HELPPP! Progesteron!!???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mientje Sop, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Ik moest deze maand op progesteron laten prikken voor mijn eisprong. Duidelijk is te zien dat ik een goede eisprong heb gehad, maar ik moet morgen toch nog even voor de zekerheid laten prikken van de secretaresse, kijken of hij nog verder oploopt..
    Mijn reactie was "als ie nog verder oploopt, is er toch kans op zwangerschap" maar zei mag/kan hier niets over zeggen..
    Nu heb ik volgende week pas een bel afspraak met mijn gyn, maar nu komt het..

Ergens hoop/heb ik het gevoel dat het wel eens raak zou kunnen zijn, en natuurlijk probeer ik hier bevestiging in te zoeken, wie niet..? :)

Mijn progesteron was vrijdag (5 dpo) 23 en gister (8 dpo) 36! (morgen moet ik dus nog prikken)

Wie o wie heeft hier meer verstand van en kan mij vertellen of ik op hol sla en té veel hoop of dat mijn vermoeden wel eens waar zou kunnen zijn... :)

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    De waardes die je nu hebt laten prikken zeggen helaas niets (over een zwangerschap dan). Snap eerlijk gezegd ook niet waarom ze je nog een keer laten prikken.
    Je eisprong is goed, op 10 dpo zal hij nog steeds goed zijn.
    Je progesteron blijft idd hoog als je zwanger bent, maar dat zul je pas tegen nod weten ( want bij niet-zwanger gaat hij dan pas dalen) en dan kun je ook gewoon een zwangerschapstest doen.

Om kort te gaan: ik zou mn hoofd idd niet te snel op hol laten slaan!
    Gewoon na het weekend een zwangerschapstest doen.
    Sterkte met wachten!

3. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Dank je wel voor je reactie ! :) Dat snap ik dus ook niet, dat ze perse willen dat ik morgen nog een keer laat prikken.. :(
    Heb het expres zelf nog gevraagd.. "Aangezien nu is gebleken dat ik ein-de-lijk een goede eisprong heb gehad, of het morgen dan nog wel nodig was te laten prikken." Zij vond van wel.. :(
    Ik had het idee dat progesteron meteen naar z'n piek rond 7 dpo weer zou zakken.. Niet dus.. haha
    Komt waarschijnlijk door eerdere uitslagen e.d. dat ik dit idee had. Dan ziet alles er nu in ieder geval goed uit :)
    Thanks! Ik sta weer wat veiliger op de grond..

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Niemand weet precies wanneer die piek ligt. Is ook bij iedereen anders. Vandaar de veilige marge, dat ze meestal rond 7 dpo prikken.
    En rond een bevruchting zijn ook nog eens zoveel variabelen.
    Stel, je hebt een bevruchting en raakt zwanger. Maar met bloedprikken is je progesteron toch gedaald. Jij in zak en as, maar het kan zo zijn dat de bevruchting laat was, of de innesteling laat. Dan komen de hormonen ook later.
    Ik snap dat het moeilijk is om te wachten (been there, done that), maar mijn motto is (misschien vanwege medische achtergrond): gebruik testen waar ze voor zijn! Snap ook nooit dat mensen met een ovulatietest willen gaan testen of ze zwanger zijn (en dan hier vragen hoe groot men de kans acht dat het ook echt zo is).
    Maar ja, misschien ben ik te nuchter en het is ook makkelijk praten als het jezelf niet betreft.

Voor nu: top dat je een goede eisprong hebt gehad! Die heb je alvast binnen! Ik hoop heel hard op een positieve test voor je!
    Lat je het nog even weten?

5. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ik zou willen dat ze mijn progesteron na eisprong eens regelmatig testen! Had jij soms tussentijds bloedverlies? Ik namelijk wel en elke maand lijkt het wel erger te worden. Zelf denk ik dat mijn progesteron meteen in elkaar dondert. Deze maand is de 'spotting' (zo wil ik het al niet eens meer noemen, letterlijk druppels bloed in de wcpot) al begonnen op dag 16, dus 2 dagen na ei. Wordt er knettergek van. Ik heb een tijdje utrogestan gebruikt, dat hielp tegen het bloedverlies. Utrogestan is progesteron. Dus zo leg ik een verband.
    Ik ben een jaar geleden 1 gestest een zogenaamde dag 3 en dag 21 bloedtest met als enige opmerking 'goed'. Tsja...

6. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Kijk, hier heb ik wat aan! Dank je wel!!
    Kan me nog herinneren dat ik een heeeele poos geleden ook eens die vraag had gesteld betreffende op zwangerschap testen met ovutesten, echter bij ieder toch anders. En dé duidelijkheid komt toch alleen maar bij een zwangerschapstest.
    Btw: ik weet niet waar ik dat tegenkwam, maar er is een artikel dat zegt dat ovutesten wel degelijk gebruikt kunnen worden voor zwangerschap, omdat HCG en progesteron hetzelfde van "vorm" etc. zijn..
    Anyway, ik heb voldoende zwangerschapstesten mocht ik echt willen testen haha.

Jaa, ben zeker blij met deze resultaten. Wij mogen weer een half jaar naar huis!
    Ik hoop ook heeel hard, geduld is een schone zaak he ;) haha

Natuurlijk laat ik het weten!

7. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Nee, ik heb geen tussentijds bloedverlies. Bij mij was het (4e keer al) om te checken of ik een duidelijke eisprong heb! Ovutesten wezen dit eerder niet uit en bloedwaarden waren net wel, net niet. Echter deze maand alles goed, mooie follikelmetingen, goede bloedwaarden, tempkaartje zegt eisprong en een knaller van ovutest. Oja niet te vergeten een HSG, welke ook goed was! :D Helemaal happy dus voor zover.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Klopt hoor, dat de hormonen op elkaar lijken. Maar ze zijn niet hetzelfde. Dus een ovutest kan (niet bij iedereen) een positieve uitslag geven, maar in dat geval is een zwangerschapstest ook al meer dan positief. Dus waarom dan in twijfel blijven zitten (en testen met ovutesten) ipv even een zeangerschapstest?

Goed dat je genoeg testen in huis hebt!
    Ik heb zelf echt een slag in de rondte getest toen ik nog in de mmm zat!

Klinkt trouwens goed al die mooie uitslagen.
    Wist je dat je de eerste 6 maanden na een hsg verhoogd vruchtbaar bent? Wil niet stoken hoor! ;)

9. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Daar heb jij helemaal gelijk in! Waarschijnlijk omdat ze een zw-test te duur vinden t.o.v. een ovutest..?

Ohh, ik heb ook al wat tessies versleten hoor. Echter het afgelopen half jaar was dat ver weg.. Tot nu alles zo positief gestemd is met deze uitslagen. Maanden heb ik de controle over m'n gedachten gehad, maar nu zijn ze weer aardig op hol hihi ;)

Ach, blijven hopen dromen en geloven he.. Anders ben je nergens.

Jaa, ik weet het van die HSG, 6 maanden vermeerderd vruchtbaar! Kom maar op haha! :D

10. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Haha, hier precies andersom... 1x ontdekt via vreemde ovutesten dat ik zwanger was. Was twee weken na mijn ongi weer aan het testen op mijn ei en de ovutesten bleven drie dagen achter elkaar knalpositief, dus toen een zwangerschapstestje gedaan... en positief! Was heel raar, maar ging ook vrij snel daarna mis...

En HSG, ik hoop dat je bij de gelukkigen hoort. Bij mij heeft het geen bal geholpen.
    Maar fijn dat je nu mooie uitslagen hebt, tijd voor jou voor een zwangerschap!

11. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Ahh dat is sneu dat de HSG voor jou niet heeft geholpen. Het blijft altijd 50-50 he..

Wij mogen weer moed houden en hopen, wat we zeker doen met deze uitslagen.. Eerst dit half jaar maar eens kijken en dan pas zeuren als het niet gelukt is hihi.

Dank je wel meis bettiesHopelijk voor jullie ook snel een zwangerschap met plakbeeb. Overstap van IUI naar IVF lijkt me toch ook wel weer heel wat en spannend..??

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij mij wel hoor (even positieve input): ik was de eerste ronde na mn hsg zwanger. Is helaas miskraam geworden, maar dat heeft dar natuurlijk niets mee te maken.
    Hoop dat jij ook bij de gelukkigen hoort. Zonder miskraam dan he!

13. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Ahh dank je wel! Lief van je!
    Hoop dat ik ook bij de gelukkige mag horen die (in ieder geval binnen een half jaar) zwanger raakt na de HSG! :)

Ik laat nog eventjes wat weten als ik duidelijkheid heb deze ronde hihi.

Dank jullie wel voor de reacties!

14. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Progesteron zegt niets over een zwangerschap. Ik had een keer een waarde van 107 en werd gewoon ongesteld.

Deel Deze Pagina