Wij hebben een luxe denk ik. Hier doet de arts altijd het consultatieburo. Ze doet alles. Wegen, meten etc. Dat is op afspraak. Je bent dus alleen in die ruimte. Daar kleed je hem om en heb je het gesprek. Als het uitloopt, tenminste dat heb ik een keer meegemaakt, wordt je thuis gebeld door de assistente. Ik vind het wel fijn dat het apart is en niet zo massaal. Het is erg persoonlijk. Toch ken ik dat andere wel van verhalen. In ons buurdorp werkt het ook zo met schotten. En ach al zou dat zo zijn , zou ik het niet zo erg vinden. Als je gaat babyzwemmen moet je ze ook uit kleden bij de rest. En vertrouwelijke zaken bespreek je apart neem ik aan. gr Karin
Hier precies hetzelfde.... heb er geen problemen mee hoor! vind het wel leuk andere moeders & kindjes ontmoeten... en ik heb er ook geen trauma's aan overgehouden dus mijn kind ook niet van zijn bloote billen bij het CB
ik heb er ook geen problemen mee hoor, met die "openheid", wel de gesprekken in gesloten ruimte. ze zijn hier wel vaak op tijd, heb iig nog nooit hoeven wachten. vind het wel gezellig met die andere ouders en kindjes, kun je wat contact maken.
ik vind juist altijd jammer dat de meeste mama's helemaal geen tijd meer hebben ofzo, allemaal snel, snel haast haast want werk (e.d.) roept ik wil gewoon even lekker relax effe kleppen ofzo, niemand maakt meer contact tegenwoordig terwijl ik een persoon ben die met iedereen kan praten en ook doet word alleen niet echt gewaardeerd...
Als ik met iemand wil praten ga ik wel naar het cafe, een jonge moederclub of iets anders. In ieder geval niet bij het CB. Nu komen wij er sowieso nooit meer, ben er 2 keer geweest met de oudste en 1 keer met de jongste, maar nooit werd je eens op tijd geholpen, en ja, ik heb nog meer te doen ja, ik heb dieren thuis die op gezette tijden naar buiten moeten, medicijnen moeten krijgen enz.
Hier gaat het net zo: wachtruimte met aankleedkussens (waar wel schotten tussen zitten) en in de wachtruimte wordt het kind ook gewogen en gemeten. Ik heb er echt geen moeite mee, vind het juist wel gezellig, al die baby's en moeders bij elkaar. Ervaringen uitwisselen en baby's bekijken en dan tot de conclusie komen dat die van mij echt de mooiste is (al zegt elke moeder dat hihi).
Hier ook een hele grote wachtkamer met allemaal aankleedkussens met schotten ertussen. Ik vind het niet erg, we hoeven nooit lang te wachten en het is er ook nooit echt druk.
Ik moest laatste keer (2e keer dat ik er was) een uur wachten... met baby op schoot die wel een beetje trek begon te krijgen, toen heb ik gevraagd of het normaal is dat het zo lang duurt, want dan kom ik gewoon later. Maar ze zeiden dat ze normaal altijd op tijd waren, nou dat moeten we dan nog maar zien. Hier is ook 1 grote wachtruimte met aankleedmatjes(die heel dun zijn) op een rij tafels. Tevens zit het naast de peuterspeelzaal dus alle peuters kijken door het raam, heel gezellig Het is ook maar 1 ochtend in de 2 weken hier in het dorp, altijd op maandag, dat vind ik wel vervelend.
Ik vond het gister overigens onwijs gezellig bij mijn CB tijdens het weegspreekuur. Er werd continu aan elkaar gevraagd hoeveel de kleine spruit weegt en hoe oud hij of zij is en iedere baby werd met een gesmolten blik aangekeken. Naja, gewoon open dus. En dat voor Amsterdam
Ik ervaar het niet als gebrek aan privacy....het is toch voor een kind helemaal niet vreemd of vervelend om uitgekleed te worden waar anderen bij zijn. Ik vind t wel gezellig wachten (gelukkkig bij ons niet lang) zo met al die andere moeders en kindjes.
Hier is het ook zo. Ik stoor me niet zo zeer aan de privacy maar aan de chaos af en toe en het wachten met je kindje terwijl ze geen kleren aan heeft. Ja, die privacy, het is inderdaad wel een beetje raar, mensen komen ook zo naar je toe om je kindje te kijken. Het is geen goede manier, ze zouden beter kunnen wegen en meten als je bij de arts zit. Voorkomt ook dat je met je naakte kindje moet wachten tot je naar de arts kunt.
Hier gaat 't er ook zo aan toe, alleen worden ze hier in een luier gewogen (maar dan moet je 'm dus wel eerst verschonen, dus ligt 'ie ook even naakt). Ik zie het probleem eigenlijk ook niet, vind het wel gezellig met al die kindjes.
Ik dacht dat je er wel heen moest om de groei en de ontwikkeling in de gaten te houden en voor de prikken....wie doet dat nu allemaal dan?
@sukkie het bezoek aan cb is een vrije keus en niet verplicht zoals heel veel mensen denken. Dus waarom zou dat niet worden geaccepteerd? Ik heb zelf geen probleem met het uitkleden van mn kids op het cb. Er zijn hier hoge en lage tafels (wel zo lekker voor de rug) Als ze uitlopen vragen ze je nog even in de grote wachtkamer te wachten en pas als je bijna aan de beurt bent je kindje uit te kleden om te wegen. Hier wordt vanaf 1 jaar met de luier aan gewogen trouwens. En het gewicht wordt opgeschreven en niet gezegd, tenzij je er om vraagt! Hier trouwens ook gezelligheid tijdens het weeguurtje hoor! En vrijwel onmogelijk naar binnen te kijken (ze zitten in het ziekenhuis)
femke er zijn ook een boel mensen die er voor kiezen hun kindjes niet in te enten of later of niet alles van de entingen te geven. Je huisarts kan ook de inentingen verzorgen.
Bij mijn CB is het 't zelfde. Gewoon een wachtruimte met daarin 6 aankleedkussens en met tussenschot ertussen. Gelukkig zit de wachtruimte wat meer naar achter waardoor niet jan en alleman naar binnen kan gluren. De behandelruimte is dan wel weer zoiets....heeeeel licht, koud. Dat moet voor zo'n kleintje niet prettig zijn. Teveel prikkels ls licht kunnen het allemaal net iets erger maken vind ik en das niet nodig. Ik bedoel, ls zo'n kleintje een prikje krijgt. Maarja das mijn mening. Soms is het wel onhandig zo'n openbare wachtruimte voor mij althans. Yelena is heel gericht op de omgeving en laatst moesten we dus een half uur wachten. Dus een half uur bezighouden en rondkijken. Met als gevolg dat ze jengelend de behandelkamer inging en schreeuwend er weer uit kwam. Voelde me dus wederom opgelaten dat die van mij weer ging krijsen, dat is namelijk altijd zo. Ik voel toch wel dat iedereen dan denkt zo die heeft ook een lekker kind zeg en ze troost het niet eens. Want ik wil dan alleen maar haar snel aankleden en weg wezen want in de wagen wordt ze pas weer rustig (moe!).
dan kan je toch nog el even een klein praatje met iemand maken, jij bent dus ook niet iemand die een oudere dame of heer helpt met iets van de bovenste plank of helpt hun boodschappen inladen of een gahandicapt iemand helpt met betalen e.d. (omdat ze zelf dat niet goed kunnen) Ik zie mezelf toch redelijk als botte boer maar maak JUIST voor dit soort dingen altijd tijd en dat zou ook moeten, een klein praatje een lief gebaar maakt ons menselijk en sociaal en dat ontbreekt helaas bij heel veel mensen tegenwoordig... misschien ben ik ouderwets maar vond dat juist gezellig en zal dat altijd aan mijn kids meegeven.. Zo "mis" ik dat stukje socialiteit juist ook op het CB.... dus een openbare ruimte vind ik juist wel gezellig..
`Ja, ik moet zeggen dat het wel heel verleidelijk is om ff om het hoekje te gluren....wat voor kindje het is. Maar aan sociaal doen omdat het 'hoort' daar heb ik absoluut geen boodschap aan. Ik bepaal zelf wel of ik zin heb in een praatje, dat verschilt. Anders krijg je zo'n geforceerde situatie. Dan maar liever geen theekransje op het CB De optie is er in ieder geval, en iedereen bepaalt het gewoon voor zichzelf. Ik vind het niets zeggen over de mate van sociaal zijn van een ander. Ik help zelf zo vaak oude vrouwtjes in de supermarkt, ben 1.84m lang Pas geleden nog iemand van de straat geraapt die een smakkert had gemaakt die was behoorlijk de weg kwijt