Hoi dames, Zijn er meer meiden die een afwijking hebben aan hun baarmoeder op dit forum? Ik zal mijn verhaal eerst vertellen: Vorig jaar in de MMM geweest voor verder onderzoek op mijn baarmoederafwijking. Via een hysteroscopie is er bevestigd dat ik een uterus didelphys heb oftewel een dubbele baarmoeder. Bij mij is alles dubbel aangelegd: Dubbele baarmoeder met ieder zijn eigen eisterstok en eisprong, dubbele baarmoedermonden, en dubbele vagina met als gevolg dat er meer complicaties kunnen optreden bij een eventuele zwangerschap, zoals herhaalde miskramen, vroeggeboorten, afzonder in elke bm zwanger worden en er is al gezegd dat het zeer waarschijnlijk is dat ik via een keizersnede zal bevallen. Wat betreft het zwanger worden hoeft het niet per definitie problemen op te leveren maar er kan wel eens een kans gemist worden omdat de ene ruimte in mijn schede groter is als de andere en de eisprongen dus om en om zijn. (sorry voor deze praat maar zo steek het eenmaal in elkaar) Ik zou graag in contact willen komen met vrouwen die ook een baarmoederafwijking hebben, hoeft niet hetzelfde maar iedere vorm is welkom om onze ervaringen e.d. te kunnen delen Groetjes