Beste Heidi, Ik heb een zoontje van 8 dagen oud die onverzadigbaar lijkt. Momenteel voed ik elke 2 a 3 uur, en daarna kolf ik na en dit krijgt hij ook nog. Daarna blijft hij smakken en met z'n tongetje bewegen en gaat hij huilen (volgens mij van de honger). Omdat hij de eerste 2 dagen al meer dan 7% was afgevallen, is besloten om hem na iedere borstvoeding met een spuitje wat kunstvoeding bij te geven, omdat het vermoeden was dat ik te weinig voeding zou hebben (Het was 2e pinksterdag, dus geen mogelijkheid om een kolf te krijgen, vandaar dat besloten is voor kunstvoeding). Toen is hij eindelijk begonnen met wat aankomen. Donderdag ben ik helemaal ingestort van vermoeidheid. En ben ik begonnen met kolven en dit kon mijn man aan hem geven, zodat ik wat meer rust kon krijgen. Hieruit bleek dat ik voldoende hoeveelheid voeding had en het ziet er ook niet waterig uit. De afgelopen 2 dagen heeft hij alleen borstvoeding gehad en is weer 2 dagen achter elkaar afgevallen. Nu zei de kraamverzorgster dat het haar opviel dat er geen roomlaagje op mijn melk komt als het een paar uur in de koelkast staat. Dus waarschijnlijk is het gewoon niet vet genoeg. Dus vandaag gaan we ook weer bijvoeden met kunstvoeding, omdat hij weer de 7% aantikt. Mijn vraag is of er een manier is om vollere melk te krijgen, of dat het gewoon pech is? Ik heb heel weinig eetlust sinds mijn bevalling. Ik probeer zo vet en vol mogelijk te eten en heb eiwitshakes om weer wat aan te sterken. Alvast bedankt.
Hoi, Ik kan alleen maar zeggen: Schakel hulp in. Je kindje laat niet zien dat het blijvend groeit. Nu blijf je een beetje hangen in kolven, nageven, zorgen om je voeding. Dat helpt niet. Schakel een lactatiekundige in en laat je helpen, zodat je je voeding en je voeding echt op de rit krijgt. Met een lactatiekundige kijk je waar het door komt dat het nog niet wil en krijg je advies hoe je dit aanpakt. Door te weten wat de oorzaak is en met de juiste inspanning zul je zien dat je over een week een heel ander beeld hebt en jij en je kindje nog lang van borstvoeding geven kunnen genieten! Woon je in mijn werkgebied, dan kom ik ook graag bij je aan huis. Je vindt lactatiekundigen via www.borstvoeding.com of gewoon in google zoeken. Mijn site vind je hier: www.borstvoedingdebasis.nl Maar nogmaals: zoek hulp!
overigens kan melk per dag/dagdeel verschillen en hoef je dus geen room te zien. Doorzichtig waterig blauw van kleur kan ook prima voeding zijn!