vaker voeden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Miez, 15 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik heb deze vraag net ook gesteld aan de lactatiekundige, maar moet nog wachten op antwoord. Ik ben dus benieuwd wat jullie denken.

Mijn zoontje krijgt 5 voedingen per dag. Om 8 uur, 12 uur, 16 uur, 20 uur en om 4 uur 's nachts (tijden varieren nog wel eens wat).
    Hij drinkt dan maar kort, zo'n 10 minuten totaal.
    Hij poept meerdere keren per dag een klein beetje, en vaak 1 keer per dag een echte volle luier. Ik vind dat hij niet erg veel plast. Bij elke voeding verschoon ik hem en dan heeft hij vaak wel wat geplast, maar meestal niet een hele verzadigde luier.
    Hij lijkt wel tevreden te zijn.

De eerste 2 maanden is hij een kilo per maand gegroeid. 2 weken geleden woog hij dus 5,5 kilo. Maar toen kreeg hij ook nog 7 voedingen per dag. Wat hij nu weegt, weet ik niet.

Wat denken jullie? Als ik vaker probeer te voeden, drinkt hij echt maar een paar slokjes...

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je kleintje groeit goed, dus lijkt mij zo helemaal in orde. Ze geven echt zelf wel aan hoeveel ze nodig hebben, en als ie dus maar zo weinig drinkt als je extra aanlegt, lijkt me dat wel duidelijk, ;) Lekker zo laten dus!

3. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Je kindje doet het zo te horen prima! Is hij verder ook minimaal 1x per dag alert als hij wakker is? Dan is er niets aan de hand. Kindjes kunnen heel veel drinken in een korte tijd. Die klokken zo 125 ml weg hoor, in 10 minuten aan de borst! Geniet er lekker van dat het zo goed gaat. Als je blijft voeden op verzoek, zal alles goed blijven.

4. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ja hij is goed alert. Dus het zal dan wel goed zitten waarschijnlijk.
    Ik zal me er maar niet druk om maken.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza drinkt hier trouwens ook maar kort, maar als ik kolf, kolf ik toch zo'n 120-200 cc per borst (beetje afhankelijk van de tijd van de dag). Blijkbaar trekt zij dat toch in 8 minuten uit mijn borst... (knap, want kolvend doe ik er langer over, ;)).
    Ze krijgen dus eerder MEER binnen dan je denkt, volgens mij, dan MINDER, ;)

6. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ja dat kan best zo zijn inderdaad. Ach ja hij is gewoon vrolijk dus dan krijgt hij blijkbaar niet te weinig.

Deel Deze Pagina