Hier is het gelukkig iets later om 9 uur (je mag 15 minuten eerder komen koffieleuten ) Ik zie heel veel gewoon met baby komen, zoiezo als je een gezin met meerdere kids hebt pas je vaak het schema van de tweede zo aan dat ie aansluit bij de rest van het gezin, wij staat hier elke dag (school of niet) om half 8 op dat doen we al heel lang zo en onze tweede weet niet beter, die ging erna gewoon weer naar bed..
Mja wij staan natuurlijk ook op een vast tijdstip op vanwege de opvang. Dat lijkt me het probleem ook niet. Het lijkt me met name lastig als de haal en brengtijden precies midden in een slaapje vallen. Vooral mijn jongste heeft een erg vast ritme qua slaaptijden en wordt niet graag uit zijn bed geplukt. Maar goed, is natuurlijk altijd wat op te verzinnen, maar ik zou er zelf een beetje kriegelig van worden denk ik
Ik doe het wel hoor vanaf een begin en gewoon met baby. We staan dan gewoon om 7.15 op en vertrekken om 8.30. Om 8 uur aan de ontbijttafel en baby aan de borst. Als hij moest slapen toen hij kleiner was deed hij dat gewoon in de wagen of maxi cosi. Maar goed als jij het te lastig vindt snap ik dat ook wel. Isabella gaat dus wel naar een PSZ en ik vind dat wel belangrijk. Leren luisteren naar iemand anders dan mama en papa, omgang met kinderen/groepen en voorbereidend werk voor school. Wat Tulip zegt klopt wel. Ze zijn er hard mee bezig om een KDV beter te laten aansluiten op een PSZ zodat mensen die werken en hun kind niet op een PSZ kunnen doen ( echt rottijden als je werkt) hun kind hetzelfde kunnen bieden.Dat is nog niet bij veel KDV zo maar daar wordt aan gewerkt. Maar de leidsters hebben allemaal dezelfde opleiding gehad en weten van een PSZ en een KDV beide net zoveel. Of je vriendin er goed aan doet. Ik weet het niet. Dat zal moeten blijken als ze naar school gaat. Ik denk dat het wel meevalt hoor dat ze teveel mist. Een kleuterschool is ook nog best voor de kleintjes en ze zullen niet gelijk de eerste maanden gaan rekenen ( mag je toch hopen, ha ha)