Haaiihaaii 17 dagen geleden was mijn eerste dag van mijn menstuatie.. Nu deed ik vandaag een ovulatietest en zwangerschaps test beide geven positief aan.. dit is een beetje verwarrend. Heeft iemand dit ook eens gehad...? Groetjes
Hee! Ovulatietesten kunnen ook reageren op HCG en dus ook positief zijn bij een zwangerschap. Gefeliciteerd!
Haii. Ik durf echt niet te hopen na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en en miskraam. Maar kan dit ook al op dag 17 van mijn cyclus? Is wel heel erg vroeg. 17 dagen geleden was de eerste dag van mijn menstuatie...
Die zou ik dan even moeten maken Maar me ovulatietest geeft een smiley En me zwangerschapstest geeft aan zwanger...(met woorden) zeg maar
O nee als deze test een heel licht streepje geeft kan mijn vorige post niet kloppen... of je moet ni op de top van je hcg zitten dat je test nu minder goed uitslag kan geveb
Zoals hierboven staat reageren ovulatietesten ook op hcg, dus dat ze gelijk positief zijn is niet gek. Het is wel erg vroeg in je cyclus om positief op zwangerschap te testen. Ik zou morgen even je huisarts bellen. Dmv hcg prikken kunnen ze een schatting maken hoe ver je zwanger bent. Aangezien je menstruatie ook een pseudomenstruatie kan zijn geweest en je daarom misschien al veel verder bent dan je denkt.
Je ovulatietest reageert ook op HCG. Ik heb het geprobeerd nadat ik wist dat ik zwanger was en idd, mijn ovulatietest knalde! (Lichte streepje is de controlestreep) Gefeliciteerd!
Ik zou toch maar even bloed laten prikken en een paar dagen later herhalen. Om zeker te zijn dat het wel goed zit en er misschien niet wat anders zoals bbz aan de hand is. Duim dat het goed zit en voorzichtig gefeliciteerd! ❤️
2 opties. Of je zwangerschap test zegt zwanger 1--2 en hij reageert op je eisprong. Of je bent echt zwanger en er staat 3+ bij en je afgelopen menstruatie was geen menstruatie. Huisarts bellen en op hcg controleren 2x.
Dit idd. Kan ook prima een reactie op je lh piek zijn namelijk. Ik zou even nog een zwtest doen en kijken wat deze zegt. Als hij weer zwanger zegt, dan ff bloed laten prikken op hcg. In principe is 1x bloedprikken al voldoende om te kijken of je echt zwanger bent.
Hoi Dames, Mijn excuus voor mijn laten reactie. Ik zat even niet zo lekker in mijn vel. Inmiddels ben ik 4 dagen overtijd en blijft de zwangerschaptest negatief aangeven. Voel me al dagen misselijk en moe.. heb het gevoel steeds honger te hebben.. en dan eet ik 2 happen en dan hoef ik niet meer.. Snap er niks meer van. Denk dat we deze ronde maar "weeeeer" overslaan. Nieuw jaar nieuwe kansen...? Groetjes van mij
Hai, Als de ovulatietest en zwtest op 8-12 (cd 17) toch op een lh piek hebben gereageerd, dan was je eisprong op 10 dec (wellicht op 11 dec als de piek ervop 9-12 nog steeds was) en dan is het vandaag 13-14 dpo en dus de (gemiddelde) NOD. Je bent dan dus nog niet overtijd.
Precies dit indd. Plus: je bent dan waarschijnlijk misselijk door progestoron. Dat hormoon maak je aan na je eisprong en die geeft dezelfde kwalen als het zwangerschapshormoon. Ik heb ook diverse wachtweken gehad waarin ik enorm misselijk was, maar kon met geen mogelijkheid zwanger zijn. Wat mij dan wel hielp qua gedachten: als je kwalen hebt en je zwangerschapstest is negatief, komen de kwalen door progestoron. Als je kwalen hebt door hcg, moet je test (vooral een gevoelige) positief zijn.