Geen recht meer op studiefinanciering, nu uitkering?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Carlien, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Hallo,

Ik heb ook een vraag. Eind juni haal ik mijn diploma voor het MBO, tot eind juni moet ik hiervoor nog stage lopen, 32 uur in de week en daarnaast nog die andere dag regelmatig naar school. Ik kan dus daarnaast niet ook nog eens gaan werken.

Eigenlijk wil ik nog een studie HBO gaan doen, maar nu ik zwanger ben en mocht alles goed gaan eind september ben uitgerekend vraag ik me af of ik me wel kan inschrijven op het HBO voor september.
    Dus ik kan me pas inschrijven voor januari/februari.

Ik zit dan met een gat tussen juli en januari zo ongeveer. Mijn man verdient €1600,- bruto in de maand, dus recht op bijstand heb ik denk ik niet. Hebben jullie enig idee of ik nog ergens recht op heb? Want ik ga er anders ongeveer €800,- per maand op achteruit, dit is Studiefinanciering + Stagevergoeding.

Ben er bang voor, maar ik dacht kan het beter vragen.

MVG,
    Carlien

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Carlien,

Je wilt graag weten of je recht hebt op een uitkering als je bent geslaagd voor je MBO diploma en geen recht meer hebt op studiefinanciering. Het UWV kent geen uitkeringen voor deze situaties. Je geeft zelf al aan dat er waarschijnlijk geen recht op bijstand is in verband met het inkomen van je partner. Als je hier klikt, kun door linken naar “bereken je recht”. Op deze site kun je aan de hand van je inkomensgegevens zien of jij en je partner nog voor andere regelingen in aanmerking komen.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina