In de apotheek (in een ziekenhuis) waar ik werk, geven we ze alle 3 nog steeds gewoon. Fostimon wordt heel weinig voorgeschreven.
Ik heb aangegeven bij mijn gyn bij de intake dat ik echt geen Fostimon wil, aangezien ik hiervoor twee keer zwanger ben geworden met Menopur. Daarvoor had ik Puregon en niet zwanger. Dus ik heb erop gestaan wel Menopur te krijgen en dat is wel gelukt.
Er bestaat idd nog duidelijkheid hier over. In de onderhandelingen is nietcmeegenkmen dat alleen dit gebruikt mag worden...
Als je je medicatie in het ziekenhuis meekrijgt, heb je ook nog te maken met contracten die de ziekenhuisapotheek heeft met de leverancier van product x of y. Zelfs dan moet het volgens mij vergoed worden als de gynaecoloog er op staat dat je een specifiek middel moet gebruiken. Ik krijg ook 'gewoon' gonal-f, rechtstreeks vanuit de kliniek.
Ik zit bij Medisch Centrum Kinderwens te Leiderdorp en daar schrijven ze ook geen Puregon meer voor. Het schijnt zo te zijn dat de regering wil bezuinigen op vruchtbaarheidsbehandelingen en als de kosten dit jaar worden terug gedronden dan zouden er volgend jaar waarschijnlijk ook nog 3 pogingen worden vergoed. Dat is wat in de brief stond die ik mee heb gekregen.
Als ik dit dan lees, voel ik me meteen een beetje rot dat ik wel erop gestaan heb Menopur te krijgen. Ik heb daarbij trouwens wel gezegd dat als ik de Menopur zelf moet betalen ik het ook goed vind. Als ik het maar krijg...
Idd een beetje bijzonder zo. Als je dus wel iets anders eist, of gewoonweg voorgeschreven krijgt zou je je bijna schuldig gaan voelen als ze volgend jaar toch besluiten om maar 1 ivf te blijven vergoeden. Kan niet de bedoeling zijn lijkt me...
Het was niet mijn bedoeling jullie een rot gevoel te geven hoor meiden Vind het ook achterlijk, we betalen ons groen en geel aan verzekering en eigen risico en dan nog word je zo 'gepakt' zeg maar. Het is echt zoals het in de brief staat die ik meekreeg. Het is juist super als je wel de medecijnen krijgt die je graag wil hebben hoor. Je hebt groot gelijk!
Vreemd dat ze dit zeggen bij MCK. Op mijn werk heb ik afgelopen week nog aardig wat recepten van MCK aangeboden gekregen voor dus ook de Puregon. Als ze dit straks echt niet meer gaan voorschrijven moet wij toch maar onze voorraden een beetje gaan minderen
Ja het is echt zo. Er liggen brieven bij de balie. Ik geloof dat ik er 1 heb meegenomen. Zal vanavond kijken of ik hem thuis heb liggen, scan ik hem morgen wel in.
Maar misschien zeggen ze het wel maar schrijven ze het hier en daar nog wel voor, dat kan ook natuurlijk.
Geen idee, ik loop er al een jaar, heb ook Puregon gekregen toen. Die brieven lagen op de balie. Ik zal het vd week eens navragen, moet er toch zijn.
Ik heb de brief online gevonden op de site van MCK: http://www.mckinderwens.nl/ContentSuite/upload/mck/file/veranderingen%202013%20cli%C3%83%C2%ABnten%20PDF.pdf
Volgens mij staat er op de site van Freya dat menopur wel voorgeschreven mag worden en in de bovenstasnde brief ook.
Hmmm, als ik nog gestimuleerd moet worden, dan hoop ik toch dat ik Puregon krijg. Daar heb ik altijd goed op gereageerd en ben ik ook zwanger mee geworden!
Het gaat om fsh's gewonnen uit urine vs. Synthetisch gemaakte fsh's. De medicatie gewonnen uit urine is meestal goedkoper Vergelijk ook pregnyl (10 euro) met bv ovitrelle (geloof rond de 40 euro). Ook hier zit het verschil in hoe de stoffen gemaakt/geisoleerd worden. Menopur wordt ook gewonnen uit urine (van vrouwen in de overgang), dus zal ook gewoon mogen denk ik.
Vandaag het medicijnen gedoe voorgelegd aan de gyn. (Mijn man zit aan de verzekeringskant in zijn werk en vond het zowieso wel interessant om te horen wat de gyn er van vindt). De gyn gaf aan dat zij ook dit jaar nog gewoon voorschrijven wat zij altijd deden en dat er volgens haar 'nog niet het laatste woord over was gesproken'. Als zij het voorschrijft krijg ik het ook gewoon vergoed en mag de apotheek ook niet met een ander alternatief komen. Weet even niet zker om welk medicijn het gaat, maar ze had het er over dat ik dus gewoon de prikpen krijg.