geen recht op toeslag?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door maja82, 19 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wie heeft hier ervaring mee....?


    Mijn vriend werkt 36 uur en verdient niet super veel. Ik studeer nog maar in deeltijd, dus heb geen uitkering of studiefinanciering. Ik moet na de geboorte van ons kindje 1 dag in de week naar school en 2 dagen stage lopen. Mijn vriend wil 1 dag thuisblijven dus we willen ons kindje straks 2 dagen naar de creche doen (geen 'standaard' oppas van de opa's en oma's mogelijk)
    Nu hebben we op de site van de belastingdienst gekeken hoeveel toeslag we krijgen voor de kinderopvang, krijgen we niks! :confused: Hebben we geen recht op omdat ik niet werk of geen uitkering of studiefinanciering ontvang.. Dus dan moeten we de volle pond betalen terwijl ik geen inkomen heb, dat kunnen we nooit betalen! :(

    Zijn er meer mensen die in deze situatie zitten/zaten en er een oplossing voor hebben gevonden? Wordt hier wel een beetje moedeloos van :(
     
  2. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    hmmm dat vnd ik wel raar hoor.
    Je bedoelt toch kinderkorting enz?
    Ik werk ook niet, vang geen uitkering en al helemaal geen studiefinanciering.
    En ik krijg gewoon geld van de belasting dienst hoor.
    Misschien toch even bellen naar de belastingdienst.
    Want juist zonder werk (inkomen) heb je er recht op!
     
  3. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    nee ze bedoeld de kinderopvangtoeslag!

    Ik kan je helaas niet verder helpen maar het lijkt mij dat je het gewoon krijgt aangezien je vriend wel inkomen heeft.
    Je moet anders even naar het belastingkantoor gaan of even bellen.
    Ik neem aan dat je het berekend heb via het internet?