geen reactie na geboortekaartje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toerist18, 22 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja ik ga even weer zeuren, verstuur je geboortekaartjes, krijg je of helemaal geen reactie, of alleen een kaartje,
    m'n tantes zijn notabene nog niet geweest.
    Ik heb wel eens gehoord, een geboortekaartje is een uitnodiging.
    Als je iemand z'n kaartje stuurt, nodig je diegene uit, om je baby te komen bewonderen.
    Maar ja, bij de 2e scheelt dat straks weer in de kaartjes,
    nu niet geweest?, dan bij de 2e helemaal geen kaartje...
    Heel eenvoudig...

2. Niet meer actief

Hou je denk ik altijd wel..is ook zo met kerstkaarten of verhuiskaarten..
    Wij hebben ook van twee ook geen reactie gehad..maar dat waren ook twijfelgevalletjes of we ze wel kaartje zouden sturen..toch gedaan..maar geen reactie..dus weten we genoeg

3. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    ja ik ben eerlijk gezegd een doos in het terugsturen.... al laat ik wel wat horen hoor, maar ben vaak laat met kaartje sturen mijn record een half jaar later haha... maar vind niet dat iedereen dan ook perse moet komen hoor...maar even wat laten horen natuurlijk wel en een kaartje terug helemaal leuk...maar langskomen vind ik geen MUST

4. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    nee ik vind ook niet dat het meteen ene uitnodiging is. Ik zie het meer als een aankondiging, dat de kleine geboren is.
    Ik moet er eerlijk gezegd niet ana denken dat er 100 man op kraamvisite komt.
    Mijn tantes zie ik 2 keer per jaar maar ze hoeven niet persè te komen. Een kaartje vind ik wel zo gepast.
    Vaste klanten van mijn man die erg meeleven kregen ook ene kaartje maar die hoef ik ook niet op visite te hebben.

5. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    pcies :) het is een aankondiging, geen moeten

ik moet er ook niet aan denken dat je al die mensen om je bed hebt staan ;)

maar even een tegen berichtje dat is het minste wat ze kunnen doen

6. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik heb ook vreselijk gebaald, terwijl mijn man wel vond dat er genoeg reakties waren (maar dat is zo'n rare, die vindt dat mensen niks hoeven te laten weten naar ons toe, een soort van onderdanigheid van hem naar anderen toe ofzo). De kraamweek heb ik alleen in mn bedje gelegen. We hebben niemand hoeven vragen of ze miss wat later wilde komen, want er kwamen zo weinig mensen. 2 vriendinnen en de opa's en oma's en mijn zussen (2) en mijn schoonzus.
    Terwijl ik om me heen hoorde dat mensen knettergek werden van alle drukte en een vriendin vlak voor mij bevallen was van nr 2 en een kraamfeest hebben gegeven, want de drukte die ze met nr 1 hadden gehad, zagen ze echt niet meer zitten.

Ook de maanden erna bleef t erg rustig. Ik ben er best teleurgesteld over geweest. Maar na maandan kwamen dan toch langzaamaan de mensen binnen druppelen. (terwijl wij juist zsm op kraamvisite komen, vaak in de kraamweek, want dan hebben mensen nog hulp)
    UIteindelijk zijn de laatste kraamkado's ontvangen vlakvoordat Giulian 1 werd. En ik denk dat we nu toch het merendeel wel hebben langs gehad. (uiteindelijk toch tevreden)

De volgende keer wil ik ook n kraamfeest geven voor de ooms en tantes, dan komen ze tenminste (want van hen is bijna niemand geweest en dan kreeg ik bij mn ouders een hand of een kaartje, wanneer we ze daar zagen) en vrienden mogen gewoon komen.

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Wij zetten juist op het kaartje een regeltje, waaruit moet blijken dat mensen zich echt niet verplicht moeten voelen om te komen. Wij hebben niet zoveel familie en dat scheelt ook wel of het druk gaat worden of inet. Sommige mensen hebben gewoon veel familie en dan ook nog een grote vriendenkring, dan zal het een stuk drukker zijn denk ik.

8. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Nou zit ik niet erg te springen om bezoek, maar ik heb van de x kaartjes die ik verstuurd heb, denk ik van een derde ervan geen reactie gekregen. Ik bedoel een felicitatiekaartje is toch wel het minste?

Er zijn ook mensen die per sms of email een berichtje hebben gestuurd. Ik ben misschien een beetje ouderwets daarin, maar een kaartje vind ik zoveel leuker. Bovendien bewaar ik ze ook voor later!

Niemand van de ooms en tantes is langs geweest. Er is ook een tante die een cadeautje via mijn moeder heeft gegeven. Dan denk ik: laat dan maar zitten. Je kunt toch ook langskomen.

En om nog even te zeuren over dat kadootje: dan is het een setje kleding maat 80 (in de uitverkoop gekocht). Da's toch niet leuk??

En oja, het is misschien de derde, maar bij nummer 1 en 2 ook niet altijd een kaartje!

grrr.... ik doe het zelf wel altijd!

Groetjes, Ellen

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Ook wij hebben van 1 oom en tante totaal geen reactie gehad, ze zijn niet langs geweest, hebben niet gebeld en we hebben ook geen kaartje gezien.

Ach het is hun gemis niet de mijne.

Groetjes Anita

10. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    we hebben zelf van zowat iedereen een kaartje terug gehad..op 2 na...maar over dat langskomen in je kraamweek...wees blij!! haha...moet er niet aan denken iedereen die 1e weken over de vloer te hebben pfffff....enneh: zoals ik al zei: ik zie het niet als een verplichting dat mensen echt moeten komen...maar als een aankondiging idd onzerzijds. maar al die kaartjes terug vond ik wel erg leuk, dus ik ben nu zelf ook van plan om dat niet te vergeten ipv alleen een belletje hihi

11. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Kreun... ik heb van de 75 kaarten echt ongeveer 60-65 mensen op kraamvisite gehad :confused: Heb er tot vorige week een keer of drie in de week met koffie en gebak gezeten.... ( en dan drie uur blijven zitten...) De volgende keer een kraamfeest!
    En ik vind een kaartje ook geen uitnodiging ( hoewel dat officieel volgens mij wel zo is, officieus niet :) ) , alleen een fantastische mededeling,wel vind ik dat je een kaartje terug hoort te krijgen of een telefoontje! Eigenaren van de sportschool waar mijn vriend en ik jaren hebben getraind hadden niet eens het fatsoen om een kaartje terug te sturen, dus toen ik ze onlangs tegenkwam, heb ik wel even gevraagd of ze het kaartje hadden ontvangen. Ja hoor, dat hadden ze, nou echt onfatsoenlijk!

xxx

12. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Mijn kant van de familie is erg groot.. die heb ik allemaal (alleen de oom's en tantes) een kaartje gestuurd. Iedereen heeft een kaartje teruggestuurd! Maar omdat we in limburg wonen en mijn familie allemaal in brabant woont, komen ze niet op visite.. Alleen de oom en tante waar we het meest mee omgaan en een nicht met haar man en kindje en een neef met haar man en kinderen.

erg vind ik het niet.. pff dat is dan zo druk.. dan ben ik over een jaar nog kraamvisite aan het ontvangen als we het wat gespreid zouden willen doen.

De familie van Mischa komt wel langs.. is ook niet zo groot en ja .. die wonen ook in de buurt natuurlijk!

Ik vind ook wel dat mensen op zijn minst een kaartje kunnen sturen.. bellen hoeft van mij niet eens!

13. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    idd, wij hebben meer dan 100 kaartjes gehad van iedereen. Maar er zijn maar zo'n 30 man op visite geweest. Nou ja maar ik vond dat al veel.

14. Semmie

Semmie Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    Bij ons was het zo dat de meeste mensen die bij Luc geweest waren bij Sem niet zijn gekomen....tja het tweede kind...is niet zo interressant denk ik,

Toen we het hier later eens bij de koffie over hadden zei de moeder van Sjoerd dat het bij hun fam. de gewoonste zaak was om bij het eerste kind wel te komen, en bij de tweede gewoon niks van je te laten horen....naja zeg....pfff....stuur dan een kaartje zeg.....Nou die lui stuur ik nu dus echt geen kaartje hoor!!!!

15. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik vind het inderdaad wel zo netjes om even te bellen of een kaartje terug te sturen.

Wat Semmie zegt vind ik ook belachelijk. Bij de eerste langs komen en de tweede niet eens een kaartje. Ieder kind is tenslotte even bijzonder!!

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Ach wij hebben dus 40 kaartjes gestuurd, 3 weken later stroomden er nog felicitatiekaartjes binnen (vakantie tijd).
    In totaal hebben we 80 kaartjes ontvangen, veel collega's (van beiden) die een kaartje stuurden.

Ook iets uit totaal onverwachte hoek :)
    De bakker kwam een joekel van een krentewegge brengen, die kregen we van onze TANDARTS :) .
    Ja die had ik een kaartje gestuurd zodat hij Kylian vast in het klantenbestand kon opnemen (hij heeft een cliëntenstop)

Groetjes Anita

17. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Ik heb wel blij raar staan kijken in de kraamweek en daarna dat ik van mensen een kaart kreeg die ik via via kende. Dat vond ik erg leuk, dat zijn de leukste kaarten ,vind ik, van mensen waarvan je het niet verwacht.
    Maar van mijn ooms/tantes van mijn vaders kant heb ik helemaal niets noppes nada gehoord. Van geen enkele (6 gezinnen). dat is mij enorm tegengevallen. Ik zie het niet als iets dat ze moeten doen, maar post krijgen is gewoon leuk. Ik vind het persoonlijker leuker dan al dat bezoek (druk druk druk) Waarschijnlijk hechten ze niet zoveel waarde aan de familie.
    Ik weet nu dat ik veel vaker een feliciteatiekaart stuur naar bekenden/kennissen (van wie je zegt maar geen persoonlijke kaart hebt ontvangen) omdat ik zelf ervaren heb dat een kaart krijgen heel erg leuk is

Deel Deze Pagina