Vakantie, pffff!

Discussie in 'De lounge' gestart door Jannieke, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jannieke

Jannieke Bekend lid

28 dec 2006
    532
    0
    0
    Wij zijn deze week op vakantie bij mijn schoonouders. Ze wonen aan de kust, dus lekker voor de kleine. Ze is 5.
    Omdat ze altijd vroeg wakker is , rond half 7 altijd, stelde schoonmoeder voor (71jaar en schoonpa 73) dat ik en mijn man op hotel zou gaan over hen en dat de dochter bij hen mocht slapen dan. Zo kon ik ook eens uitslapen. Nou, moet ik op hotel gaan om uit te slapen???? Ik vond het idee dus stom, en weggesmeten geld. Ging dus niet door.
    We zijn nu hier van zondag, tot zondag.
    Denk je dat er al iemand is opgestaan en mij gezegd heeft, kruip jij maar is lekker trug?? Neeeeee hoor! Bibii staat elke ochtend op let dochter lief, en de rest staat,lekker op om 9u. En het mooie van al, durven ze na de middag ook nog te tukken op de zetel!!!!! En dan moet iedereen stil zijn.
    En als ik dan IS inslaap val op de zetel , 1x gebeurd deze week, dan maken ze extra veel lawaai!!!
    Niet dat ik erg vind om op te staan voor men dochter, maar moest gewoon even van me af!!
    Mijn man gaat ook hard werken, dus snap ook wel dat hij is wat langer wil slapen. Maar hij is nu 2,5week thuis. En hij zal ook niet zeggen van slaap jij maar is uit, ik sta wel op. Ik denk in die 5jaar tijd, dat ik 5x heb uitgeslapen zal het veel zijn.
    Ik moet er gewoon om vragen, vind ik niet normaal ....
    Ik krijg ook vaak als antwoord, : ik slaap helemaal niet snachts, want jij snurkt! Je hou me heel de nacht wakker.
    Nu slaapt al heel de week dochter bij ons op de kamer, vraag elke morgen aan haar : heeft mama gesnurkt? Krijg ik als antwoord, nee maar papa wel.
    Zijn zoon heeft een maand bij ons gewoond met zen vriendin, en die zeiden dat ook. Als men man inslaap valt op de zetel, laat ik hem liggen en kruip ik lekker in bed. Als zoon zen vriendin dan moest plassen snachts passeerde ze hem in de living. En elke keer zei ze: we hoorden gesnurk tot boven! En dan zei men man : je, zie is hoe hard jij snurkt? Ze horen het tot boven. Neeeeee zei vriendin: euh neeeeej, dat was jij hoor!
    Zo, men hart is gelucht ;)

2. Sifra

Sifra Niet meer actief

Vervelend.
    Maar kan je je dochter niet nog een uurtje terug naar bed sturen als ze om half 7 al wakker is? Ze is 5, ze zou het wel moeten snappen als je haar aan leert dat ze nog een uurtje moet blijven liggen toch? Bv. tot jij haar komt halen?
    Of denk ik nu te makkelijk?

3. Jannieke

Jannieke Bekend lid

28 dec 2006
    532
    0
    0
    Wakker is wakker! Heb al vaak geprobeerd haar later in bed te steken, maar dat helpt ook niet....

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    En kan ze niet even een uurtje zelf tv kijken of zo. Dat je nog even kunt gaan liggen.
    Verder zou ik gewoon je man opdracht geven hoor. Vandaag slaap jij uit en morgen ik. Waarom moet jij steeds opstaan? Nergens voor nodig. Misschien niet leuk dat je het moet zeggen, omdat hij dat uit zichzelf niet doet, maar als je het zelf niet zegt, komt het er niet van.
    De rest vind het natuurlijk lekker makkelijk dat jij altijd gewoon opstaat. Als jij dit zelf niet aankaart, zullen zij dat vast niet doen.

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Waarom heb je niet lekker voor 2 nachten een hotel gepakt? Je schoonouders hebben het aangeboden. Ik snap wel dat ze nu niet uit bed komen eigenlijk. Als ik bij mijn ouders slaap ga ik ook met de kids naar beneden, ga ik ook mijn pleegmoeder niet wakker maken en vragen op te staan omdat onze kinderen wakker zijn.

6. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Groot gelijk hebben ze, ze hebben het toch aangeboden? En sorry hoor buiten dat gezien hun leeftijd zou ik ze lekker hun rust gunnen, en zelf opstaan.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Wat is er mis met vragen? Of gewoon zeggen. Ik snap nooit zo goed dat iedereen maar moet ruiken wat de ander nodig heeft.
    Scheelt een hoop energie om de ander te vertellen wat je van ze verwacht.

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Maar ze hebben toch lief aangeboden dat je in een hotel kan slapen zodat je ook uit kan slapen? Waarom moeten ze er dan uit als jij er zelf ook bent?
    Kan je met je man toch om en om doen? Als je het niet aangeeft weten ze ook niet dat je dit graag wil.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou, na de zoveelste nacht gespook van de kleine had ik het hotel aangenomen! Ik werd met pijn in mijn rug wakker op de bank. Haha.

Maar ik zou je partner ook gewoon opdracht geven. Als het aan mijn partner lag, had ik hier exact hetzelfde want hij neemt nooit zelf zulke initiatieven. Hij moet opdracht krijgen - voor werkelijk alles. Tot aan eten koken aan toe. Hij ziet het anders gewoon niet. Hij ziet dan wel een boos bezweet gezicht dat aan het einde van de dag worstelt om een kind in bed te krijgen, maar het komt niet in hem op om in te grijpen vanuit zijn luie stoel en een handje te helpen.

Heel vervelend, maar zo zijn sommige mannen nou eenmaal. En dan hebben ze sturing nodig. Dat klinkt heel kinderachtig, maar het is niet anders. Gewoon zeggen: "Morgen slaap ik uit en ga jij eruit, nee is geen optie".

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#10 MMarianne, 22 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 aug 2014
    Dat uitslapen in een hotel was dus niet zo'n stom idee :p ...van je schoonouders mag en kan je niks verwachten in deze, van je man wel en dat moet je niet vragen aan 'm maar zeggen tegen 'm!

11. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Als je wil uitslapen dan moet je dat gewoon afdwingen. Niet bij je schoonouders vind ik. Maar je kan best tegen je man zeggen zo schat morgen blijf ik lekker even wat langer liggen.
    Ik moet het ook vragen/zeggen. Wij hebben hier afgesproken dat man op zaterdag uitslaapt, want dan moet ik toch werken. En ik slaap op zondag uit.

12. unknowable

unknowable Niet meer actief

Dit dus.

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik pakte m'n spullen en rende naar het hotel. :D Sterker nog, ik boekte er een massage en uitgebreid ontbijt bij. :D:D

Jouw kind, dus opstaan doe je ook zelf toch? Of geef die vent een trap onder z'n reet.

Deel Deze Pagina