Wacht even, nu plaats je het "regelen" in de juiste context. Nu lijkt het niet te gaan over een prijs regelen, maar over het regelen van de opvanguren. Je gaat meer werken, dus is er meer opvang nodig, en daarop zegt ze "dan kunnen we wel wat regelen".
ja zo zie ik dat ook. En wanneer je 200 euro achteruit gaat dan moet je die 200 gewoon bij je zelf zoeken. Die vrouw geeft dezelfde opvang en dezelfde zorg.
Je mag zelf weten of je iets afwijst...daar heb je dan vast een reden voor Mijn mening: ik zou alles aannemen in deze tijd Oppas: gewoon per uur betalen...geen regelingen...daar krijg je alleen maar gedoe mee ( overwerk, een keer een uurtje meer of minder) per uur is duidelijk.
Ik vind dat je niet kritisch mag zijn wbt werk in deze tijd en ik zou dus ook geen werk afwijzen. Ik zit al 8 mnd thuis en solliciteer op alles wat ik tegen kom ( postsorteren schoonmaak eigen functie kassa vakkenvullen broodbakker alles ) Ik heb nu de mazzel dat ik drie gesprekken heb in mn eigen functie 1 tijdelijke en 2 voor langere tijd. Maar had ik ipv deze gesprekken een gesprek voor een schoonmaak baantje had ik hem net zo goed aangenomen. Wbt de opvang als jij dit al geregeld hebt is het prima toch? En de uren kun je neem ik aan netjes overleggen..
er zitten altijd voor en nadelen aan aan beide. Ik zelf kreeg van een vriendin een vast bedrag per maand. ik deed dan smorgens vroeg op passen tot de kids naar school gingen. En het verschilde per week heel erg hoeveel dagen ik oppassen moest. en als er vakantie was viel er al een week weg. toch bleef dat bedrag staan. als ik die maand maar 1 week heb opgepast kwam ze overleggen of ik akkoord ging met de helft. aan de andere kant als je per uur betaald weet je oppas altijd wat ze krijgt. ligt er aan wat jullie beide prettiger vinden...
Heeft de oppas gezegd. Er valt iets te regelen met geld. Of met uren. Of ben jij niet duidelijk geweest. En heb je het alleen over verandering van uren gehad?
Sluit me bij alamea aan. Volgens mij heb jij het verkeerd begrepen wat de oppas bedoelt met we kunnen wel iets regelen. Daarnaast vind ik het vreemd dat je niet gewoon per uur gaat betalen.
Hier ook een vast bedrag maar dan met de oppas oma. Zijn wij een keer eerder klaar of ben ik vrij zoals in vakanties wel eens voorkomt. Krijgen hun gewoon betaald en ben ik eens een uurtje later door omstandigheden rekenen hun dat niet extra. Als je een goede band met haar hebt zou je het zo kunnen doen waarom niet. Hier wel een uur bedrag afgesproken en vanuit daar de maandprijs berekend naar het aantal uren per week. Ik werk vaste uren.
Precies. Per uur is duidelijk. Of ga je een vast bedrag altijd doen, ook in vakanties? Dat zou dan wel zo eerlijk zijn maar lijkt me niet dat je een oppas 3 weken voor niks betaald. Aan de andere kant is t niet eerlijk als je dan wel minder wilt betalen voor meer uren. Persoonlijk denk ik dat jij het verkeerd begrepen hebt en dat ze dus de uren best wil aanpassen niet de prijs.
Waar zegt ze dan dat er wel wat met de prijs geregeld kan worden. Naar mijn inzicht, bedoeld ze dat er wel wat met de uren te regelen valt. Wel voor dezelfde prijs lijkt me. En niemand geeft jou schuld, maar erg duidelijk was je ook niet in je openingspost. Wat betreft een afwijzing ja en nee, als je nu minder gaat verdienen dan je bv als ww kunt krijgen had ik het wel afgewezen. Helemaal omdat je nog 2 sollicitaties hebt, die ik zeker weten zou doen.
Ik heb je vorige topic meegelezen, maar niet gereageerd. Ik wil nu toch wel iets zeggen.... Jij kiest voor een (zwart betaalde) oppas. Nu je minder zou gaan verdienen, zou dat voor de oppas niks moeten uitmaken. Had je voor een geregistreerde gastouder gekozen, dan had je wel wat meer overgehouden, omdat jij dan iets meer teruggave krijgt. De gastouder zou dan echter nog steeds haar gewone uurloon ontvangen.... En natuurlijk kan je de baan afwijzen. Zoals ik het lees, heb je een baan, dus kan je die dan toch gewoon behouden als je er niet op achteruit wil gaan?
WW krijg je maar tot een bepaalde periode hoor, daarna krijg ik niks. Dus dat is toch ook niet ideaal ?? En Allistair: dan heb jij niet helemaal goed gelezen denk ik want per 1 februari volgend jaar stopt mijn contract. Als je bijv. 6 jaar hebt gewerkt krijg je voor 6 maanden een uitkering. Dat is niet echt ideaal want dan zou ik na 6 maanden niets meer krijgen en dat is hier echt absoluut geen optie.
Je kan ook van het gemiddelde per jaar uit gaan. Bijvoorbeeld drie weken vakantie eraf, feestdagen eraf, vrije dagen eraf en dan dit delen door 12. Op hoeveel uur kom je dan per maand? Dan is het schappelijk om hier een afspraak over te maken. Jij elke maand hetzelfde bedrag en de oppas ook.
Ik zou persoonlijk per uur doen. Ik zou echt willen voorkomen dat je achteraf een hoop gezeik hebt omdat de (zwart betaalde) oppas vind dat ze eigenlijk te weinig heeft gehad voor wat ze heeft gedaan. En dan kan je nu zeggen .... nahhh, dat gebeurd niet, we kennen elkaar ... maar de meeste ellende is juist met mensen die elkaar kennen ... dan wordt het niet meer zakelijk bekeken, en volgens mij is dat zeer recentelijk bewezen met deze oppas. Maarrr .. ik heb ff een vraagje. Heeft ze voorgesteld om een bedrag per maand op haar rekening te storten (traceerbaar ook voor de uitkeringsinstanties en de BD) of gewoon handje-contantje? Ik weet dat het niet is wat je vroeg, maar dat is wel iets waar je ff rekening mee moet houden.
Contant, hebben we altijd gedaan. Puur voor haar om geen gedoe te krijgen. Ps heb trouwens de baan moet er wel 4 dgn voor werken wat ik eerst in 3 dagen deed. Maar goed,heb geen kerst/feestdagen meer! Nieuwe werkgever mailt definitief vanmiddag over het salaris. Ben reuze benieuwd...... #duim