Mijn meisje is 2 weken oud en nu weet ik dat ze nog een ritme moet vinden, maar misschien dat iemand tips heeft dat ik het een beetje kan helpen. Overdag krijgt ze om de 3 uiterlijk 4 uur voeding. Heel soms wil ze 2 uur later al, maar dat is 1 of 2 keer. In het begin dronk ze steeds kleine beetjes, maar sinds 2 a 3 dagen drinkt ze de meeste flessen leeg. We bieden haar 100 cc aan. Als we haar tussen 19.00 uur en 20.00 uur de fles geven en daarna op bed leggen slaapt ze bijna 6 uur achter elkaar. Ik heb liever dat ze dat 's nachts gaat doen, dus dat ze om 23.00 uur nog een fles krijgt, maar daar wordt ze dus zelf niet voor wakker. Gisteren hebben we haar wakker gemaakt zover dat lukte en toen heeft ze 70 cc gedronken, maar ze kwam daarna om 2.00 uur weer en toen om 6.15 uur. Heeft iemand misschien tips hoe ze die 6 uur aan een stuk 's nachts kan gaan maken ipv 's avonds. Als we haar niet hadden wakker gemaakt was ze zelf waarschijnlijk tussen 1.00 uur en 2.00 uur gekomen. Vind het dus lastig of we haar wel of niet moeten blijven wakker maken. De jeugdzorg adviseerde om het wel af en toe te proberen zodat ze misschien het ritme toch verandert.
geef je borstvoeding of kunstvoeding? Probeer overdag wat meer te rekken zodat ze de fles s avonds wat later krijgt. Ik gaf mijn dochtertje altijd om 11 uur de laatste voeding en sliep ze op den duur door. Heeft wel eventjes geduurd maar ben altijd wel geweest van op vraag van me dochter eten te geven.
Ik geef kunstvoeding. Ik voed ook op verzoek, maar er zit nog geen ritme in. Ik kan een voeding wel gaan rekken, maar dan is het risico dat ze te moe is om hem leeg te drinken. Ze valt eigenlijk altijd in slaap aan het einde van de voeding. Als ze de fles niet leegdrinkt komt ze weer eerder voor een fles, dus dan blijf ik aan het rekken. Gisteren sliep ze geen 6 uur achter elkaar. We hadden haar om 20.00 uur een fles gegeven 60 cc gedronken. Toen kwam ze om 00.15 uur weer daarna om 4.15 uur en 7.30 uur. Maar gisteren had ze de hele dag slecht gedronken, waarschijnlijk, omdat ze al bijna 2 dagen niet gepoept had nu heeft ze weer gepoept en drinkt ze de flessen weer leeg.
Dat is lastig.. Zo'n schema kan ook zo veranderen.. Wij hebben die 23-uurs fles wel regelmatig op ons verzoek gegeven, maar het maakte niks uit, dan kwam hij 's nachts ook nog en kreeg hij echt teveel.. Zonder die fles maakte hij af en toe wel langere nachten, en dan ging ik maar vroeg mee naar bed en in de vooravond bijslapen.. Maarja, mijn jochie maakt bij 4 maand soms nog een puinhoop van zijn ritme. En slaapt maar de helft van de nachten door. Hij is wel heel vrolijk verder, dus laat hem lekker zijn gang gaan..
Wat ik ook in periodes deed als me dochter slecht dronk kleine beetjes gaf maar dan meer flesjes zodat ze wel aan de juiste hoeveelheid flesjes kwam en dan s avonds de hele fles rond 10 uur.
Het probleem is dat we haar op verzoek voeden, want haar wakker maken heeft geen zin dan drinkt ze slecht.
deed en doet ik nog steeds. En dan probeerde ik te rekken. Zoniet gaf ik kleinen beetjes zoals de halve fles telkens als ze om de 2 uur al wilde. Probeer soms als ze te vroeg kwam uit te rekken door even een stukje te gaan wandelen met haar om toch een half uurtje tot uurtje uit te rekken. Of even in de draagzak en dan lekker rommelen in huis.