Hoi dames, Vraagje afgelopen vrijdag pregnyl geprikt, zaterdag doormiddel van iui ml zaad binnengebracht. Nu heb ik afgelopen zondag en vandaag getest met zwangerschap&kids. Beide negatief hebben jullie hier ervaring mee??? De vorige keren wel positief getest met action testen. Ondanks dat ik andere test heb gebruikt maak ik me toch een beetje zorgen over deze ronde! Helllllp ik maak mezelf een beetje gek...
In principe kun je ervan uit gaan dat je een eisprong hebt, als je Pregnyl spuit. Als je vrijdag gespoten hebt, zou je eisprong zaterdag of zondag geweest moeten zijn. Waarom je zwangerschapstest negatief is, zou ik eigenlijk niet weten. Het duurt ongeveer acht dagen voordat 5000 IE Pregnyl uit je lichaam is, dus in principe zou je zwangerschapstest vals-positief moeten zijn. Misschien ligt het aan de testen. Ik geloof niet dat de Pregnyl zondag al uit je lichaam was, dat kan nooit zo snel. Zelfs bij 1500 IE duurt het al een dag of drie-vier en die lage dosis wordt niet gebruikt om een eisprong op te wekken. Ik neem aan dat je 5000 of 10.000 IE gespoten hebt? Ik zou het allemaal rustig proberen af te wachten. Je kunt er nu toch niks meer aan veranderen. Ga er vanuit dat je een eisprong gehad hebt en dat de Pregnyl zijn werk gedaan heeft. Word je over een kleine twee weken ongesteld, dan zou je het altijd aan de gyn kunnen voorleggen. Ik hoop natuurlijk voor je dat je deze ronde zwanger wordt! Succes!
Super dankjewel voor je berichtje. Ik heb indd pregnyl 5000 IE gespoten daarom vond ik het ook zo vreemd. Ben gewoon geneigd morgen snel kruidvat in te lopen om een test te halen. Een echte muts nu 😆
Dan zou ik eerder een Action-test gebruiken. Die heb je de vorige keer ook gedaan, dan kun je misschien het streepje vergelijken, mits je toen rond dezelfde dag getest hebt. En een Action-test is niet zo duur, scheelt ook. Als je 5000 IE gespoten hebt, zit je morgen op dag 5 na de injectie en zou het nog in je lichaam moeten zitten. Ik zou de volgende ronde (die hopelijk niet komt) niet weer gaan testen. Probeer het een beetje los te laten en ervan uit te gaan dat de medicatie zijn werk doet. Het levert zo wel een hoop stress op, die waarschijnlijk onnodig is. De uitslag van een test heeft te maken met hoe geconcentreerd je urine is, hoeveel je gedronken hebt, op welk moment je getest hebt, met welk merk test, enz. Dus een eenduidig en betrouwbaar antwoord zul je niet krijgen.