"Gekke maand" (ovulatiebloeding)

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by bambiniheart, Sep 13, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bambiniheart

bambiniheart Actief lid

Dec 18, 2016
    460
    368
    63
    Female
    Hey meiden !

Ik gebruik al jaren geen hormonale anticonceptie. Soms heb ik een wat afwijkende maand qua pijntjes en hormoon huishouding. Op dag 8 van mijn cyclus "geklust".

Dag 10 bruinverlies
    Dag 11 niets bijzonders
    Dag 12 vermoedelijke ovulatie bloeding (bruinverlies en veegje bloed) pijn linker kant.
    Dag 13 =nu licht in mijn hoofd en misselijk wakker geworden. Geen bloeding meer, nogsteeds een beetje "zeurderige" onderbuik.

Dit is erg ongewoon voor mij, in al die jaren dat ik geen anticonceptie gebruik heb ik nog nooit een ovulatie bloeding gehad. Heeft iemand dit ook wel eens gehad uit het niets?

Ik heb een vrij regelmatige cyclus van gemiddeld 28 dagen met uitschieters van 24- 31. Ik begrijp dat een ovulatiebloeding altijd kan gebeuren, zal moeten afwachten of ik overtijd zal zijn of dat het gewoon weer eens een "gekke" maand heb. Maar ik wil het toch even delen omdat ik hoop heb dat het raak is

Liefsss

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    Weet je zeker dat je ei zo vroeg al komt?
    Ik heb zelf ook altijd een cyclus van gemiddeld 28 dagen, maar mijn ei komt pas op dag 18...
    ik heb altijd maar 9 hooguit 10 dagen tussen ei en start menstruatie namelijk.

ovulatiebloeding heb ik zelf trouwens ook nooit gehad, wel eens na seks bijvoorbeeld ;) dan een dag later idd beetje bruinverlies enzo.

ik ben wel bekend met innestelingsbloedingen, dit is mijn 2e (goede, tot nu toe) zwangerschap en beide keren dus innestelingsbloeding. maar op dag 13 met een cyclus van 28 dagen lijkt me dat zeer zeker niet aan de orde.

zelf voelde ik mij vanaf 5 dagen na eisprong "anders" bij m'n 1e. het verliep ook allemaal net even anders dan normaal. maar nogmaals, al zwanger op dag 13 terwijl je een cyclus hebt van 28 lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

3. bambiniheart

bambiniheart Actief lid

Dec 18, 2016
    460
    368
    63
    Female
    @BabyFG Ja, het is "te" vroeg, maar niet extreem te vroeg. die van mij is meestal op dag 14, 15 of 16. Ik dacht, misschien heb ik zo een uitschieter (komt 1 x per jaar voor ongeveer) en is mijn cyclus deze maand korter dan normaal.

4 dagen na gemeenschap bloeding is ook wel erg lang..alles kan natuurlijk..

Onmogelijk dat het een innestelling is, dat kan niet op dag 12

Misschien heb ik last van hormonale onbalans, dat gebeurd vaker, dag 8 is ook vroeg voor "klussen". Afwachten is het beste, ik weet het.... was benieuwd omdat ik las dat ovulatiebloeding niet vaak voorkomt en de misselijkheid word veroorzaakt door snelle hormoon wisseling (sterke daling oestrogeen). Misschien zijn er andere meiden met af en toe zo een gekke hormonale maand? Ik vind dit "soort" maanden zo vervelend (meer ook omdat ik weet dat hoe meer ik de ovulatie voel hoe heftiger mijn eventuele menstruatie)

Het lijkt mij ook sterk dat ik een bevruchting zou kunnen voelen dat is vrijwel onmogelijk.

Liefss

4. bambiniheart

bambiniheart Actief lid

Dec 18, 2016
    460
    368
    63
    Female
    Dit was de laatste keer dat ik een cyclus van 24 dagen had en mijn ovulatie op dat 11 ...

Attached Files:

5. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    lastig he, zit helaas niks anders op dan afwachten ben ik bang.
    maar je lijf kan je soms flink in de maling nemen...

6. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    3,497
    2,220
    113
    Misschien kan je beter ovulatietesten gaan gebruiken. Dit is allemaal informatie waar je niks mee kan en is het nog in het duister tasten.

Ik heb (denk ik) wel eens ovulatiebloedingen gehad. Maar dit was dan echt bruin met slijm, geen helderrood bloed.

Ik denk dat je gewoon wat last heb van je ovulatie nu. Ik kon er ook vaak een dagje niet lekker van zijn.

7. bambiniheart

bambiniheart Actief lid

Dec 18, 2016
    460
    368
    63
    Female
    @sweetdreams thanks! Misschien is het goed om ovulatuetesten te doen om hem eens echt op de goede dag te plaatsen..

Slijmprop was vandaag dus dag 13 en helemaal bruin mix met slijm (sorry voor alle cyclus details)... ook deze nog nooit zo gezien. Ben er iig echt niet lekker van. Kom moeilijk in slaap omdat ik nogsteeds dizzy ben.

Hoop echt dat dit het dan is en dat het niet een pijnlijke opbouw is naar NOD (zoals januari dit jaar, toen ging die ook echt pijnlijk)...
    Gelukkig paar daagjes op vakantie even ontspannen. Denk dat ik deze maand er wel een early zwtestje doe :)

Liefss

8. bambiniheart

bambiniheart Actief lid

Dec 18, 2016
    460
    368
    63
    Female
    Gelukkig is nu alle beetje zeurderige "pijn" zo goed als verdwenen, en mijn afscheiding is normaal dus echt een heftige ovulatie...

Dag 16 Roze veeg na dinner in restaurant (nacht) hiervan was ik wel heel even ondersteboven van te meer omdat ik nu mezelf ingesteld had op een heftige ovulatie en thats it. (Om mezelf niet gek te maken) Dit maakte me toch weer even denken "huh echt?!"

Als dit een "innestelling?" was (ook vroeg) dan zou ik over een 6 tal dagen kunnen testen met vroegtest denk ik..

Liefssss

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,925
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Als jouw eisprong op cd 13 was, dan kan je op dag 16 geen innesteling hebben gehad. Dat is echt onmogelijk vroeg helaas.

Daarbij... mocht je eisprong eerder dan dag 13 zijn geweest en dag 16 was wel de innesteling, dan kan je 2-3 dagen daarna altesten en moet er wel een streep zichtbaar zijn.

Ik denk eerder dat je eisprong rond cd 16 was.

10. bambiniheart

bambiniheart Actief lid

Dec 18, 2016
    460
    368
    63
    Female
    @RoGiJuLi inderdaad als dit een "normale" cyclus is zou cd 16 de eisprong geweest kunnen zijn, en ik weet het zekerheid heb ik alleen bij testen.

Thanks, zal mezelf weer even in "zen" wacht modus zetten

Share This Page