Beste verloskundige, Een maand geleden ben ik nadat de ontsluiting niet op gang kwam uiteindelijk bevallen via een keizersnede. Het viel me de eerste weken al met al niet tegen. Maar nu ik een maand verder ben lijkt het of de pijn terug komt/weer toe neemt. Op de plek van het litteken doet het echt zeer. Zelfs als ik stil zit. Wat kan dit zijn? Ook ben ik nog steeds vreselijk moe. Kan ik hier iets aan doen? Ik geef borstvoeding, misschien heeft dat er ook iets mee te maken? Alvast bedankt. Vriendelijke groet, bd
Hoi bd, waarschijnlijk juist omdat je er in het begin weinig last van had, heb je toch eigenlijk stiekem teveel gedaan en is je lichaam nu aan het protesteren. We maken dit vaker mee en zeggen ook altijd van tevoren dat het herstel van een keizersnede 3 maanden is ook al voel je je vaak na een aantal weken al weer beter. Ook die moeheid is daar een teken van. Probeer dus gas terug te nemen en hele goed naar je lichaam te luisteren. De wond binnen in heeft echt langer de tijd nodig om te helen dan de wond buiten, die vaak na een week al goed eruitziet. BV heeft met de pijn eigenlijk niets te maken, wel met de vermoeidheid, want het slurpt lettelrijk energie. Rust, reinheid en regelmaat, het klinkt oubollig, maar zo is het wel... Groetjes Brigitte