ik geef wel wat water bij het fruit en avondeten, hij drinkt daar max. 40 cc per dag van... ik heb er ook lang over nagedacht of ik dat moest doen.. maar ik ben het vooral gaan doen omdat mijn oudste na het stoppen met de bv altijd een hele moeilijke drinker is gebleven. Hij is nooit echt gewend geraakt aan water drinken.. en ik ben dus elke dag bezig om er minimaal 500 cc vocht in te krijgen.... daarom ben ik met de jongste nu eerder begonnen met water geven.
Oh nou ik wou dat dat toch kon. Ze drinkt echt alleen als ze echt honger heeft. Eigenlijk nooit op mijn verzoek want dat wil ze gewoon niet of ik moet veel geluk hebben
Ik ken er genoeg die 2x daags bv geven hoor moet goede productie (en ernaast fv) , dus dat is niet vreemd. En hoevaak en hoelang een baby bv moet , is een andere discussie en ook niet van toepassing Maar ik heb de vraag verkeerd begrepen.. Ik dacht dat ze bedoelde dat ze liever ook zag dat het kindje andere dingen inneemt , maar dat dat niet lukt vanwege de hoeveelheid bv.
Nee hoor, hoelang is geen discussie. Het who advies is 6 maanden exclusief borstvoeding, tot de 2e verjaardag in combi met vast voedsel. Daarna zolang moeder en kind zich er goed bij voelen. Is ook niet echt een kwestie van "moeten".. Mijn dreumes "moest" geen borstvoeding meer, maar we werden er allebei heel blij van 2x per dag op deze termijn, áls je productie dat al trekt...... Wil je zo min mogelijk koemelk geven,dan is vaker voeden een must.