Merryl wat vervelend.... Wij zeggen tegen iedereen het niet te weten,maar heel stiekem.... Vind dat'het je eigen keus is. Soms hoor je mensen zegen: maar dan kan ik niks voor je kopen.... nou,dan kopen ze maar niks,daar gaat t toch niet om? Heb zelf unisex dingen gekocht, ben ook niet zo van t jongensblauw en meisjesroze. Ik hoop dat je het gewoon voor je kan houden. Wel superirritant dat de mensen om je heen erover blijven zeuren. Alleen mijn beste vriendin weet het,zij had een sterk gevoel wat bleek te kloppen. Dus heb t toen gezegd,maar zij praat er verder niet over.
je had ook gewoon kunnen zeggen dat ze het niet konden zien en dat je het dus zelf niet weet. nu heb je verteld dat je het weet en ik snap je moeder wel dat ze het dan ook wil weten,maar het is niet netjes wat ze doet. en ik zou het ook zeker niet zeggen maar dat is moeilijk je niet verspreken omdat ze er steeds naar vraagt.succes
vreselijk!!! Ik snap wel dat je het geheim wilt houden. ik zou hetzelfde gevoel hebben als ik een kado of een verrassing heb geregeld en die persoon constant probeerd er achter te komen wat het is. dan is het leuke er toch van af. Andere kant snap ik ook. maar dat is de keus die je maakt.
Tja, ik denk dat je dit kunt verwachten. Het is kinderachtig en onsportief, maar goed, mensen zijn nieuwsgierig. En jij wrijft ze in dat jij lekker wel iets weet wat zij graag willen weten, maar je zegt het lekker niet, lekker puh! Even vanuit hun perspectief he? Zeg niet dat dat niet mag, integendeel, maarja, bij sinterklaas proberen er ook altijd mensen achter de lootjes te komen, en bij kaartspelletjes zijn er altijd mensen die het niet kunnen laten om in je kaarten te kijken.
Hier net andersom, wij besloten dit keer dat iedereen het mocht weten en kregen te horen "Maar ik wil het niet weten dat vind ik niet leuk". Nou prima, zeggen we niks. Intussen had ik uitgebreid op FB gezet "Mummel krijgt een zusje!!" is de reactie; "Wat lees ik nu? Dat wilde ik helemaal niet weten!" Ja sorry hoor, respecteer andermans keuze toch gewoon of zorg dat je je ogen en oren dicht houdt ... Overigens gaat dit over een tante (van vriendlief) niet over ouders. Schoonmoeder riep eerst ook wel "Ik wil het niet weten" maar toen we zeiden dat iedereen het dan te horen kreeg behalve zij heeft ze daar nooit meer iets over gezegd
Ik snap je irritatie, precies de reden waarom wij aan iedereen hebben verteld het niet te weten!! Wij wisten het wel, heerlijk zo'n geheimpje van ons 2tjes en zo vroegen mensen ook niet door. Ik las op pagina 1 dat iemand niet snapt waarom mensen het zelf wel willen weten en het niet vertellen, waarom niet? Das toch ieder voor zich. Ik vind het zelf veel leuker om 'wat is het en hoe heet hij/zij?' de wereld in te brengen na de geboorte terwijl een ander net zo lief geslacht en naam al vertelt met 20 weken zwangerschap. Ieder z'n ding, toch?!
Ik wrijf er helemaal niets in. Ze weet dat wij het weten. Ik zeg nooit iets van 'ik weet het lekker wel' dus nee ik wrijf er niks in. Nieuwsgierig of niet je kunt ook gewoon afwachten. Loki dat is inderdaad de andere kant hahahah
En daarom denkt iedereen bij ons dat de enveloppe met papiertje waar de VK het geslacht op geschreven heeft nog dicht zit
Ja heel herkenbaar. Mijn schoonzus en broertje deden ook zo geheimzinnig over het geslacht, echt tot op het irritante af! Ik snap niet zo goed waarom maar goed inderdaad ieder z'n ding. Wij hebben ook erg hard gelachen toen mijn broertje zich een keertje versprak en een knalrooie kop kreeg . Geheimpje verraden . (Het bleek een jongen)
Je hebt dat recht toch zeker gewoon als ouder! Anders zou ook iedereen de naam van het toekomstige kindje moeten vertellen want dat zou dan ook onsportief zijn... Ik vind het juist een beetje kinderachtig als mensen zo nieuwsgierig zijn, leg je gewoon bij het besluit van de ouders neer denk ik dan. Als iemand ergens niet over wil praten, ik noem maar een voorbeeld, dan heb je dat toch ook te respecteren en blijf je niet doorvragen. Mooi voorbeeld juist van die kaarten want dat is onsportief spelen!
o sorry, ik heb de reactie van Lousaa iets te snel gelezen. ik dacht dat het onsportief werd gevonden dat ze het niet wilde vertellen maar dat klot niet, excuus!!
Vorige keer ook niets gezegd en iedereen wist dat wij het wel wisten. Ik kocht toevallig een blauw gordijn dus mijn moeder wist t zeker. Maar nee, ik vind blauw gewoon mooier dan roze. Deze keer ben ik er van overtuigd dat het een jongen is en hoop dat de echo vlg week dat bevestigd (of niet). Weer zullen we niemand vertellen hoewel ik wel gezgd heb dat ik denk dat t een jongen is. Mijn moeder maakt nu al wel vaak opmerkingen zo van, straks weet je t en verspreek je je misschien. Snap je irritatie dus wel, want die van mij begint ook al een beetje. Als ze t blijft doen, ga ik er wel iets van zeggen. Wij willen het weten omdat het het naam kiezen makkelijker maakt. Voor kleren oid maakt het mij niets uit. Het krijgt de kleren van z'n zus - die had zowel jongens als meisjes kleren en ach, bij zon baby maakt het toch niet veel uit. Maar dat denk ik.
Mensen gaan gewoon heel raar doen als iemand zwanger is, al helemaal familie.. Laat het maar even langs je heen gaan, als de baby is geboren is datsoort gezeur over en dan gaan ze weer over andere dingen zeiken.
Ik heb mezelf altijd voorgenomen, mochten wij het willen weten en het voor ons willen houden, zeg ik gewoon tegen de buitenwereld dat wij het ook niet weten. Niemand gaat gissen en als je je dan per ongeluk een x verspreekt..... niemand die het opvalt. Alleen nu ik daadwerkelijk zwanger ben, willen wij het zelf ook niet weten! Allebei de geslachten zijn even welkom, dus die verrassing bewaren we voor het laatst
Og weet wat je bedoeld! Wij houden t ook geheim en ze verteld tegen iedereen vanaf de dag tot ze t weer tot t een meisje word. Ik word er ook zo moe van. Alles koopt ze voor een meisje en met haar snavel zit ze overal tussen. Gewoon lekker geheim houden!
Bij onze dochter wist iedereen het al vrij snel helaas. Mijn vriend kon zijn mond niet houden. Dus nu zeg ik ook niet tegen hem wat het word. Hij zou ook zijn mond houden dat ik nu weer zwanger ben maar werd gister gefeliciteerd. Dus ik zeg gewoon maar dank je had nog geen idee waarvoor maar goed. Zegt mijn vriend ja ik had het gezegd want ik ben zo blij. Tja kan dan ook niet echt boos worden maar zeg dus echt niet wat het word...
Ik heb besloten het geheim te houden maar wel tegen mijn ouders,zus en haar vriend tezegen ook weet mijn vriend zijn moeder en broer het niet helemaal mijn eerste keus maar goed snap mijn vriend wel ik heb geen/nowelijks contact met mijn moeders vriend
Ik zou net als je moeder ontzettend nieuwsgierig zijn maar zou niet zo irritant gaan doen. Weet zelf hoe vervelend het is, had zo'n tante en nicht die maar bleven proberen en wij wisten het nog niet eens zelf. Wilde we ook niet. En dan ja je zei hij, dus zie je wel je weet het wel blabla. Werd er toen sago van. Gewoon zeggen. Al hielpt dat bij mij niet.
Vreemd? Vind ik juist niet.. waarom moet iedereen toach altijd alles weten.. na 9 maanden dan weet je het gewoon hoor het is toch iets van je samen vind ik.. wij weten het ook.. Mijn moeder en schoonmoeder en mijn 2 zusjes, derest weet niemand het en dat houden we lekker zo.. Moet toch een beetje een verrassing blijven..
Bij onze eerste wisten we het geslacht zelf niet, we wilden het graag weten, maar dametje liet helemaal niets zien. Bij onze tweede wisten we het wel, hebben ervoor gekozen om het alleen aan onze ouders te vertellen. Sommigen in de familie waren zó nieuwsgierig dat ze een echo compleet uitvergroot hebben om maar te kunnen zien wat het werd. Ik ben nu 9 weken zwanger van ons derde kindje, ik weet zelf nog niet of ik het wil weten, en iedereen om ons heen vraagt nu al (!!) of we het geslacht weten. Waarop ik antwoord: ik wil het misschien helemaal niet weten, het is voor mij belangrijker dat die kleine gezond is. Oh ja maar... het is leuk om te weten, makkelijker met spulletjes kopen, kleding kopen. Wat maakt het uit, je hebt toch al beide geslachten. Echt... ik vraag me wel eens af waarom het nu zo belangrijk is om het geslacht te weten? Het is toch veel belangrijker dat het kindje kerngezond is?