Voor het zingen de kerk uit...is toch misgegaan gisteren!

Discussion in 'Anticonceptie' started by Assi, Oct 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Hoi meiden,
    ik ben lange tijd aan de pil geweest, maar heb dat 8 maanden terug echt afgezworen. Werd er namelijk niet goed van en het idee aan hormonen in mijn lijf, nee! Condoom gebruikt...maar hielden dat niet lang vol..
    Dus nu doen we al bijna 7 maanden voor het zingen de kerk uit. Gaat nog steeds gewoon goed.
    Maar gisteren is het dus wel fout gegaan. En er is een groot deel toch in mij terecht gekomen.
    Heb net gekeken naar de calculator ivm vruchtbare dagen, maar is toch moeilijk te voorspellen.
    mijn korste cyclus duurde 28 dagen en de langste 35 dagen. Dus heb gewoon alle cyclussen bij elkaar opgeteld en daarvan de gemiddelde genomen, kwam uit op 31 dagen. Dan had ik gisteren mijn eisprong volgens dat ding.
    Maargoed, kan dus ook eerder of.....later zijn.
    Want vorige maand was ik ook in ene 4 dagen overtijd.

Het enige wat ik weet is dat de 1ste dag van mijn laatste menstruatie op 4 oktober was.

Hoe kun je nou precies je eisprong voelen?

2. Nissy

Nissy Actief lid

Aug 4, 2008
    164
    0
    0
    Dat is niet bij iedereen hetzelfde, dus ik kan alleen voor mezelf spreken.
    De dagen voor mijn eisprong heb ik last van pijnlijke/gevoelige tepels... soms zetten de kliertjes in mijn borsten en oksels op en dan voelt het net alsof er ergens een spanning op staat als je je armen omhoog doet.
    Verder heb ik soms last van een donkere en sterk ruikende urine, die ophoudt nadat ik mijn eisprong heb gehad.
    Mijn eisprong voelt als een scherpe steek in mijn onderbuik, soms trekt de pijn door tot mijn liezen... meestal is dit een paar minuten en dan houdt het weer op.
    De pijnlijke tepels houden meestal op vlak voor mijn ongesteldheid of in de eerste dagen van mijn ongesteldheid.
    Dit is trouwens niet elke maand hetzelfde, soms voel ik helemaal niks in mijn borsten, maar ik voel wel altijd die steek in mijn onderbuik.

3. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Hoi Nissy,

ik had voorheen ook wel pijnlijke tepels in het midden van de cyclus, dus eisprong, maar daar heb ik de afgelopen 2 a 3 maanden helemaal geen last meer van gehad. Voorheen had ik ook weleens menstruatiepijn, nu ook niet meer. Heel onvoorspelbaar dus.

Vandaag voelde ik wel ineens een steek in mijn onderbuik..links.. Ging er echt even van rechtop zitten. Die steek trok wel even door.

Maargoed, ik moet het aanzien.

Maar wat ik nog niet helemaal snap...
    Ik had vorige maand dus een uitschieter in mijn cyclus..35 dagen. Betekent zo een onregelmatige cyclus nu dat je eisprong gewoon later is geweest en daardoor ook later ongesteld wordt?

4. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Ja maar voor het zingen de kerk uit, is ook niet veilig. Van voorvocht kan je ook zwanger raken.

De een voelt wel zijn eisprong en de ander niet.

Je neemt de eerste dag van je laatste menstruatie en tel daar het gemidelde bij op. Zo heb je een beetje een indicatie wanneer je weer zou moeten menstrueren.

Succes ermee.

5. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Als je niet zwanger wilt raken, zul je toch iets moeten gebruiken. Misschien dat de morning-afterpil nog kan. Bel even naar de huisartsenpost.

6. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Als we zwanger zijn, is het zo en is het gewoon welkom. We weten beiden immers dat we niet veilig vrijen en dus risico nemen.

Het gekke is dat op websites deze manier van anticonceptie wel als veilig wordt bestempeld...door artsen!

En dat je van voorvocht niet zwanger kunt raken..alleen als het voorvocht afkomstig is van voor de 2de zaadlozing omdat er dan zaadcellen achter kunnen blijven van de 1ste keer.

Maar goed, gisteren ging het dus flink mis.

Elvira, alsik van jouw methode uitga had ik op 21 oktober mijn eisprong en dat was ook de dag dat het dus misging.

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Geen idee welke websites jij bezoekt maarre voor het zingen de kerk uit wordt door artsen echt niet als veilig bestempeld hoor. En ook van het eerste voorvocht kun je zwanger raken.

8. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Wat raar, zeg. Het was echt zo een site van artsen... Ik weet dat het niet veilig is, kijk maar....het kan zo misgaan. Het is een kwestie van zelfbeheersing.

Dat van voorvocht blijft een raadsel..... de ene beweert dat er echt geen zaadcellen in zitten omdat het alleen bedoeld is om de boel te smeren.
    En de ander beweert dat er wel zaadcellen in zitten.
    Al met al met ik van voorvocht nooit zwanger geraakt.

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    @Assi: mijn moeder wel, ik ben het levende bewijs, haha.

10. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ja haha, wat leuk zeg :)
    Wat een verrassing moet dat geweest zijn want in die tijd was deze methode van anticonceptie heel gangbaar!

Ik vind het nog steeds verwarrend hoor...dat voorvocht, het is maar 1 druppel ofzo. En de ene arts beweert dat hier geen zaadcellen in zitten en de ander wel..
    Zo vaag joh!

In ieder geval ben ik er tot nu toe niet zwanger van geworden en we hebben echt vaak sex, ook gewoon tijdens mijn vruchtbare dagen.

11. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Maar goed, afgelopen dinsdag zat ik dus wel rond mijn vruchtbare periode en is het dus wel flink misgegaan... Dus het is afwachten. Maar het zal vast niks zijn.

12. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wil je niet stiekem gewoon graag zwanger worden?

Geeft niet hoor, maar dan hoeft er niet zo hard naar een oplossing gezocht te worden;)

13. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Heb je een linkje? Ben toch wel heel erg benieuwd naar die site...

14. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Off topic: Pendrag, zo leer je weer eens wat van mensen hahahha

En ook ik kom op internet voor het zingen de kerk uit gaan alleen maar als onveilige manier tegen.

15. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Sallie, nee hoor, wij zijn niet bezig om een kindje te krijgen. Best heel erg naief om dan deze vorm van anticonceptie toe te passen.

Eigenlijk ook heel erg irritant want elke maand denk je toch; zou het misschien?
    Maar omdat het deze keer ECHT ook is misgegaan...ben ik er benieuwd of het straks weer loos alarm is.. (vast wel, daar niet van).

Die link heb ik niet zo 1,2,3. Ik werd er naar gelinkt via het medisch forum.

16. Pupke1979

Pupke1979 Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    1,706
    0
    0
    Grafisch Ontwerper / Eigen Café
    Grave
    Ik wil niet vervelend zijn ofzo... maar van een grietje van 14 kan ik me dit voorstellen. Tegen de tijd dat je 23 bent, zou je toch wel iets meer gezond verstand aan de dag moeten leggen.

En ik vraag me af, als je niet bezig bent met zwanger worden / kinderwens, hoe kom je dan hier terecht?

*edit*

Nog even een toevoeging: Al eens overwogen om dan een spiraaltje te nemen? Die heb je ook zonder hormonen, of wellicht een pessarium?

17. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik ben hier ooit terecht gekomen toen het gebruik van mijn pil verkeerd ging door het gebruik van antibiotica. Ik kreeg toen zwangerschapsklachten en schrok daar van! Maar er was niks aan de hand.

Dus sindsdien heb ik hier een inlognaam.
    En toevallig deze keer dus misgegaan.

Maarrrrr... niks aan de hand! Ben niet zwanger!
    Mijn eisprong was net geweest want mijn cyclus was niet 31 dagen zoals ik dacht, maar 29 dagen.

Ik heb al condooms voorgesteld. Hij vond dat niet zo denderend, maar goed. Scheelt wel gewoon veel stress en gedoe eromheen.

(p.s. ook al ben ik niet bezig met zwanger worden, toch vind ik dit een leuke site. Zoals die calculator, kan ik toch een beetje inschatten wanneer ik ongi moet worden...en dan die klets onderdeel over zaken die niet over zwanger worden gaat, ook leuk! Maar ook vind ik het fascinerend om te lezen over zwangerschappen, is altijd handig voor later!)

:)

18. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hij vind het niet zo denderend? Het is jouw lijf hoor. Anders maar niet.
    En inderdaad er zijn meer en veiliger vormen van anticonceptie.
    Voor het zingen de kerk uit is daar zeker GEEN voorbeeld van.

19. 4days

4days Niet meer actief

ooit gehoord van voorvocht?

Dit topic hoort niet bij anticonceptie maar bij fabels...

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,162
    8,143
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik wete hier niets op te zeggen en ik hou me mond ook maar, anders wordt me post weer als "hard" en "onrechtvaardig" beschouwd.

maargoed dat zegt genoeg denk ik.

Share This Page