Als mijn zus zwanger zou zijn en het een geheim houd zou ik ook er proberen er achter te komen en zij bij mij idem dito. Dat maakt t toch juist grappig. Anders kan je beter zeggen dat je niks weet.
Grrrr... Hier ook zo'n situatie. Mijn vriend wil het graag geheim houden wat ik opzich ook wel wat vond hebben... Maar zijn moeder, grrrr.... Steeds als ik bv iets op Facebook zeg van: we zijn met het kamertje begonnen of behang is super mooi geworden krijg ik reacties van dr van: is het roze of blauw geworden, of wanneer kan ik komen kijken, je schoonmama mag het toch wel zien? NEE!! Ze denkt vooral ook dat ze heel lollig is, nou ik walg er van... Laatst was toch ook wel de druppel: de dag dat de behanger geweest was vroeg ze weer via fb of ze mocht komen kijken, dus ik nee gezegd. Gaat mn vriend dezelfde dag ff daar langs, reageert ze daarna weer op fb: het is mooi geworden hoor!! Nou ik was in alle staten, stom mens met dr gestook!! Heb haar toen ook wel ff goed verteld hoe ik erover dacht en sindsdien niks meer gehoord Kortom, zeg er wel wat van want anders ga je je echt dood ergeren! Succes ermee iig
Mensen willen graag meegenieten met het uitkijken naar een klein jongetje of klein meisje. Jullie zijn niet de enige die fantaseren over hoe de toekomst met een zoontje of dochtertje zal zijn. Ook zij zullen er mee bezig zijn hoe de toekomst met een kleindochter of kleinzoon zal zijn.
een beetje gezonde nieuwsgierigheid is te begrijpen, maar dit gaat erg ver, om zo je dochter te bespelen.:x Om dit laatste zou ik haar zeker even aanspreken Wat je anders misschien zou kunnen doen (maar dat is persoonlijk) is haar vertellen dat je een kindje van het andere geslacht krijgt dan je werkelijk krijgt. dan ben je van dat gezeur af en is het toch nog een verrassing als je kindje er straks uitkomt.
Erg kinderachtig @ts, hoe ongelofelijk irritant!! Ik zou uit koppigheid keihard het andere geslacht zeggen en volhouden als ze zo mijn dochter zouden bespelen. Moeten ze zich maar niet zo kinderachtig opstellen. Je dient gewoon de keus van de aanstaande ouders te respecteren, klaar.
Jeetje wat vervelend. Daar zou ik ook knettergek van worden!!!! Gelukkig hier geen last van, want we weten het zelf ook niet. Vl wilde het in eerste instantie wel weten, maar ik wilde het dan ons geheimpje laten zijn. En dat zag hij niet zitten. Niet omdat hij bang was dat hij zich versprak, maar hij vond het maar onzin om het geheim te houden. Dat doe je toch ook niet als de kleine er is? Conclusie: dan wil ik het dus ook niet weten! Voorkomt een hoop gezeur, iedereen weet dat wij niet weten wat het wordt! Je moeder moet jullie keuze respecteren en niet over de rug van je dochter proberen het uit te vissen! Sterkte ermee!
Ja maar dan gaat iedereen van alles kopen misschien.. Geslachtsgebonden. krijg je allemaal roze jurkjes terwijl je een jongetje verwacht. Dat zou ik ook zonde vinden, en een beetje lullig dat men dan dat geld uit heeft gegeven terwijl je er niks aan hebt Lijkt me heel vervelend, mijn schoonzus zei gewoon dat zij het niet wisten terwijl dat wel zo was. Heb je ook niet telkens dat gevis. Waarschijnlijk gaan wij het deze keer ook zo doen (moet beeb het wel laten zien trouwens, tot nu toe heeft hij/zij nog niks prijs gegeven..). Bij mijn dochter wist iedereen het meteen, dit keer wil ik graag anders doen (of zelf niet weten of dat alleen anderen het niet weten, welke weet ik nog niet. Maar de buitenwereld zal het deze keer dus niet weten).
Klinkt zeer bekend!! Wij hebben het ook zo gedaan, alleen wel aan mijn ouders en broers verteld (eerst gevraagd of zij het wilden weten). Eerlijk gezegd weet ik niet of ik het de volgende keer weer ga doen, want heb me zo geirriteerd aan mensen! En ik ben soms ook echt zo dom bezig geweest dat ik mezelf steeds verraadde, dus veel mensen hadden het wel door. Iemand vroeg bijv. een keer: oh straks kan je man lekker langs het voetbalveld staan. En ik: ja dat denk ik wel! Tegelijkertijd besefte ik dat ik daarmee weer bevestigde dat t een jongetje werd pffff. Ik vond het vooral irritant als het mensen waren die ik helemaal niet goed ken (sommige collega's of nog erger, wildvreemden!) en die dan even gingen bedenken wat ik zou krijgen. Want dat konden ze natuurlijk zien aan de vorm van mijn buik, aan mijn haar en huid en als ik zeker wist wat t zou zijn dan was t een jongetje, want bij een meisje wist je het nooit zeker enz. enz. (diegene had wel gelijk trouwens hahaha, maar dat is toeval!).
Als jullie het allebei grappig vinden is het geen probleem nee, maar dan kan je het ook net zo goed gewoon vertellen. Als iemand aangeeft het niet te willen vertellen kun je toch gewoon respect daarvoor hebben? En 1 geintje oke, maar er zijn grenzen vind ik. En die worden regelamtig overschreden is mijn ervaring en die van anderen ook zo te lezen.
Daar wordt ik dus zo moe van... WIJ krijgen een kind, geen kleinkind voor HUN! Dat vergeten sommige oma's nog wel eens namelijk...
Zucht....is het dan nu zooooo moeilijk om een keuze te respecteren ? Belachelijk als ze zich zo kinderachtig gedraagt zeg....is jullie keuze toch. Hier zitten we er ook aan te denken of we het deze keer, als het ons weer gegund is, geheim te houden. Lijkt me wel eens leuk. Ga dit dan wel al direct aangeven anders gaat iedereen er natuurlijk gelijk vanuit dat het een jongetje wordt
tja dat is dan toch niet het probleem van de zwangere? ik zou zoiezo nooit geslachtsgebonden cadeautjes kopen, of ik het geslacht nou wel of niet zou weten. genoeg manieren om het weer nuttig op te lossen (terugbrengen of iemand schenken die het goed kan gebruiken) Iemand die zo loopt te vissen als TS haar moeder moet het dan maar zelf ondervinden hoor
Bedankt voor de reacties waarin het begrepen wordt. Vervelend dat meerdere het dus ervaren. Mijn buurvrouw zei ook dat ik moest zeggen dat het een jongen is. Ze weet net zoveel als mijn moeder en dan denk ik ja of ik lieg of ik geef haar alsnog haar zin. De buurvrouw is trouwens net zo irrtant. Ik wil gewoon dat ze er respect voor hebben. Begrijp de nieuwsgierigheid, maar die paar maanden kun je toch wel gewoon wachten. Dan moet je ook maar meteen de naam gaan vertellen want ja wat maakt het uit.
Vreselijk!!! Hier hebben we het bij beide wel verteld. Maar, moeten ze perce de naam weten. Bij de eerste wist niemand het maar bij de tweede zijn ze dus aan ons zoontje gaan vragen hoe de baby ging heten....en zoontje vertelde dat natuurlijk. Misschien onze fout om het tegen zoontje te zeggen....maar vind het een beetje aso.om het op die manier te doen. Och ja ze zullen wel blij geweest zijn ....
Dat begrijp ik, maar met het feit dat jullie een kind krijgen, heb je direct ook het feit dat je hun een kleinkind geeft Sluit niet uit dat ik het niet respectvol vind om op zo'n 'lage' manier te blijven doorzeuren erom. Ik vind alsnog dat ze je keuze moeten respecteren hoor! En vooral je dochtertje daarmee lastigvallen vind ik echt niet kunnen! Maar vind dat er soms wel even bij stilgestaan mag worden dat niet alleen de ouders het superspannend vinden en er gewoon enorm naar uitkijken en over dagdromen enzo!