Ik zeg eigenlijk nooit iets over een naam. Is toch totaal niet belangrijk of ik het wel of niet mooi vind? Ik neem aan dat de ouders het een mooie naam vinden. Onze kinderen hebben heel unieke namen, die wij mooi vinden. Interesseert me eigenlijk geen bal, wat een ander daarvan denkt
Ik vind het een hele mooie naam en zou over de uitspraak ook geen twijfels hebben. Maar ik bedenk me nu wel dat ik eigenlijk nooit zeg dat ik een naam mooi vind (of niet mooi), ook als ik dat wél vind. Bij mijn dochters kan ik me ook niet herinneren dat het werd gezegd, wel van 1 of 2 hoor, maar de meerderheid zei er niks over.
Is geen reactie op de naam van de baby geven perse iets negatiefs dan? Ik kan me niet herinneren dat ik op die manier zelf ooit iemand heb gefeliciteerd. Ongeacht of ik dan de naam wel of niet mooi vind.
Lekker laten hoor voor jullie is het toch de naam. Hier ook best 2 namen die ik hier nog nooit gehoord heb van beide namen ken ik ook niemand die zo heet. Mij boeit het echt niet wat een ander ervan vind. Ook jouw naam is niet geknutseld dus super toch! Mensen wennen er vanzelf aan als dat het mocht zijn. Geniet van je kleine meid!
Nee. Maar als echt iedereen niks zegt maakt me dat op dit moment wel onzeker. Bij de andere kinderen kregen we juist heel veel reacties op de naam.
Ik kan me dat goed voorstellen en zou denk ik hetzelfde hebben. Ik had zelf bijv ook een vriendin die tijdens mn zwangerschap zei zo nieuwsgierig te zijn maar daarna geen reactie op de naam gaf...tja ik trek dan wel zelf de conclusie dat ze het niks vindt.. Ik vind het wel herkenbaar dus je graag leuke reacties op de naam krijgt. Maar jullie hebben gekozen voor een prachtige klassieke naam! Niet onzeker worden hoor
Je moest eens weten. Onze baby is nu bijna 4 mnd en 2 mensen (ja echt 2!!!) Hebben gezegd dat ze het een leuke naam vonden. De rest zwijgt . Niks van aan trekken hoor. Isolde is prachtig!
Mooie naam hoor! Hier ook nooit reactie op de namen, is ook gewoon erg persoonlijk wat je leuk vindt.
Mensen doen dat gewoon niet, behalve als je de meest standaard naam aan je kindje had gegeven hihie. Dus HULDE! Een mooie en wat uniekere naam gekozen!
Niks van aantrekken hoor! Je meisje heeft een heel mooie oud-Vlaamse naam gekregen (inderdaad Tristan en Isolde) Ik ken er trouwens eentje van net 1 week oud. Klein zusje van Baptist en Casimir!
Is niet mijn ervaring. Hier juist niet alledaagse namen en enkel leuke reacties op gehad. En laatst zelf twee keer op kraambezoek geweest met beiden een naam uit de top 50 en toen niks erover gezegd omdat ik die namen gewoon niet mooi vind. Dus ook dat zegt niet alles.
Snap ik hoor, ik ben ook wel gewend dat mensen iets zeggen over een naam en interpreteer het anders ook wel een beetje als ‘dus je vindt t niets’. Ik maak me hier zelf ook schuldig aan, als ik een naam heel leuk vind zeg ik dat eigenlijk altijd, dus als ik niets over de naam zeg is de boodschap voor de oplettende luisteraar ook wel duidelijk. Mijn middelste heet Marcus, ook geen standaardnaam en daar hebben we inderdaad ook weinig reacties op gehad, viel toen echt op. Maar ik vind m zelf nog steeds prachtig!
Ik zag je topic en dacht ‘ik zeg nooit dat ik een naam mooi vind’ bij kraamvisite. Ben dan veel teveel bezig met het prachtige kindje en het bevallingsverhaal van mama. En daarbij, heel vaak moet ik nog wennen aan een naam (of vind ik m soms echt gewoon niet mooi). Om geen onderscheid te maken zeg ik niks als ik de naam lelijk vind (het hoeft mijn smaak niet te zijn, dus wat heeft iemand aan mijn ongevraagde mening?) maar dus ook niet als ik hem mooi vind. No worries!
Ik vind Isolde prachtig en ik snap niet dat mensen het verkeerd uit kunnen spreken. Ik denk wel dat de oudere generatie vaak wat minder heeft met onze gekozen namen. Als je het zelf maar mooi vindt joh. Hun gekozen namen vinden wij waarschijnlijk ook niet mooi.