Vreemde ovulatietesten - help, ei gemist?

Discussion in 'Zwanger worden' started by katharina, Aug 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. katharina

katharina Actief lid

May 13, 2013
    205
    0
    0
    Logopedist
    Maastricht
    De afgelopen twee maanden heb ik mijn eisprong steeds netjes weten op te sporen met behulp van de testjezelf ovulatietesten, met echte goede knallers op de 20ste dag (ronde 1) en op de 23ste dag dag (ronde 2). tijdens de maand voordat we gingen proberen heb ik mijn ovulatie ook goed op kunnen sporen met ovulatietesten.

Deze maand heb ik voor het eerst de normale ovulatietesten van Sensitest gebruikt. ik heb hier eerder een topic over geopend, omdat de testen erg vaag bleven, met wel een duidelijke piek (alleen niet even donker als de controlestreep), en daarna weer aflopend (zie http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/460378-sensitest-ovulatietesten-blijven-zelfde-sterkte.html).

ik heb voorafgaand aan de piek en daarna ook nog duidelijk ovulatiepijn gevoeld. Dit voel ik elke maand goed. Na de verwarrende sensitesten, heb ik ook nog een aantal testen van testjezelf.nu geprobeerd, er eigenlijk van uit gaande dat mijn ei al geweest was. Tot mijn verbazing werd de Testjezelftest vrijdag erg donker, bijna positief zelfs. Tijdens de afgelopen maanden werd hij alleen oplopend zo donker voor de piek. De sensitest was omo wit (!). Op zaterdag was de test jezelf test weer lichter (waar hij normaal helemaal wit was na mijn piek). De afgelopen dagen blijft het streepje van de testjezelf test ook goed zichtbaar zonder positief te zijn of duidelijke oploop. Ik vind het erg verwarrend en waar ik meer duidelijkheid wilde krijgen, heb ik het moeilijker gemaakt door nog een test in de mix te gooien!!

Zou ik nou gewoon geovuleerd hebben en de echte piek net gemist hebben en waarom blijft de Testjezelf test LH meten, in tegenstelling tot de vorige maanden? normaal kreeg ik enkele dagen na de ovulatie pijnlijke borsten. Deze heb ik nu niet :(. Ik hoop niet dat ik zomaar een eisprong heb overgeslagen, help! Jullie ervaring en inbreng is zeer welkom :)!

2. MiekeH

MiekeH Actief lid

Jun 10, 2013
    399
    0
    0
    Heel vaag! Ik heb ook wel eens gehoord dat je ovulatietest positief aangeeft als je zwanger bent, maar daar is het denk ik te vroeg voor? Die zere borsten heb ik soms wel, soms niet.
    Je hebt m vast niet gemist, het is alleen onduidelijk of het de eerste of tweede donkere streep was. Advies voor de volgende keer: CB testen m smiley, werkt zoveel fijner!

3. katharina

katharina Actief lid

May 13, 2013
    205
    0
    0
    Logopedist
    Maastricht
    Klopt, Mieke; ik denk ook niet dat de ovulatietesten daarom gekleurd blijven. Ik heb deze maand nog geen kwaaltjes gehad die ik normaal heb na de ovulatie. Geen pijnlijke borsten, kramp, alleen een slecht humeur ;). Ik ben eens benieuwd maar bereid me weer voor op een teleurstelling.

4. Cosy

Cosy Fanatiek lid

Aug 16, 2012
    3,398
    2
    38
    Noordbrabant
    Geen idee maar gezien je gemiddelde cyclus zou je toch denken dat je eisprong moet rond CD22 moet zijn geweest. Op welke dag was die testjezelf positief? En wanneer dacht je dat de sensitest je ei heeft gevonden? en test je nu nog door of wacht je af.
    Ik heb zelf de dipsticks van Z&K, die vind ik wel duidelijk. Al loopt mijn rijtje ook nooit snel genoeg op naar mijn zin ;) lang leve de gemiddelde cyclus van 33 dagen...

Share This Page