geen ritme baby 3.5 maand!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marjonneke86, 30 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gapen alleen doe ik tegenwoordig ook niks mee. Pas als ze al minstens 10 minuten heeft zitten gapen, en haar oogjes wat kleiner worden of ze gaat jengelen gaat ze naar bed. Eerst legde ik haar bij het eerste gaapje in bed en was het weleens huilen. Sinds 2 weken wacht ik langer en ze geeft geen kik meer bij het in bed leggen.

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Vladivostok, wat je schrijft. Elk kindje is anders en door goed op te letten kom je er langzaam achter wat voor jouw kindje 'het signaal' is.
    Bij ons was dat het plukken aan de oortjes. En nu met bijna 10 maanden gaat hij in zijn oogjes wrijven en gapen.

3. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja idd liekje ik legde haar ook bij eetste gaapje in bed maar dat werkte niet. Nu bij kleinere oogjes, glazig kijken, jengelen.

4. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    +1 hier ook

5. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat gebeurt hier ook hoor. Soms bewaar ik het badje dan maar voor de volgende dag (ochtend) en was ik hem snel met een washandje.
    Of als hij wat eerder dan de volgende fles wakker wordt, dan snel in badje. Het blijft soms puzzelen.

6. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Slaapsignalen, steeds duidelijk. Eerst was het alleen maar jengelen en gapen. De eerste twee weken bijna geen signaaltjes.
    Nu wrijft hij ook in zijn oogjes of plukt hij aan zijn oortjes in combinatie met gapen en soms jenkelen.
    Een combinatie van oogjes wrijven/ oortjes plukken met gapen en/of jengelen dan gelijk naar bedje. Niet eerder, want anders nog niet moe genoeg en ook niet later, anders te oververmoeid om goed te slapen en te blijven slapen.

7. marjonneke86

11 sep 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ze net geboren was en de eerste weken was t echt een drama.. ik legde haar op bed zodra ze indd begon te gapen.. maar later kwam ik erachter dat ik haar pas weg kon leggen als ze bijna in slaap viel.. heb dus net als jullie vreselijk zitten tobben haha.. nu laat ze duidelijk merken dat ze moe is en dan wacht ik heel even en dan leg ik haar weg en gaat ze redelijk snel slapen.. te wakker jn bed leggen is geen optie haha.. was echt puzzelen in t begin waardoor ze dus oververmoeid raakte.. nu gelukkig in orde haha

8. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Herkenbaar. Ze geven het naarmate ze ouders worden ook steeds beter aan als ze moe zijn (slaapsignalen).
    Hier bijvoorbeeld ook gapen na de voeding of om lekker goed wakker te worden. Het is echt een combinatie.
    Oververmoeidheid voorkomen hier echt belangrijk om goed te slapen.
    Benjamin heeft last van verborgen reflux (maagzuur) en rust en regelmaat dan erg belangrijk.
    Door zijn reflux is slapen en blijven slapen soms best lastig.

9. marjonneke86

11 sep 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wacht ook echt tot ze bijna in slaap valt anders heb ik een boze krijsende baby hihi.. Ze slaapt vaak ook 2x tussen voedingen in.. klinkt dat bij andere herkenbaar?
    Mijn meisje kan nog steeds niet lang wakker zijn...

10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hier 4,5 maand en ook nog niet echt een ritme! Slaapt meestal 3 slaapjes overdag maar de ene keer zijn ze kort en dan weer lang dus dan zijn het ook geen vaste uur tijden ofzo..! Verschilt denk ik beetje per kind!

Deel Deze Pagina