Hallo meiden! Ik ben op zoek naar een inbakerdoek voor ons kleine mannetje. Hij slaapt soms onrustig in en houd zich dan wakker met zijn armen. Nu heb ik losse doeken gekocht maar dat is geen succes, hij worstelt zo hard dat alles naar boven schuift en dat vind ik maar eng. Heb het op het cb besproken en daar kreeg ik een pacco mee om te proberen, ook hier weet onze houdini zich in los te wringen (en nee ik doe hem niet te los ) Dit weekend een Loger inbakerdoek gekocht maar deze vind ik te elastisch en kan niet strak genoeg. Dusss dames wie heeft de gouden tip??? Liefs!
Is de pacco dan niet te klein of te groot voor je kindje? Want dit is wel eens van de 'strakste' inbakerdoeken naar mijn weten. Als niets werkt, zou ik toch bij de doeken blijven. Hiermee ben ik zelf ook begonnen. Omdat ik ook een wurmpje had, heb ik 2 extra veilheidsspelden gebruikt (speciaal voor baby's), zodat de doeken beter op z'n plaats bleven. Dat is het proberen waard. En anders misschien toch een inbakerdoek die wat minder strak is. Is wellicht ook wat makkelijker met het afbouwen straks. Mijn ventje heeft een kleine 2 maanden in de pacco gelegen. Nu gebruiken we de ergococoon. Hierin heeft hij wel veel meer bewegingsvrijheid, maar kan hij zichzelf niet slaan. Naar een paar dagen oefenen, is hij hier helemaal aan gewend. Ik ben bang dat er geen gouden tip is. Maar mocht je nu een andere inbakerdoek willen proberen, kan je altijd goedkoop een 2e hands exemplaar op marktplaats aanschaffen.
Tja hoe bepaal je dat vind ik altijd zo moeilijk, hij weegt nu 6,1 kilo dus zeker geen klein ventje. Maar een losser model kruipt dat niet eerder naar boven? Zoals je merkt heb ik er nog niet al te veel kaas van gegeten
Heb je niet een te grote Pacco meegekregen? Je moet hem namelijk zó strak aantrekken dat hij zich er niet uit kán wurmen. Ik vond het de eerste keer er namelijk best eng uitzien hoe onze kinderfysio hem inbakerde (leek wel grof geweld...), maar hij glimlachte erbij Hij kon zich daar écht niet uit wurmen, dus ik krijg de indruk dat jij een te grote mee hebt gekregen of je hebt het misschien niet helemaal goed gedaan. Hier vind je wat meer informatie over de verschillende soorten Pacco's: Overzicht van alle inbakerdoeken.
Zal hem nog eens strakker doen (al vind ik dat wel een beetje eng) maar alleen nog even voor overdag, dan kan ik hem goed in de gaten houden.
Kijk hier anders even, bij de kieswijzer: Ikbenmama.nl: Het eerlijke en eigenzinnige webwarenhuis voor de (bijna)mama voor nu en haar uk!
Ja, ik vond het ook doodeng, maar sommige baby's hebben dat nodig. Ik heb het resultaat gezien bij mijn zoontje en ik moest over een drempel, maar het was het waard.... Het inbakeren helpt alleen als hij goed strak ingestopt zit, anders kun je er net zo goed mee stoppen en trek hem een slaapzakje aan.
Je moet in de pacco je kindje goed strak inpakken, anders wurmpt hij zich hier natuurlijk ook uit. Je moet misschien even een drempel over, maar je zal zien dat je kindje er geen last van heeft. En een lossere inbakerdoek is echt niet slechter hoor. Maar sommige kindje hebben het nodig om strak ingepakt te worden. Je zou ook een losser exemplaar kunnen proberen. Kijk even hoe hij hierop reageert.
Wij gebruiken nu een laken. We leggen haar op de lange kant, dan heb je dus veel stof om in te wikkelen: ze ligt er met haar hele lijf op, dus krijgt hem niet zomaar los. Misschien het proberen waard? Succes iig!