Gekantelde baarmoeder

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Buikvlinder, 18 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buikvlinder

Buikvlinder Actief lid

13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Zijn er hier dames met een gekantelde baarmoeder?

Zo ja was het moeilijker om zwanger te raken of juist niet, ik heb namelijk een gekantelde baarmoeder weet het nog niet zo lang kwam aan het licht tijdens het maken van een uitstrijkje, volgens de gyneacologe is dat geen reden tot onvruchtbaarheid, al lijkt het mij logisch dat het zaad wel effe harder mot zwemmen!
    Ze motten toch een bochie om!

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Schijnt dat bijna geen 1 baarmoeder niet gekanteld is. De meesten zijn naar voren gekanteld en anderen naar achteren. De mijne staat ook naar achteren, en is geen probleem geweest ;) 2e ronde was het raak ;) Succes!

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb een naar achter gekantelde baarmoeder, het was raak in ronde 3 :)

4. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Bij mij was baarmoeder naar achter gekanteld en was het raak in ronde 8. Ik heb toen aan mijn gyn gevraagd of het iets met de ligging van de baarmoeder te maken had en het antwoord was: neen. Vroeger dachten ze blijkbaar van wel, maar om de een of andere reden komen ze daar nu van terug.

5. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Ik heb ook een gekantelde baarmoeder, mij werd ook gezegt dat het daar niet aan zou liggen mocht het wat langer duren. Ik was precies een half jaar nadag ik was gestopt met de pil zwanger.

Succes!

Groetjes gaby

6. Trees

Trees Niet meer actief

Is hartstikke normaal en heeft helemaal niks met vruchtbaarheid te maken. Ik raak heel makkelijk zwanger en mijn baarmoeder is sterk naar achteren gekanteld. Ik heb de gynaecoloog ook gevraagd of dat een oorzaak was van mijn miskramen, maar daar is geen enkel verband tussen. De miskramen blijken na onderzoek een hele andere oorzaak te hebben. Volgens de gynaecoloog is het gewoon iets wat bij je bouw hoort. Bijna alle aziatische vrouwen hebben het ook en zij zijn echt niet minder vruchtbaar. Onder westerse vrouwen komt het wat minder voor. Je moet het meer zien als de één heeft grote voeten en de ander niet ;) Meer betekenis heeft het niet.

O ja het enige nadeel dat ik kan bedenken dat ze op uitwendige echo's mijn baarmoeder niet goed in beeld krijgen. Vandaar altijd inwendige echo's. Ach als je eenmaal zwanger bent met een flinke buik is je baarmoeder zo flink uitgerekt dat dat ook zichzelf wel oplost.

7. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb ook een naar achteren gekantelde baarmoeder en twee keer zwanger geweest.
    Het enigste was dat het wat langer duurde voordat ze het hartje konden horen met de dopler.
    En wat ik laatst dan had dat het inbrengen van de mirena wat pijnlijker is.

8. Buikvlinder

Buikvlinder Actief lid

13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Pff geen reden tot ongerustheid dus, maar goed ook!

Thx ladys!

Deel Deze Pagina