Geen reactie op naam baby

Discussie in 'Babynamen' gestart door Kaaskoekje, 3 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaaskoekje

Kaaskoekje Actief lid

26 apr 2019
    169
    176
    43
    Vrouw
    Onze kleine dame is nu 3 weken oud. En van alle bezoekjes heeft níemand iets over de naam van onze dochter gezegd.

Van alle reacties online (We hebben er zon 300 gekregen) zijn er 3 geweest die zeiden "wat een mooie naam ".

De mensen die er real life op reageren spreken haar naam verkeerd uit of vragen.... "Hè? Hóe heet ze?"

Volgens mij hebben wij de verkeerde naam gegeven. Lichtelijk onzeker ben ik erover! Terwijl ik het zo'n mooie naam vind!

Onze dochter heet I.s.o.l.d.e.

Is dit nou zo'n gekke naam dan?

NiVa0230 vindt dit leuk.
  2. Nedital

Nedital Lid

13 dec 2019
    50
    161
    33
    Vrouw
    Ik vind het een prachtige naam! Mensen weten vaak niet hoe ze op een naam moeten reageren die niet standaard en populair is. Of ze moeten er eerst aan wennen. Het belangrijkste is dat jullie hem mooi vinden gelukkig.

SAARC, dreumesje, Kaaskoekje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Precies dit!

Kaaskoekje vindt dit leuk.
  4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Toen ik de titel van je topic las, dacht ik "Nou, ik ben benieuwd wat voor idiote, zelf geknutselde naam dit nou weer is." :oops:
    Maar Isolde valt absoluut niet in die categorie!

Het is een naam die niet vaak voorkomt, maar zeker geen 'vreemde' naam ofzo. Smaken verschillen, dat houd je toch. Maar in mijn mening echt geen naam waarvan ik denk "Het is zonde voor dat kind dat die ouders haar met zo'n naam opgezadeld hebben."
    Ik vind het een leuke, originele naam. Jullie hebben die naam gekozen omdat jullie het een mooie naam vinden. Daar hoef je je nu echt niet onzeker over te voelen! Al doen hormonen de eerste weken na de bevalling ook nog wel rare dingen met je. De mensen in je omgeving hebben die naam misschien minder vaak gehoord. Als ze hem vaker horen, gaan ze het heus goed uitspreken.

Hoewel ik me afvraag wat je verkeerd kunt uitspreken aan I.s.o.l.d.e. Tenzij je in het echt ook die puntjes ertussen schrijft en uitspreekt, dan is het wel een gekke naam. ;)

Bubblez, Gliss, Bailey07 en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Prachtige naam hebben jullie je dochter gegeven! Zo mooi, dat jullie omgeving er waarschijnlijk nog aan wennen moet.

Ik heb ooit een Isolde in de groep gehad, en vind het een hele leuke naam!

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Zeker niet, ik persoonlijk vind het ook een hele mooie naam.
    En dan nog, jullie vinden het toch de allermooiste naam voor jullie allermooiste dochter ;)?
    Ik zou me er geen zorgen over maken :)

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Cultuurbarbaren zijn het :D mooie klassieke naam

SAARC, NiVa0230, hummeltje5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Prachtige naam hoor!

9. ManonBB

ManonBB Actief lid

27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Ach lieverd, je hormonen zitten je denk ik nog in de weg en dan wordt je hier onzeker van natuurlijk. Mensen verwachten misschien deze naam niet omdat hij niet veel gegeven wordt en weten even niet hoe te reageren. Het is een prachtige naam! Als je hormonen weer een beetje uitgeraasd zijn ben je er zelf vast ook weer heel blij mee.

NiVa0230 en Kaaskoekje vinden dit leuk.
  10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Een mooie klassieke naam toch?
    Niet onzeker van worden hoor, niks mis mee.

11. Kaaskoekje

Kaaskoekje Actief lid

26 apr 2019
    169
    176
    43
    Vrouw
    Lief zijn jullie.... ♡♡

Isabella2020 vindt dit leuk.
  12. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.669
    6.564
    113
    Vrouw
    Een prachtige naam!
    Ik hoop dat jullie meisje er later net zo blij mee is als jullie toen jullie er uit waren welke naam het werd ;)

13. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    De naam is prachtig dus daar ligt het niet aan! Hier ook bijna geen reactie gehad op de namen maar wij kiezen ook niet voor allerdaagse namen (oké op de naam van de oudste na). Tja...niet iedereen vind dat mooi. Maar wij vinden het de mooiste namen die er zijn en hebben ze met zorg gekozen voor onze meisjes. Dat hebben jullie ook gedaan ga ik vanuit :). En dat is waar het uiteindelijk om draait.

Mijn pasgeboren neefje heet F.inn en bij hun zie ik mega veel reacties komen op de naam maar dat is nou eenmaal ook een populaire naam. Dus veel mensen die het mooi vinden.

Ik vind I.s.o.l.d.e in ieder geval erg mooi :D.

NiVa0230 en Spritsmetmelk vinden dit leuk.
  14. Spritsmetmelk

Spritsmetmelk Actief lid

11 okt 2019
    283
    185
    43
    Ik vind het een prachtige naam en ik vind het juist heel erg leuk dat hij niet zo vaak voorkomt. Absoluut niet gaan twijfelen!

15. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Prachtige naam!
    Als ik je persoonlijk gekend had had ik je zeker een compliment over de mooie naam gegeven:thumup:

hummeltje5 vindt dit leuk.
  16. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Wat een prachtige naam, heeft hier ook op het lijstje gestaan voor een meisje!

En weet je, het is toch voor anderen nooit 'goed'. De naam is te moeilijk, te populair, te kort, te lang, te onbekend.

Als het voor jullie de naam is, is het prima.

En bedenk je dat je ngo vol hormonen zit ;)

17. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    heel mooi!

soms moet je het gewoon niet aantrekken wat andere denken
    vandaag heeft op Facebook iemand de naam van men zoon afgekraakt

18. Emmaly

Emmaly Actief lid

20 aug 2016
    453
    144
    43
    Prachtige naam hoor! Goed gekozen :)

19. MolliMuis

MolliMuis Niet meer actief

Mooie naam hoor! Zeker niet onzeker over zijn :) Ik vind het juist leuk dat het niet zo standaard naam is. Snap ook niet hoe je de naam anders/verkeerd kan uitspreken.

20. MolliMuis

MolliMuis Niet meer actief

Ook raar, snap dat niet iedereen dezelfde naam mooi vind. Maar om dan een naam van een kind af te kraken o_O zeg dan gewoon niks als je het niet mooi vind.

citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina