Pfff als ik bij het consultatiebureau werkte, zou ik dat echt absurt vinden. Hooguit dat je je kindje weegt met een luier aan. Overigens doe ik dat zelf ook tijdens het weegspreekuur (dan wordt er wel gewogen in de wachtruimte) omdat ons mannetje nogal aan wildplassen doet en ik daar niet echt op zit te wachten tijdens zo'n spreekuur. Dan weeg je gewoon eerst een luier en daarna je kindje met luier en trek je die luier er weer vanaf. Is zo'n 20 a 25 gram.
ga je toch niet meer heen om te wegen en meten ga je alleen voor de prikken doe je de rest lekker niet. ze;lf vind ik het een beetje overdreven hoor!
hier gaat t t zelfde. Vond het de eerste x wel een beetje raar, meer omdat ik niet wist dat ik haar dus eerst uit moest kleden enzo.. haha.. had gelukkig dr doek bij me. maar verder geen probleem hoor, vind het wel gezellig zo! en zoals makkie zegt, mijn kind is echt het aller, alles mooist!
Hier zit het consultatiebureau in het bejaardenhuis. De 'wachtkamer' is tevens een soort van eetzaal/koffiezaal voor de bejaarden (maar er is nog een 'huiskamer' waar ze meestal zitten, dus er zitten hoogstens 2-3 oudjes daar). In het keukenhokje is het uitkleden, op kussens met tussenschotten, dus aardig privé. Dan wegen en meten in een hokje waar de assistente zit, met open deur maar privé genoeg naar mijn idee. En de gesprekken inderdaad wel in een kamer waar niemand binnen kan kijken. Ik heb er niet zo'n problemen mee, er is niemand die raar kijkt ofzo.
TS: Ik begrijp je reactie niet zo. Je kind heeft toch, op het wegen en meten na, een luier aan? Dan zien mensen verder toch net zo veel als wanneer je gaat zwemmen? Enneh, bereid je maar vast voor dan, want geheid dat als je straks een keer aan het strand bent, je kleintje gewoon zich de zwemkleren van het lijf rukt hoor, omdat ze dat helemaal niet fijn vinden vaak, Ik denk echt dat je een bloot babytje dan teveel als volwassene benadert: kleine kinderen hebben er over het algemeen geen probleem mee!
hier kun je ook niet naar binnen kijken maar heb wel een paar nadelen lang wachten laatste keer was een uur! lage tafels(bij de andere cb waren ze hoger dat je geen last van je rug hebt altijd als ik dice aan of uit kleed krijg ik het erg in mijn rug dat het bijna over is als ik er weer naar toe moet haakjes voor de jas hangen boven de tafel waar je kind ligt dus de jas hangt dan in het gezicht van je kind
Ik kan me me er wel wat bij voorstellen wat ze bedoelt, het kindje is dan ook nogmaar 4 weekjes oud, en daar zit je dan met een iniemini humpie in een grote zaal, zo kwetsbaar en bloot, ja ik snap dat wel, hoewel er natuurlijk niks kwaads kan gebeuren daar. Overigens bezoek ik zelf nooit het buro, alleen voor de inentingen Ik heb zelf een weegschaal.
Ik zie heel het probleem niet eigenlijk, het zijn maar kids hoor, als je ze nu al een complex gaat aanpraten (of met je houding) kids moeten gewoon zich vrij voelen om met hun blote billen door de kamer heen te rennen DAT HOORT ZO, ik houd zelf bv ook niet zo van blote billen aan het strand (ikv ind een broekie leuker) maar das puur wat ik leuker vind want ik kleed hem net zo makkelijk om op het strand of waar dan ook.. (kan ik dan weer leuk vertellen tegen zijn vriendinnetjes als hij 18 is hahahaha KIDDING) Adem door je neus en relax meid het zijn maar kindjes....
Hier ook een grote ruimte met twee tafels met aankleedkussens. Ik vind het eigenlijk wel gezellig. En bij ons wordt ook aangegeven wanneer je je kindje mag uitkleden, zodat je niet te lang met een ontkleed kind zit. En voor de TS: de privacy kan nog veel minder hoor. Op de afdeling neonatologie waar ons zoontje lag deed je alles met je kindje onder het toeziend oog van een ieder die op dat moment aanwezig is, ook het in bad doen. Alleen bij het buidelen (of borstvoeding/kolven) deden de meesten de gordijnen om de couveuse/wieg dicht. Ik had daar zelf niet zo'n problemen mee. Maar als je kind het dan uitschreeuwt met verschonen, in bad doen of zo of als de couveuze opeens onder de spuitpoep zit dan sta je toch echt wel af en toe met zo'n gezicht . Het meest hinderlijke aan een grote ruimte op het CB zijn toch wel sommige andere moeders die zeggen: 'oh wat een lief kleintje, zeker net geboren'. Dat is niet zo grappig als je kind al drie maanden is.
Vind het ook niet zo'n probleem. Waar ik me meer aan stoor is moeders die met hun enorm zieke kind met snottebellen boven mijn kindje gaan hangen en zeggen "och wat een kleintje". Ga weg met je baccillen! ( Noah is 2,5 maand te vroeg geboren en extra vatbaar) Dan denk ik ook "denk eens na!"
Ik zie het probleem echt niet hoor. Vind eerlijk gezegd dat je er zelf een probleem van maakt. Hoe denk je erover dan idd bij het zwemmen of bij het douchen na gym later? Vind het een beetje onnodig preuts. En je kijkt vast zelf ook niet de hele tijd naar andere kindjes, waarschijnlijk zijn de andere ouders, net als jij, gewoon met hun eigen kindje bezig.
Hier precies hetzelfde omkleden in 1 grote ruimte en ook wegen en meten in dezelfde ruimte, heb er echt geen problemen mee. Het is altijd gezellig met zijn allen. Zodra mijn zoon gemeten en gewogen is doe ik hem de pamper om en de romper weer aan... dat mag hier altijd. en dan wachten tot we opgeroepen worden, dat kan soms erg lang duren hier, en dat vind ik dus verschrikkelijk, mijn zoontje is soms bekaf als wij eindelijk aan de beurt zijn
Ik begrijp Netmoeder heel goed hoor. De allereerste keer dat ik op het CB kwam, schrok ik me rot. Een wachtkamer met meer dan 20 moeders en baby´s! Kleintjes, rondrenners, huilend, slapend... Stond ik daar met mijn ukkie, ik wist niet eens wat ik moest doen... En ik ging met een rotgevoel weg want ik dacht dat het altijd zo druk zou zijn. Toevallig bleek later dat het een momentopname was, het was alle andere keren veel rustiger. ´ Netmoeder, je zult merken dat je er best aan went. Althans, dat gebeurde bij mij. Vooral toen ik er wat handigheid in kreeg en dingen niet meer zo onbekend voor me waren. Ik liet mijn kindje nooit naakt liggen, heb altijd badjasje of wikkeldoek bij me. Ook geven ze hier een seintje wanneer we aan de beurt zijn, zodat er niet 3 kwartier in badjas gewacht hoeft te worden. Ik zou zeggen, geef het even tijd... Amber
Wij kregen van het cb voorafgaand aan het eerste bezoekje het advies een badcape mee te nemen. En op het wegen na hoeven die kleintjes niet bloot te zijn. Ik heb het werkelijk nog nooit als een probleem ervaren. Ja het is daar druk met andere kinderen, ja die kinderen rennen rond en hebben af en toe snottebellen etc (daar had iemand anders het over), maar ik vind dat allemaal niet meer dan normaal eerlijk gezegd. Had niet anders verwacht. De afspraak zelf is toch altijd wel in een aparte ruimte? Nee hoor ik vind het wel prima.
Hier ook alles in een grote ruimte. Ik heb daar zelf ook geen problemen mee. Vind het altijd wel gezellig, even kletsen met andere moeders. En mijn zoontje zit altijd vrolijk kiekeboe te spelen over de schotten met de kindjes op de tafels naast hem. Het wachten tussen wegen/meten en de rest van de afspraak vind ik wel vervelend, zeker met hele jonge babies. Ik heb ook wel eens zitten voeden in die open ruimte, da's ook wel minder. Maar goed, het gaat altijd al zo. Ik kan me nog wel herinneren dat ik zelf op het cb kwam als peuter en toen zag het er precies hetzelfde uit als nu. Weinig veranderd in al die jaren, haha.
Hier hetzelfde: lange tafels zonder schotjes.. voor mij geen probleem. Vind het eigenlijk wel leuk al die lekker mollige beebjes daar te zien. Wat ik wel minder vind: De arts of de verpleegkundige die steeds hetzelfde speelgoedje aan het volgende kindje geeft om even mee te spelen, en elk kindje doet dat natuurlijk meteen zijn zijn of haar mondje.. Vind dat niet zo fris . Maar goed, zal vast iets te maken hebben met het testen van de motoriek ofzo..