zoon positieve zelftest

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door weegschaal18, 9 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

14 jan 2015
    630
    148
    43
    Vannacht klaagde mijn zoon van 11 over hoofdpijn, vanmorgen met op staan nog steeds en hij was heel warm, temp 37.4, voor zijn doen best hoog, toen besloten een zelftest te doen, die meteen positief was, ik schrok heel erg eigenlijk, totaal niet verwacht, maargoed nu net bij de ggd getest en we moeten nu 30 uur wachten. zelf ben ik gevaccineerd, ik ben een alleenstaande moeder, hopelijk word hij verder niet al te ziek en ik ook niet, mijn zelftest was nog negatief vanmorgen.

ik wilde even van mij afschrijven.

Mamavandrie34 en bosi333 vinden dit leuk.
  2. Gilou

Gilou Lid

8 nov 2021
    88
    197
    33
    Vrouw
    Beterschap!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Fijn dat je zelf nog negatief bent.

Beterschap voor je zoon.

4. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

14 jan 2015
    630
    148
    43
    ben ik ook blij mee, maar wel bang dat het positief gaat worden omdat we in 1 huis wonen.

5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Kan, maar hoeft echt niet hoor. Wij hadden afgelopen januari corona in huis. 4 weken de een na de ander positief. Alleen 1 zoon niet. Hij bleef negatief testen.
    Heb ook gehoord van een echtpaar waar de een corona kreeg. Toen dachten ze met wat meer afstand en extra schoonmaken hopelijk de ander niet ziek. Weet je wat: laten we allebei een nieuwe tandenborstel pakken, dan goed opletten. De ander werd idd niet ziek. Een paar weken later kwamen ze er achter dat ze toch per ongelijk allebei met dezelfde tandenborstel poetsten. Al die tijd!

Oh en beterschap voor je zoon!

bulakgirl vindt dit leuk.
  6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Moet je 30 uur wachten voor een telefoontje of heb je ook een DigiD?

veel beterschap voor je zoon en hopelijk valt het voor jou mee.

7. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Zou zomaar kunnen hoor, vorige week een vriendin waarvan haar 11 jarige dikke positieve zelftest had. Dag erna naar de GGD en de uitslag daarvan duurde ruim 2 dagen.
    Kind is 1 dag ziek geweest...

Ts sterkte, hopelijk valt het mee

8. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Beterschap voor je zoon! De kans is natuurlijk groot dat jij het ook gaat krijgen, maar dat hoeft niet. heb je jezelf ook gelijk laten testen?

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier had zoon van 11 zondag een positieve zelftest (en ik een negatieve). We zijn toen alle 5 door de GGD getest en zowel zoon als ik waren positief. Wij hadden trouwens zondag nog na 8 uur en na 15 uur de uitslag (via DigiD) en gisteren al gebeld door de GGD.
    Heb je jezelf ook laten testen bij de GGD? Dat zou ik wel doen, ook al is je zelftest positief. Bij positief mag je eerder uit quarantaine. (al hoeft dat niet als gevaccineerde, maar ik zou dat toch zoveel mogelijk proberen. Man is gevaccineerd en negatief getest zondag. Hij haalt nog wel een boodschap als het nodig is, maar verder niet.

Wij zijn er allebei niet echt ziek van gelukkig. De halve klas heeft het bij zoon en de sommige zijn wat grieperig, en sommige hebben helemaal geen klachten. Het valt hier iig reuze mee. (de quarantaine is pittiger :|)

10. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Hoeft niet hoor, onze zoon was begin dit jaar 9 en heel ziek geweest. Ik heb hem verzorgd, zelfs bij hem geslapen omdat ik bang was dat hij zou stikken. En ik heb niets gehad. Andere gezinsleden konden in een apart extra woongedeelte van ons huis, zodat hij verder niemand kon besmetten. Ik heb dag en nacht alles gelucht, nonstop de ramen op een kier voor frisse lucht. Maar hij heeft mij zelfs in mijn gezicht gehoest, met klodders en al, en ik ben destijds nooit ziek geworden. Dus het hoeft echt niet.
    Beterschap!!

11. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

14 jan 2015
    630
    148
    43
    mijn zoon heeft geen digid dus we moeten helaas afwachten tot we gebeld worden.

hij voelt zich voor nu wel goed, soms nog wat hoofdpijn, wel allebei slecht geslapen, hij werd steeds in paniek wakker:(

er zijn ook al meerdere besmettingen in de klas hoorde ik vanmorgen.

12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Vervelend hoor! Hier duurde de uitslag voor zoon 52 uur:| Maar ik had zelf al gebeld na 44 uur, dus wist het toen al.

13. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

14 jan 2015
    630
    148
    43
    de uitslag bij de ggd was ook positief, we werden rond half 12 gebeld.

ik vind het allemaal erg heftig, vooral omdat ik alleen ben met hem, gelukkig voelt mijn zoon zich goed.

ik werk zelf in de zorg, en ik mag nu gewoon komend weekend gaan werken omdat ik gevaccineerd ben, daar maak ik mij ook heel druk om, morgen ga ik contact op nemen met de manager voor zorgverlof.

14. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ahh ik kan me voorstellen dat dit voor jou niet goed voelt. Ik heb verder geen adviezen, maar wil je beterschap wensen voor je zoon en voor jou sterkte, ik zou ook even contact opnemen en je zorgen uiten.

Merlino vindt dit leuk.
  15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ben je zelf ook getest? Hier moet je idd ook gewoon werken als iemand in huis corona heeft. Maar ik kreeg ‘gelukkig’ net op tijd mijn uitslag, ook positief en moest dus thuis blijven.
    Is je zoon alleen thuis als je werkt, want als hij dan weer elders heen moet, moet er nog iemand in quarantaine.

16. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113

Ik vind het heel vervelend voor je zoon, maar ik begrijp dus echt niet dat jij gewoon mag komen werken omdat je gevaccineerd ben. Jij kan net zo goed corona overdragen als een niet gevaccineerde.

Heel veel beterschap met je zoon.

17. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Ik mocht pas niet werken (in de zorg) toen mijn man positief was. Ben zelf gevaccineerd. Blijkbaar is dat overal anders!

18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het mag alleen als je niet vervangbaar bent. Heeft verder weinig met de vaccinatie te maken, want dit is bij ons al vanaf maart vorig jaar zo.

Zeebra vindt dit leuk.
  19. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Volgens mij is dat per organisatie anders. Zal er ook vanaf hangen of ze ander personeel hebben. En of het om noodzakelijke zorg gaat of hulp in de huishouding oid.

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vervelend joh. Beterschap voor je zoon en jij ook sterkte

Deel Deze Pagina