Ik heb een dochterje van bijna 5 maanden de eerste week was het een lieve ruistige baby. Toen de kraamzorg weg ging is ze helemaal veranderd en huild ze verschrikkelijk veel. Ik krijg haar niet stil alleen als ik haar oppak en in de draagdoek stop. Ze slaapt snachts niet door en huilt dan ook veel ze slaapt nog steeds bij ons in bed. In de box zit ze bijna niet als ze er even in zit gaat ze weer huilen. Ze krijgt bv ik heb ook kv gebruikt maar dat maakt geen verschil. Ik ben al naar de huisarts geweest en moet morgen weer terug dan word ze waarschijnlijk doorgestuurd naar de kinderarts Ik weet niet of ik haar verwend heb of dat het een huilbaby is Weet iemand wat ik hiermee aan moet?
Je kunt haar echt nog niet verwennen als ze al huilt vanaf een week! Wij hebben hier ook vanaf die tijd met een huilbaby gezeten en van alles geprobeerd. Uiteindelijk lopen we nu bij de osteopaat en dat lijkt toch wel te helpen. Er zat bij Rens gewoon ergens iets niet lekker bij zijn werveltjes omdat hij zo klem heeft gelegen in mijn buik. Het is heel moeilijk om erachter te komen wat je kindje precies heeft en je krijgt waarschijnlijk ook heel veel 'goedbedoelde' adviezen uit je omgeving. Je moet gewoon goed je moedergevoel volgen hoor! Heb je al een matrozenbedje geprobeerd? Dat is dat ze zeg maar 'begrenzing' voelt aan de voetjes doordat ze op haar eigen lakentje ligt en dan boven in het bedje zodat ze ook bij het hoofdje begrenzing voelt. Of misschien inbakeren? Heel veel succes en pas ook goed op jezelf hoor!
Hier ook de eerste 3 weken superrustig en lief, maar daarna steeds meer huilen. T was nog net geen huilbaby vlgs het CB maar ik voelde dat t niet "normaal" was. Ook ik ben naar een osteopaat gegaan omdat mijn zoontje ook een voorkeurshouding had en het bleek dat er iets niet goed zat in zn werveltjes (vacuumpompbevalling) Hierna was hij veel minder snel "geprikkeld", heeft echt goed geholpen. Daarnaast heb ik op advies van CB inbakerdoeken gebruikt en later de pacco doeken (makkelijker, met klitteband). Ook strikte rust, regelmaat invoeren, dus veel structuur bieden. Enigszins zoveel mogelijk dezelfde volgorde aanhouden van slapen, verschonen, eten, spelen en weer slapen. Ook steeds in bedje en niet laten slapen in de kinderwagen of in de box. Heeft hier onwijs veel goeds gedaan. Nu hij ouder is is hij veel flexibelere geworden en is het een vrolijke lachebek. Ik snap dat het je erg onzeker kan maken, ik heb ook dikwijls gejankt van de wanhoop en de onzekerheid. Maar als jij het gevoel hebt dat er iets niet klopt volg dan je instinct!
Als ik haar in bed leg dan draait ze zich altijd en kwart slag en dan licht ze met haar hoofd en voeten tegen de zeikant van haar bedje. (Nou snap ik waarom ze dat doet.) Maar nog blijft ze niet heel de nacht in haar bedje. en inbakeren daardoor gaat ze nog harder huilen.