeten onderzoeken. Bij ons moesten ze alle chromosoomparen 1 voor 1 onderzoeken dus mss dat het daarom bij ons langer duurde. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen! Duimen draaien hier overuren. Liefs Silla
Hi Daisy, Succes met wachten meis, ik duim voor een goede uitslag. lukt het je een beetje om afleiding te vinden deze dagen? Groetjes Erica
Hey meiden,bedankt voor jullie reacties,superlief! @Silla,wat fijn om te horen dat het goed gaat met jullie beebje! Fijn dat je mij hlemaal begrijpt,ik ben ook behoorlijk bang voor de punctie en dan bedoel ik niet dat het pijn doet maar bang dat het mis zal gaan! Deden ze niet moeilijk op je werk dan? Ik wil ook graag thuis blijven de dagen erna maar durf niet zo goed te zeggen..... @Erica,jawel hoor dat gaat goed,de spanning zal pas echt komen als het dinsdag of woensdag is... Liefs Dais..
Hi Daisy, nee ik heb gewoon vakantie dagen opgenomen. Maar omdat ik (achteraf gezien) wel een bloeduitstorting had op mijn buikwand (aan de binnenzijde) kon ik niet lang rechtop zitten. Dus heb me nog eens een week ziekgemeld. En DAAR waren ze niet echt blij mee, want het was nl. al de zoveelste keer tijdens de zwangerschap. Tja ik heb zoiets van...ik ben vanaf dag 1 v/d zwangerschap eerlijk geweest, ze wisten van mijn onzekerheid, ze wisten van de risico's, ze kennen mijn miskraam verleden dus het zegt meer over het werk dan over mij of de zwangerschap. Anders zou ik als ik jou was aan Personeelszaken, het nummer vragen van jullie ArBo arts en zelf contact opnemen, dan dek je jezelf in. Maar goed het is van de zotte natuurlijk dat je werk hier moeilijk over gaat doen of dat jij je mss schuldig gaat voelen. Ik ken het hoor ben zelf ook zo naar mijn werk toe, maar mijn man zei; Sil, als het om een verkoudheidje ging tuurlijk zet je je dan eerder over je grenzen heen om toch te gaan werken. Nu heb je een levendwezentje in je buik en DAAR moet je rekening mee houden, DAT is jou verantwoordelijkheid. En geloof me Daisy, mijn man is niet van het ziekmelden oid, hij is zelfs nog nooit zo ziek geweest dat hij zich heeft ziekgemeld. Maar goed wat NU belangrijk is, is dat jullie rust vinden en de ruimte en tijd nemen om dat op jullie eigen manier te doen. Je moet sowieso 1 dg vrij nemen voor de punctie zelf en dan zou je donderdag en vrijdag vrij moeten nemen, dan heb je het weekend nog dus ben je in totaal 5 dgn vrij waarvan je maar 2 dgn kwijt bent aan verlof dagen. Ik zou het doen hoor! Sterkte meis!
@Silla, je hebt ook helemaal gelijk hoor dat weet ik ook wel,ik ben donderdag vrij en moet dus vrijdag eigenlijk werken tot 13.00u,maar ik denk toch dat ik het er maandag ns over ga hebben hij moet het maar begrijpen,ik ben laatste tijd ook veel ziek geweest vandaar dat ik er ook moeite mee heb(Merel* en MK) Ach weet je,hier hebben we ook niet om gevraagd toch? Bedankt voor je antwoorden. Heb je trouwens ook echt hele dagen op bed gelegen? Hoe gaat het nu met je? Liefs Dais..
Lieve Daisy, Wil je nog even heell veell succes wensen voor de 20ste, mijn gedachten zijn bij je. Snap dat je meer zekerheid wil hebben, en je zou je goed kunnen voorbereiden mocht één van de kindjes wel het Down syndroom hebben. Kan mij voorstellen, dat je dit niet 'eventjes' naast je neer kan leggen. Ik bewonder je kracht en positiviteit ondanks alles, en wil je bij deze even een dikke kusss en knuffel geven als steun!
hoi hoi jeetje wat een onzekerheden allemaal zeg, ik ga heel hard duimen dat alles goed is met jullie 2 wondertjes... veel suc6 de 20ste
hey daisy volgens mij is het wettelijk geregeld dat je naar het advies van de artsen moet luisteren en die zal zijn dat je de dagen na de punctie zo rustig aan mogenlijk moet doen niets mag tillen of zwaar werk verrichten elke goede baas zou moeten begrijpen dat helemaal jij het nu gewoon even nodig hebt daarentegen gaat het om de gezondheid van je kindjes en die staat op nummer 1 zowel gevoelsmatig als wettelijk succes en vrij nemen hoor niet denken die paar uur ach maakt het uit nog 3 dagen deze dag is bijna om blijf bidden meis ik blijf bidden het moet gewoon goed gaan en goed blijven gaan [-o< [-o< de gedachte dat jij dit weer mee zou moeten maken maakt me erg verdrietig eerlijk gezegd (en ik ken je niet eens persoonlijk) sterkte meid nog een paar dagen maar wij slepen je er doorheen knuffel nathalie
Hi Daisy, Ik heb echt al die dagen plat gelegen. Ik had zo'n last van de punctie. Daarnaast had ik het vermoeden dat ik daarna vruchtwater aan het verliezen was dus moest de dag daarna alweer hals over kop naar het ZH. En ik had zo'n buikpijn. Ik verloor volgens de echo geen vruchtwater en de pijn...ja die hoorde bij de zwangerschap. Achteraf bleek het dus een onderhuidse bloeduitstorting te zijn. Maar goed ik heb me gewoon ontzettend druk gemaakt die dagen, ik durfde zelfs niet te lachen/niesen/plassen enz enz. Gewoon de angst dat het mss daardoor wel mis zou gaan. Ik zou die dagen gewoon pakken meis! Idd je hebt hier ook niet om gevraagd. Vraag anders nog advies van je ziekenhuis/gyn/vlos want ik neem aan dat je met een 2ling sowieso mss wat meer rust moet nemen hierna? Succes meis! En hopelijk ben je snel uit de onzekerheid. Liefs Silla
Daisy fijn dat je jezelf wat kan afleiden. Maak je alsjeblieft alleen druk om jezelf en de beebjes en niet om je werk (ik weet dat dat moeilijk is). Je verdiend het om dit met een beetje rust aan te gaan. Een ieder die dat niet begrijpt moet zelf maar even naar de arbo arts Groetjes Erica
Hey Daisy, Gaat het nog een beetje met de spanning? Allereerst heel veel succes de 20ste! Verder misschien een hart onder de riem. Ik heb twee en halve week geleden een punctie gehad en gisteren het bericht dat er geen afwijkingen gevonden zijn. Ook ik heb me de dag zelf en de dag erna ziek gemeld (in overleg met mijn baas). Kost de baas overigens niets hoor, als het afwezigheid is die direct met de zwangerschap te maken heeft wordt alles voor hem vergoed. De punctie zelf was echt een eitje. Insmeren, prikje even wachten en klaar. Daarna natuurlijk wel wat gespannen of alles goed was gegaan, maar geen gekke dingen. Dus voor de punctie zelf hoef je je in ieder geval niet zenuwachtig te maken. Ik duim voor een mooie uitslag! Liefs, Lientje
Dank je meiden,ik vind het echt heel erg fijn dat jullie zo meeleven en dat terwijl we elkaar eigenlijk niet eens kennen,top! Het wordt steeds spannender,wou dat het al zover was... Ik ga morgen toch ff met mn baas overleggen want ik wil tuurlijk alles uitsluiten ik hoop dat hij dat begrijpt. We gaan ook al een weekend weg zaterdag en zondag terwijl ik eigenlijk lievre thuis blijf maarja dit is al besproken,gewoon lekker rustig aan doen.. Voor mn eigen gevoel is dat sowieso fijner! Lieve Meiden,ik hou jullie op de hoogte! Thanks! Liefs Dais..
Hoi Daisy, Meis, ik kan me niet voorstellen wat jij nu voelt. Ik heb het verhaal van jullie mooie Merel* gelezen en heb vreselijk zitten huilen. Ook ons dochtertje is overleden aan anencefalie, dus je verhaal was heel herkenbaar. Ik ben ook net weer zwanger en ik zit nog heel erg te dubben of ik onderzoek wil laten doen en zo ja, wat voor onderzoek. Eigenlijk wil ik, net als de vorige keer, alleen maar echo's, maar er nooit bij nagedacht dat ze anencefalie zouden vinden bij onze kleine meid! En dan nu dit, een verdikte netplooi bij 1 van je beebs. Echt meid, je bent al door een hel gegaan en nu weer... Ik hoop zo dat je een positieve uitslag krijgt! Het is jouw en je vriend zo gegund en Merel* staat ook te springen om haar brusjes. Ik maak mezelf af en toe helemaal gek door steeds te denken: wat als dit of dat..? Maar ik besef nu dat, hoe je het ook wendt of keert, je altijd verdriet zult hebben als het misgaat. Dus of je er nu volop van geniet of je 9 maanden lang zorgen maakt, verdriet heb je toch als het fout gaat. Maar de kans is veel groter dat het goed gaat en dan heb je voor niets zoveel geleden. Echt meis, ik begrijp je angst, ik heb het ook meegemaakt, maar we gaan gewoon proberen om van het beste uit te gaan. Ik denk aan jullie allemaal! Een hele dikke knuffel en veel liefs van een medevlindermama.
hey meis morgen is het dan eindelijk zover, praat nog maar met je baas en als hij echt een goede baas is dan begrijpt hij/zij je, en dat weekendje weg gewoon doen als je daar tenminste ook je rust kan nemen en je even je zinnen kan verzetten die dagen vliegen dan voorbij blijven bidden [-o< veel liefs nathalie
Ik zou gewoon een paar dagen thuis blijven na de punctie, heb ik ook gedaan na een vlokkentest. Wil je heel veel succes wensen voor morgen en de komende weken, ik weet wat het is om in spanning op de uitslag te wachten. Ik had naar aanleiding van de combinatietest, (alleen de bloeduitslag laten doen) een kans van 1 op 15 maar gelukkig was de uitslag van de vlokkentest goed!
Ja meiden,morgen is het echt zover,ben zo snotverkouden ook nog,zou dat kwaad kunnen,stel dat ik in ene moet hoesten en ze willen net met de naald erin,ik geef het wel ff van te voren door,ik vertrouw het niet hoor.. @Vlinder84,jeetje,jullie meissie ook al,wanneer kwamen jullie erachter met de 20 weken echo? Hoe lang is het geleden nu als ik vragen mag? Bedankt voor je berichtje meis,en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap,ik hoop dat deze keer wel alles goed mag gaan! @mamaatjavan4,wat benje toch een lieverd! Thankss! Enne we gaan ook lekker weg van het weekend,heerlijk! @EdNe,lief dat je aan me denkt,dank je wel! @Spirit70,wat ben ik blij om te horen dat alles goed is met jullie beebje meid! Dat is toch een behoorlijke kans,het geeft me toch weer een prettig gevoel om zulke verhalen te lezen! Ik heb nog niet met mn baas overlegdwat ben ik toch een schijterd niet normaal,ik vond het al eel wat om die donderdag vrij te vragen.. Ik vraag morgen ff in het ziekenhuis na en dan bel ik alsnog ff op,te erg heh! Meiden,superlief dat jullie zo meeleven! Ik hou jullie zeker op de hoogte! Liefs...
Lieve Daisy, Ik kan me voorstellen dat je op bent van de zenuwen en dan ben je nog verkouden ook. Dan voel je je al zo rot bah! En als je er morgen toch last van hebt na de punctie en je wil thuisblijven, dan moet je je gewoon ziek melden hoor! Je kinderen zijn belangrijker dan je werk en wat een ander van je denkt kan je echt gestolen worden nu. Denk aan jezelf en je beebs, jullie zijn het allerbelangrijkst! Wij kwamen erachter tijdens een routine echo (had er al drie gehad vanwege mijn medische verleden) en met 12,5 week (op 12 september 2007) bleek dat onze kleine meid een open schedeltje had, maar dan de meest extreme vorm (alsof anencefalie op zich niet al erg genoeg is zeg...). Haar hoofd was namelijk helemaal naar achter gebogen, waardoor het leek alsof haar hoofd op haar rug lag. Vandaar dat ze het zo vroeg hadden gezien. Dat ze het bij jullie pas zo laat zagen, nadat je al die echo's al had gehad, vind ik echt slecht hoor. Niet dat het iets aan de situatie had veranderd natuurlijk, maar je krijgt zo'n gevoel van schijnzekerheid. Gelukkig hebben ze in het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben, een geweldig echoapparaat waar ze al bij 8 weken min of meer kunnen zien of het schedeltje van deze beeb gesloten is. We zullen af moeten wachten... Maar ik kan echt niet wachten tot de eerste maanden voorbij zijn, want wat een stress zo af en toe hey pfff. Anyway meis, ik ga heel hard aan jullie denken en voor jullie duimen morgen en brandt een kaarsje voor Merel* en jullie beebs. Een hele dikke knuffel!
Succes vandaag bij de punctie en hopelijk hebben ze er gewoon naast gezeten en heb je 2 gezonde kindjes in je buik dikke knuffel voor jou