Waah! Het lijkt me allemaal zo leuk!! Een cd/boek van Woezel en Pip, het grote liedjesboek/cd van Marianne Busser/Ron Schröder, liedjes/luisterverhalen van Nijntje. Wat is nou echt leuk? Voor iemand die bijna 1 jaar wordt? En vervolgens dus in de leeftijd van 1-2 jaar zit... Ik vind liedjes zingen met m'n zoontje zelf ook zo leuk. Maar kun je em ook bijv. 'overvoeren' met liedjes/muziek? Zou het beter zijn om bijv. 1 cd helemaal grijs te draaien of is juist de afwisseling leuk....? Groetjes, Hanna
Wat m'n zoontje erg leuk vind is de serie van Dierenliedjes en lievelingsliedjes. Je kunt online ook de liedjes luisteren in het bijbehorende boekje staan de teksten. Zijn simpele liedjes, dus je zingt ze ook snel zelf na. Zo hebben wij weer een paar extra liedjes geleerd. Als je kind gaat praten merk je vanzelf wel welke ze willen. Ik zou niet teveel verschillende proberen meteen. Kinderen houden van herhaling en zo leren ze de liedjes ook beter (her)kennen.
De cd's van Dirk Scheele: Liedjesspeeltuin 1,2 en 3. De muziek is voor volwassenen niet echt geweldig, maar Emme vindt het helemaal leuk en zingt alles mee. Pim
Pim heeft mijn idee al opgeschreven. Dirk scheele heeft hele leuke liedjes die makkelijk mee te zingen zijn.
Wij hebben 2 cd's van Sesamstraat en een gratis cd een keer gekregen met o.a. het liedje van Piet Piraat en Samson. En daar is Eva echt dol op, als we thuis zijn zegt ze ook regelmatig: Bert en Ernie aan! En als we in mijn auto zitten: Piet Piraat aan! Liedjes die ze goed mee kan zingen hebben we geen cd van. Die zingen we zelf en op het kdv en bij het zwemmen en zo leert ze het. Inmiddels kan ze hondje waf en poesje mauw helemaal zelf zingen , wel alleen als ze in bed ligt, want ze is wel een beetje verlegen . Maar we zingen heel vaak samen, ik een stuk en dan zij een stukje. Wij hebben trouwens ook 2 boekjes van Nijntje waar een cd bijzat met luisterverhalen en ook muziek, maar daar vindt ze echt niets aan. En ik zit net te bedenken dat we nog 2 cd's van Woezel en Pip hebben, ik vond er 1 niet zo leuk (de eerste is dat volgens mij, heet gewoon 'Woezel en Pip'). Maar we hebben er nog 1 gekregen ('hier is de tovertuin'), ga ik nu eens even kijken/luisteren.
Ik heb de andere Woezel en Pip nog gekeken en geluisterd, maar vind er zelf echt niets aan... ik vind ze schattig hoor , maar niet om naar te kijken en te luisteren. Dus dan zet ik het zelf ook niet zo snel op. Maar zal het wel eens gaan proberen. Is er ook een cd van Nijntje waar alleen maar in gezongen wordt? (wel met ook muziek erbij)
Dit is hier ook absoluut favoriet! We zingen samen en meisje danst enthousiast. We hebben ook alle wozel en pip delen maar ik vind die cd's/dvd's wel heeeel erg zoetsappig
Als je lid wordt van de nutriciaclub (kost niks) krijg je een ontzettend leuke cd van Gerda Havertong met alle ouderwetse kinderliedjes. Onze dochter vind hem super. En woezel en pip is leuk, hier is ook K3 groot succes. Er is ook een boek met cd dat heet 'liedjes met een hoepeltje erom'. Daar staan ook erg leuke liedjes op.
Wij hebben cd's van Raimond Lapp. Vindt mijn mannetje erg leuk. Je hebt baby- peuter- en kleutercd's. Is hier echt een hit.
@Snoopy -Nijntje en haar vriendjes zijn alleen liedjes - CD Woezel en Pip op vakantie is opzich wel leuk; wordt door allemaal verschillende mensen gezongen (dus niet met dat hoge stemmetje van Guusje Nederhorst; werd ik helemaal zenuwachtig van)
Eva vond die van Gerda Havertong en K3 ook heel erg leuk rond haar eerste jaar. K3 vond ze een paar maanden geleden ook nog helemaal super. Maar nu opeens niet meer... als ik het dan eens op zet is het: nee leuk, Bert en Ernie aan!
Ik ga eens even op zoek naar Nijntje en haar vriendjes! Ik heb dat dus ook, die zachte hoge stem van Guusje vind ik ook heel irritant! Ik vind de andere liedjes ook niet zo heel leuk... en dan zet je het toch niet zo snel op
deze worden bij ons ook helemaal grijs gedraaid.Word er zelf soms helemaal simpel van.Maar hij vind het schitterend.Mijn zus heeft nu een k3 cd voor hem gekocht die vind hij ook leuk(en ik ook want die ken ik nog niet van voor naar achter uit mijn hoofd)
Hier wordt Dirk Scheele gedraaid, net als Cowboy Billie Boem. En we hebben een CD van VOF de kunst met oude kinderliedjes. Daar zingt onder andere Guus Meeuwis ook op mee. Er worden soms grapjes tussendoor gemaakt die het juist voor ouders ook leuk kunnen maken. Liedjes met een hoepeltje erom vond ik juist vreselijk. Ik kan niet tegen die kinderstemmetjes die zingen op cd's...
Ik was 'm even vergeten, maar wij hebben een cd van de Roompotparken, zijn van die liedjes van de Koos Kids club Luister de Minidisco liedjes (ook kidsclubs op campings gebruiken vaak deze liedjes). Vindt Eva al een tijdje helemaal geweldig! Vandaag na lange tijd weer eens aan gedaan en ze was er heerlijk op aan het dansen!
HIer is de cd favoriet met een stuk of 40 liedjes van het zandkasteel erop. Liedjes zijn lekker kort en herkenbaar door de stemmen. ERg leuk.
hier liedjes voor moeder en kind, 4 delen, 1 iemand die zingt, niet zo'n irritant kinderkoor ofzo, zingt het liedje, daarna instrumentaal, kun je samen met beeb zingen en dan zingt zij weer, en met teksten!!! 9,99 euro, en het helemaal waard!
Ik heb een cd van Kobie en Ko ... erg leuk (soms wel een beetje zweverig) en in ieder geval niet zo'n irritant Goois kinderkoor . En dit is ook echt leuk voor de wat kleinere kinderen. Absolute favoriet is hier de zelfgemaakte cd (3 liedjes) van mn schoonzus en vriend met ge-wel-di-ge liedjes+teksten. Dirk Scheele vindt ik vreselijk. Vooral die teksten ... Mirre vindt het wel ok. Verder is ze gelukkig ook gek op onze muziek, met als topper Roosbeef ... Hier ligt in de planningsaanschaf: Sesamstraatliedjes en Bert en Ernie liedjes en wilde idd ook opzoek naar VOF de Kunst (hebben ook veel Annie MG gezongen toch?).