Hallo, Er valt me zojuist wat in. Wij zijn zwanger van ons eerste kindje. Ik draag altijd leggings met daar over een jurkje. Maar ik kan me zo voorstellen dat als ik kraamverband om heb, ik daar geen strakke legging over wil. Dus mijn vraag is wat hebben jullie aangedaan na de bevalling of wat zijn jullie van plan aan te doen? Dankjewel alvast!
De dagen na mijn bevalling heb ik in mijn pyjama rondgelopen... al hoewel, lopen haha... het was meer hangen en liggen. En toen ik uit mijn pyjama was, waren het vooral losse trainingsbroeken. Want tis net wat je zegt, je wilt niks straks om dat grote lompe kraamverband. En met een buik die misschien nog gevoelig is (de mijne wel) wil je er sowieso niks straks omheen hebben. Succes met je laatste loodjes
Bij mijn zoontje heb ik de eerste dagen in een trainingsbroek gelopen, vond ik zelf het fijnste zitten en je hebt lekker veel bewegingsruimte. Deze keer gaat hem dat denk ik weer worden.
Ik heb in de tas om mee te nemen naar het ziekenhuis een joggingbroek en trui gedaan voor na de bevalling. Lekker iets makkelijks.
mijn zwangerschapskleding heb ik de eerste weken gewoon nog aangehad. Had me erg verheugd op weer normale kleding en had mijn vriend gevraagd mijn joggingsbroek mee te nemen naar het ZH.. maar helaas. Die ging echt niet aan.. Nu had ik ook een keizersnede en deed alles wat tegen die wond zat zeer.. Maar ik zou vooral voor ruim en comfortabel gaan..
Heb de eerste dag in een joggingsbroek met shirtje en vestje gelopen. Dagen daarna in een legging met shirtje en vestjes. Na een 5/6 dagen gewoon weer in m'n normale kleding.
Ik liep thuis de hele dag in pyjama rond. En buiten gewoon met mijn zwangerschapskledij. Vooral die broeken zijn handig want door die band heb je geen druk op je buik. Het kraamverband vond ik niet zo erg.
3 dagen in pyama/makkelijke kleding daarna mijn eigen kleding weer aan...Was de positiekleding etc helemaal beu, wilde gewoon weer lekker mijn eigen dingen aan...
Het liefste lekker mijn zwangerschapskleding, want dat zat dan lekker ruim en dan zag ik er toch representatief uit haha. In pyjama hele dag voel ik me toch slonzig en lui. Ook al weet ik dat het dan mag voel ik mijzelf lekkerder in gewone kleding
Eerste 10 dagen joggingbroeken. De dagen daarna eigen legging met jurkjes. Na 14 dagen heb ik me in m'n jeans geperst. No way dat ik m'n zwangerschapskleding aan ging doen, was dat zoooooo zat!
Bij mij was het relatief warm toen ik het ziekenhuis uitging en heb toen een jurkje aan gehad zonder legging er onder. Genoeg ruimte voor mijn buik en verband. Verder misschien heel raar, maar de eerste paar dagen in het kraambed heb ik alleen een t-shirt aangehad. Ik vloeide niet zo heel veel en zo konden mijn hechtingen aan de lucht genezen wat me werd aangeraden.
Ik heb heerlijke pyjamabroeken van de v en d met een buikband en daarop een voedingsshirt van de hema. Dus iets makkelijks ook om te voeden.
Thuis gewoon van die heerlijke marokkaanse huisjurken, gewoon te koop op de markt, of een huispak ook makkelijk voor als je bv geeft... en na de bevalling in het ziekenhuis gewoon joggingpak.
Het was enorm warm de dagen na de bevalling, dus ik droeg van die korte sportmannenbroekjes, soort van voetbalbroekjes.. Heerlijk
Hier ook lekker een trainingsbroek en trui/wijd tshirt. Na een dag of 4 gewoon mijn eigen spijkerbroek weer aangedaan, na de bevalling was mijn buik snel weer de oude en zelfs iets platter dan voorheen. Wel een strakke boxershort, zat fijner met dat kraamverband anders had ik het idee dat die er steeds uitviel kon ze gelukkig ruim over m'n buik heen dragen dus geen druk op mijn buik. Deze keer zal het niet anders zijn denk ik!