hoi innmijn vorige zwangerschap werd min buik baarmoeder opgemeten tijdens controles maar deze zwangerschap niet is dat normaal of niet t is ook een andere verloskundige bedankt alvast voor de reacties
Schijnt zeer achterhaald te zijn. Een reeks groeiecho's zegt meer over de groei dan de hoogte van de baarmoeder.
Sinds kort meer de verloskundige bij mij wel de buik op (denk sinds 26 weken zwangerschap). Vorige zwangerschap werd dat ook gedaan. Ik denk trouwens niet dat het heel belangrijk is... Een grote buik betekent niet automatisch een grote baby. Zou het wel navragen waarom het niet wordt gedaan, dan weet je gelijk de reden .
Hier voelen ze gewoon hoe hoog de baarmoeder zit, wordt dus ook niet gemeten. Bij de 1e ook nooit gemeten (andere verloskundige).
Zowel verloskundige van ziekenhuis als gyn voelen alleen naar de hoogte, ze meten ook niet. Ik krijg wel groeiecho's, maar voordat ik die kreeg was het ook alleen met de handen voelen.
Hier ook alleen voelen hoe hoog de baarmoeder zit. Nog nooit opgemeten. En ze voelen gewoon in het geheel. Ik denk dat dat ervaring is? En met 30 weken kan je kiezen voor een groeiecho toch?
Hier doet ze dat wel. Maar echt nut lijkt het niet te hebben. Toen ik zwanger was van mijn zoontje bijvoorbeeld was mijn buik "te klein". Ook bij de groeiecho was mijn zoontje aan de kleine kant. Hij is geboren met precies 40 weken en 4.2 kilo
Dat meten is sowieso pas vanaf 28 weken. Maar het gebeurt niet overal idd (op zich wel overal waar ik ben geweest, 10 praktijken inmiddels).
bedankt voor de reacties ik had toevallig vandaag een afspraak en vroeg het en op dat moment zei ze je bent me voor vanaf vandaag doen we het verleden keer dat ik er was was het iets te vroeg daarvoor zei ze hier heb je alleen 1 echo en de 20 weken in het zkh geen groei of ligging echo wat ik in mijn vorige zwangerschap wel had daarom vind ik t wel belangrijk dat mijn buik wordt op gemeten omdat ik toch de groei een beetje in de gaten wil houden
De grote van je buik zegt niks over de grote van de baby. Ik had bij de derde bijna geen buik maar wel een baby van bijna 7 pond.
Oh dan ben ik benieuwd of ze bij mij vanaf nu ook gaan opmeten! Zal er eens naar vragen volgende keer, als ik het niet vergeet!
Het zegt niks over de inhoud maar wel iets ten opzichte van de vorige keer. Of je buik mooi door groeit. Bij mij wordt het wel gemeten elke keer en dat noteren ze in dossier.
Bij mijn jongste ben ik met 16 weken een paar dagen opgenomen geweest op gynaecologie. Mijn buik was duidelijk groter dan van de dame die 24 weken zwanger was van een drieling . Het zegt dus niet zoveel.
Het zegt misschien niet alles, maar de uitzetting heeft wel verband met de grootte en conditie van het kindje. Het gaat niet alleen om geschat gewicht, maar ook om hoeveelheid vruchtwater bijvoorbeeld.