Nachtflesje afbouwen.. hoe?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Aislin, 19 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aislin

Aislin Actief lid

2 dec 2010
    280
    0
    0
    NULL
    Westervoort
    Mijn zoontje is nu bijna 10 weken oud en weegt 5225 gram..
    Hij krijgt sinds 2 weken volledig de fles...150-5
    Zijn schema is nu (ongeveer)
    7.00 uur
    11.00 uur
    15.00 uur
    19.00 uur
    22.00 uur
    en dan 's nachts nog 1 flesje...

Ik wil graag dat hij van 22 tot 7 gaat doorslapen...
    moet ik de overige voedingen dan gaan verhogen naar 180-6?
    en wat nou als hij dan 's nachts nog wakker wordt en honger heeft? want meer mag hij niet hebben dan 5 x 180-6 toch?
    Hoe deden jullie dat..of deed hij/zij dat zelf?

2. MamaFay

MamaFay Actief lid

9 apr 2012
    180
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter krijgt nu de ochtend en de avond 180 en de rest 150.
    'S nachts doe ik 90 water met nu 2 schepjes en dan steeds iets minder erin tot ze de fles niet meer wil en langzaam aan alle voedingen naar de 180.

3. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    als je kleintje honger heeft, zou ik hem toch een fles geven 's nachts. Voeden op verzoek is iets wat bij flesvoeding ook goed lukt hoor.

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    mijn kindje regelt dat zelf. Toen ze 2,5 maand was viel de nachtvoeding eraf. en een week later al de avondvoeding ik heb daardoor wel de voedingen verhoogd. Maar met 2 maanden zat ze nog op 6 a 7 voedingen.

Tja ik denk dat het beter als dat je kindje dat zelf regelt vind het zo zielig om ze niets te geven als ze honger hebben. Jij als ze 6 maanden zijn ofzo vind ik het wat anders maar je kindje is nog zo klein

5. Aislin

Aislin Actief lid

2 dec 2010
    280
    0
    0
    NULL
    Westervoort
    Ik was idd me heel erg vast aan het houden aan schema's enzo...
    heb nu besloten om hem het zelf te laten regelen..en dat gaat een stuk beter! hij is nu al een stuk tevredener:D
    en die nachtfles...ach ja.. verdwijnt vanzelf wel een keer...

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook op verzoek.. Soms slaapt hij 10 uur achter elkaar, soms haalt hij max 6 uur.. Prima, want hij is verder vrolijk en slaapt 's nachts direct weer na de fles..

Hij krijgt nu overdag flessen van 180/6 aangeboden. Maar drinkt vaak niet alles op. Altijd wel 1 "pruttelfles" waar hij maar 120 van drinkt.. Dus dan is er genoeg over om 's nachts nog aan te bieden. Som geef ik dan 180/5 als hij overdag wel goed heeft gedronken. Zo zitten we eigenlijk nooit boven de max van 30 schepjes..

7. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Fijn dat je het hebt kunne loslaten :)
    Vooral altijd naar je kindje kijken...zolang hij een nachtflesje wil, gewoon lekker geven. Jarne wil heel soms ook nog eentje...heb ik totaal niets op tegen.

Deel Deze Pagina