Hallo, Ik heb even een vraagje over borstvoeding. Volgende week ben ik 4 avonden weg. Ik heb alvast een voorraadje gekolft, zodat mijn man de fles kan geven. Er is helaas geen mogelijkheid om te kolven deze avonden. Gaat mijn productie dan achteruit? Ik ben namelijk bang dat ik daarna in de avond geen melk meer heb, omdat ik paar avonden heb overgeslagen. Wie heeft hier ervaring mee?
Kun je dan niet vlak voor of meteen na je activiteit ff kolven? Dan heb je geen probleem. En als je productie wel terug loopt, kan je kindje dat met een paar regelsagen weer op peil trekken. Heb er niet enorm veel verstand van, maar geloof dat t zo werkt. Succes!
Hoe lang ben je ongeveer weg? Bij mij neemt de productie dan af. Maar als je de dagen erna een keer extra kolf is het zo weer terug. Idd voor en na de tijd kolven of gewoon tijd vragen om tijdens je avond weg te kolven.
Een avond? Of avond en nacht?! Dan krijg je zelf ook last. Zou dan na afloop kolven. Kan ook op toilet, al is het maar een beetje?
Ik ben echt van 17.00 uur tot 00.00 uur weg. Misschien inderdaad verstandig om daarvoor en daarna te kolven of aanleggen. Helemaal niet over nagedacht dat ik er zelf ook last van ga krijgen natuurlijk. Goed idee om eventjes snel op toilet te kolven dat moet hoop ik wel lukken. Bedankt voor de tips.
Probeer echt te kolven, want mijn ervaring is dat je productie terugloopt en bovendien...je boobs vinden het zeer onprettig! Ik heb regelmatig op de toilet gekolfd of gevraagd naar een afgesloten ruimte. Doen hoor, straks zit je nog met een ontsteking want van 17.00 tot 0.00 is best een poos.