Ik moet even wat kwijt... Ons meisje is 5,5 maand en slaapt, ondanks haar reflux, eigenlijk al vanaf week 8 goed door. Ook overdag gaat het qua slapen hartstikke goed, behalve in de "sprongetjes periode", dan is het overdag rommelig, maar 's nachts gaat het tot nu toe prima. De laatste nacht dat wij eruit moesten voor haar kan ik me nauwelijks herinneren. Echt super fijn, maar ik ben de hele tijd zooo bang dat dit binnenkort ineens gaat veranderen, dat we er toch weer uit moeten 's nachts. Dit komt een beetje door de mensen in mijn omgeving...het lijkt wel alsof alle kindjes niet doorslapen en er wordt letterlijk gezegd: "oh wacht maar, na een half jaar..." of "ze heeft zeker nog geen tandjes ofwel?", etc. Begrijp me niet verkeerd, als het zo is dat ze weer wakker wordt 's nachts dan is dat zo en passen we ons erop aan. Maar het gaat me er meer om dat anderen zo raar reageren als ik zeg dat ze eigenlijk wel goed slaapt op het moment. Het voelt bijna alsof ik me moet verantwoorden over het feit dat het goed gaat! Herkennen jullie dit? Na ja...ik moest het even kwijt, sorry
Onze klein slaapt sinds hij 3 maanden is door. Hetgeen jij zegt heb ik ook al eens van sommige mensen gehoord en die mensen hebben tot nu toe ongelijk. Hij is over 3 weken 1 jaar oud en heeft op 2 nachtjes na toen hij ziek was altijd door geslapen.
haha herkenbaar .. en toevallig zeggen de mensen waarvan hun kindjes niet doorslapen het altijd ik heb vanmiddag een ander topic geopend weet niet of je die gelezen hebt ? nou mijn dochter slaapt dus uit tot 11 u ..als ik dat tegen iemand zeg dan krijg ik ook vaak te horen : '' wacht maar, '' of '' dan mag je wel in je handen knijpen want bij een volgende zou dat vast niet weer zo zijn ''
Precies zo!! Mijn dochter had tot 3 maanden een nachtvoeding. Tussen 3-6 maanden bijna elke nacht een paar keer wakker voor haar speen, vooral tegen de ochtend aan. Aangezien ze naast me lag was het een kleine moeite haar die speen te geven. Dus dat vond ik eigenlijk al heel erg prima zo. Maar nu de laatste 3 weken, ik hoor haar gewoon niet tussen 7 en 7, knock out! Collega's verwachten soms dat ik half gesloopt ben zo alleenstaand met klein kind en 32 uur werken. En m'n ouders blijven aandringen dat ze best een keer uit logeren mag. Maar uhhhh, wat is er dan zo zwaar? Ja, ze is weleens ziek en huilt dan de hele dag en nacht en heeft ook opstartproblemen gehad, maar ik red me prima. Als ik tegen collega's zeg dat ik het allemaal zo zwaar niet vind is het: wacht maar tot ze tandjes krijgt, wacht maar tot ze eenkennig wordt, wacht maar tot ze dwars wordt, wacht maar tot.. wacht maar tot ... Ik vraag me ook wel af of rond de 6 maanden echt een makkelijke periode is? Nou, ik wacht geduldig af tot het lastiger wordt
haha ja precies, tuurlijk heb je wel eens rot periodes met bijvoorbeeld die tandjes.. dat je even denkt grrrr maar zwaar? ..
ik ken het verhaal ook. ons zoontje sliep vanaf dag 1 al hele nachten door en omdat hij bij geboorte goed op gewicht was hoefde ik geen nachtvoeding te geven. moest dan wel s morgens om 7 uur de eerste fles geven maar daarna legde ik hem weer in bed en sliep hij door tot 10 uur. nu is hij 21 maanden en hij gaat tussen 18.00 en 18.30 naar bed (dan is hij ook heel moe) en hij slaapt dan tot 10.00 uur ongeveer uit er zitten zelfs dagen bij dat hij tot 11.30 slaapt. en mensen zijn dan ook altijd bezig van ja maar wat slaapt hij lang en geniet er maar van want dat word wel anders. ik ben van mening maar daar zal niet iedereen het mee eens zijn als het kind zolang en slaapt dan zal die dat ook wel nodig hebben.
Wauw, uitgeslapen tot 11 uur, heerlijk! En inderdaad...gek genoeg zeggen alle mensen dat met kindjes die niet doorslapen Fijn alle reacties! Doet me goed
ja precies... maar ik kreeg dus naar mijn hoofd gegooid: je laat haar toch niet zo lang slapen ? hoe moet dat straks als ze op school zit ? ik zou haar echt wakker maken hoor.. en dat zegt iemand waarvan het kind 3 is en nog zn 5x per nacht wakker word. misschien is het dan gewoon jaloezie ofzo
haha ja vanochtend was weer zn dag dat ik wakker schrok en dacht HEUH 11 uur ? gauw eruit , bak koffie gepakt en toen werd madam ook wakker. het is alleen een nadeel dat de dag dan zo snel om is , ze slaapt dan smiddags namelijk nog een keer dus we kunnen weinig doen. al weet ik dat als we haar wakker houden ze dat ook gewoon kan volhouden.
ja dat denk ik inderdaad ook ja dat het gewoon jalozie is.. en als de periode komt dat hij naar school gaat dan zijn we ook 2 jaar verder daar wennen ze dan ook wel weer aan.. maar voor nu denk ik gewoon als de kleine wilt slapen laat ik hem lekker slapen.
Weet je wat het 'grappige' is: ik krijg tegenovergesteld commentaar onze zoon krijgt volledige borstvoeding en die slapen over het algemeen daar niet op door. Geen enkel probleem, dat is de keuze die we maken. Maar dan krijg je van iedereen commentaar: nou zeg slaapt ie nou nog niet door... Volgens mij willen mensen zich gewoon graag overal mee bemoeien. Heb je A zeuren ze over B. Heb je B zeuren ze over A. Niks van aantrekken, lekker je eigen plan trekken. Mensen zeuren toch wel!
Ooh ja dat is ook vervelend. Inderdaad, mensen willen ergens wat op aan te merken hebben. Soms kan ik het heel makkelijk negeren, andere keren maakt het me toch weer onzeker...
hahaha ja ook die ken ik idd. tegen een vriendin van me : nou ik zou stoppen met bv hoor , met flesvoeding slaapt hij misschien wel door ... dream on..
dat heb ik ook hoor , vooral met het eten van mijn dochter. ze weegt nu gok ik 12 kg en is rond de 84 cm , vrij groot .. niet alleen zwaar maar ook lang. en dan ken ik iemand die heeft een kindje van bijna dezelfde leeftijd , maandje ouder en die weeg nog geen 9 kg en die zegt dan steeds ; '' aahh wat een dikkerdje '' dit dat .. Zij let heel erg op wat haar kindje eet , lees -> tot elk etiket lezen en kcal tellen aan toe...want het mag natuurlijk niet te veel wezen hoor ! ik daarin tegen , let er wel op .. maar ik ga echt niet elke kcal tellen of elk etiket lezen.. ze krijgt hier gewoon gezonde dingen, ook wel eens een koekje , of een ijsje of een hapje van mn taart op verjaardag.. maar dat is mijn keuze toch ? en daarbij ..ga mij niet wijs maken dat ze van 1 hapje appeltaart een kg aankomt .. daaaggg zo ik ook ff mijn verhaal kwijt hahaha
Schijnbaar is het voor veel mensen moeilijk niet te oordelen over andermans opvoeding...ik heb me altijd voorgenomen om dat zo min mogelijk te doen. Iedereen is anders, gelukkig, dus respecteer dat dan...
Goh, hier hoor ik altijd alleen van goede slapers. Dan wordt ik heel onzeker van onze slechter slapende baby.... Maar onze 1 (ook slecht slapend als baby). Heeft altijd goed door geslapen tenzij sprong of ziek, en dan was t nog maximaal 1x per nacht... tandjes weinig last van gehad.
Niets van aan trekken wat andere mensen zeggen, ieder kindje is anders. Onze dochter sliep met 7 weken ook door. Met 8 maanden hebben we twee weken snachts eruit gemoeten, indd de tandjes ( niet ieder kind hoeft hier last van te hebben). En erna tot nu toe steeds weer doorgeslapen. Word wel eens wakker snachts net als wij, maar slaapt erna gewoon weer lekker verder. Mijn dochter heeft nu 4 doorkomende tanden, maar slaapt gelukkig wel goed nu, ondanks haar koorts.
Om even de relativerende noot te zijn (komende van een moeder van een slechte slaper): natuurlijk zijn wij jaloers als jullie zo'n verhalen vertellen. Dat betekent niet dat we het jullie niet gunnen. Maar als je zelf al maanden worstelt met een slechte slaper, als je een goeie nacht hebt als je máár 3 keer met een huilende baby hebt moeten rondlopen en als die baby daarna om 6u al vrolijk zit te roepen in bed om aan haar dag te beginnen... Dan moet ik mezelf ook wel even inhouden als mijn collega dan trots vertelt over zijn zoon die al sinds week 2 perfect doorslaapt hoor. Again, niet dat ik het jullie niet gun, maar soms moet ik dan ook even stoom aflaten door te zeggen dat het niet altijd zo gemakkelijk gaat.
Tja, ik had ook zo'n kind dat al heel snel doorsliep, maar helaas is ze daar sinds 6 weken mee gestopt. Dus in mijn geval klopte het, wat mensen zeiden...Geniet zo lang ze doorslaapt