geen reactie?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Crazy angel, Mar 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

Jan 13, 2008
    794
    0
    0
    Ik ben nu bijna 27 weken zwanger
    en heb gelezen over "contact" maken met je baby door
    over je buik te wrijven of je hand er tegenaan houden
    Hebben jullie dat wel eens geprobeerd? de eerste 3 maanden
    gingen helemaal niet goed bij mij en ben bang da ik nu geen goede band hecht met mn kindje
    want hij reageert helemaal niet, terwijl het eigenlijk vanaf de 23ste week ofzo
    al mogelijk is, en dan probeer ik het ook wanneer ie wakker is, maar dan nog
    reageerd ie meestal alleen op de doppler
    vind het heel jammer in ieder geval

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dat zegt echt niks joh.. bij ons 'zwom' ie ook aldoor weg, vooral bij mn man, nou hij heeft nu echt wel n band met de uk hoor!

3. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

Jun 17, 2007
    768
    0
    0
    Hier precies zo. Als ze aan het bewegen is en ik leg m'n hand op m'n buik, is ze juist weg of ze stopt met bewegen..haha eigenwijsje.
    Maak je er niet te druk om, zegt echt niks over de band die je straks met de kleine hebt...

4. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

Jan 13, 2008
    794
    0
    0
    k lees ook wel eens dat de stress die je tijdens de zwangerschap hebt, als dat heel veel is althans,
    kan dat het kindje beinvloeden... ik zie nu echt zo'n beeld voor me dat het kindje de moeder helemaal niet mag of dat ze geen band hebben als ie eruit komt :pale:
    of is dat nou een heel domme gedachte

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    Ik had dat ook rond de 27 weken, maar een beetje oefenen en geduld hebben scheelt een hoop. Ben nu bijna 31 weken en het gaat steeds beter. In het begin waren het meer toevaltreffers en nu lijkt het kindje steeds bewuster te reageren. Zo

Ook proberen ik en mijn man nu niet alleen een hand op mijn buik te leggen als het kindje schopt maar juist als ik weinig voel. Het kan dan even duren maar als we een paar minuten geduld heben merken we dat het kindje er op reageert, en dan niet alleen door er tegen aan te schoppen maar ook minder 'schokkende' bewegingen die je zowel met je hand als in je buik kan voelen. Terwijl als ik mijn hand er op legt als het kindje aan het schoppen is dan stopt het juist vaak. Sinds een week of zo kan ik zelfs mijn hand verplaatsen (hele kleine stukjes) en het kindje gaat dan mee. Dan kan je je kindje van een ververlende plaats naar en wat fijnere plaats leiden (omgekeerd kan ook natuurlijk ;) , zo legde mijn man het kindje laats precies zo dat het lsmaar in mijn blaas zat, erg fijn)

Misschien is het iets om aan zwangerschapshapotonomie te gaan doen, dat is echt gericht op het contact maken d.m.v. voelen enzo met je ongeboren kindje en leer je ook hoe je het beste contact kan maken. Wij doen het en ik moet zeggen dat we zeer tevreden zijn er over.

6. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Meid maak je niet zo druk.
    Die kleine is nog helemaal niet toe aan bedenken wie hij/zij wel of niet "mag"
    De echte band komt als t kindje geboren is en jou leert kennen als "mama". Diegene die voor hem/haar zorgt en dag en nacht klaar staat.
    Komt helemaal totaal goed hoor!
    Heb dat vroeger met die van mij ook nooit gedaan en mn tweede was me toch n partij eenkennig! NIEMAND mocht hem troosten behalve mama. NIEMAND mocht zn luier verschonen behalve mama. Is ook niet altijd even fijn...maar die band is na de geboorte gekomen.
    Als je kleintje je ruikt voelt, proeft en aandacht krijg van jou dan vormt er een haast onbreekbare band.
    Niet jezelf zenuwachtig maken. Nergens voor nodig.

7. emmyg

emmyg Actief lid

Sep 16, 2007
    172
    0
    0
    Je baby kan toch nooit weten wie zijn hand op de buik ligt. Dus hoe kan er een band ontstaan.

Denk eerder dat hij/zij bij de geboorte je aan je stem zal herkennen. Aangezien ze dat het meeste horen.

8. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Mijn dochter stopte accuut met schoppen als ik mijn hand er op legde, maar zodra mijn man zijn hand er oplegde dan kwam ze wel snel.
    Nu bij deze zwangerschap komt de kleine zowel naar mij als naar zijn/haar pappa.
    maar dit zegt helemaal niks over de band dus jullie gaan krijgen hoor!

9. amarantha

amarantha Lid

Dec 23, 2007
    69
    0
    0
    electromonteur
    Alkmaar
    bij ons precies hetzelfde,k heb ook nog niet echt dat contact kunnen krijgen.ben nu eind week 28.
    En ook bij mn vriend als die het probeert houd het zich juist supper rustig 8)

Share This Page