Geen roze maar een donderwolk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yossie, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    roze wolk?? Geloof niet echt dat het bestaat.
    hier althans niet. Ik ben er gewoon heel eerlijk in en ook naar andere toe. Als ze tegen me zeiden gefeliciteerd wat leuk, zei ik altijd was hij maar 1, vindt dit echt niet leuk. Dan keken ze me aan dat ik dat zo zei. Tja het is een taboe om dat zeggen heb ik het idee. Maar tegen elke vrouw waar ik dit zei kwamen ze allemaal los en vertelde ze me dat ze het ook niet zo leuk vonden de babytijd, en al helemaal de eerste 3 maanden niet.
    paar maanden geleden stond er een artikel in de vriendin geloof ik met de titel
    ik wilde een kind, geen baby
    dat verhaal klopte helemaal hoe de meeste vrouwen zich voelen.
    misschien is dat artikel nog ergens te vinden...

2. Username

Username Niet meer actief

Ja echt wel. Wij werden wel vaak wakker, want er zal toch niks aan de hand zijn? Dit doet ze anders nooit :D

3. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Ik ben het helemaal met je eens! De eerste maanden lijkt wel een survival kamp! Ik heb ook echt niet t gevoel dat ik ervan kan genieten. Blijkbaar heerst er toch n soort taboe als je dat eerlijk toegeeft. Ik vind t pas leuk worden zodra ze wat gaan doen in de zin van tijgeren, omrollen, kruipen etc.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook hoor. Nu met de jongste wordt het serieuzer genomen, omdat ze ook een hartritmestoornis heeft, maar juist dat heeft het hier niet heel erg veel zwaarder gemaakt. De KMA en reflux en op dit moment de chronische oorontstekingen vragen veel meer energie.
    Maar dat mag idd niet gezegd worden. Zelfs mijn ouders hadden bij de oudste wel eens iets van: je doet het zelf. Nu bij de jongste waren ze wat meer betrokken en hebben kunnen zien dat ze hele dagen krijste, en toen drong het door.... :(

@Yossie: draagdoek vond ik hier echt een uitkomst. Dus kijk maar even en geef maar een gil :) Ik kom je graag even helpen met leren knopen :)

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Heel herkenbaar ook!

6. Lizzza

Lizzza Actief lid

23 jul 2013
    110
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje heftig hoor Rozemarijke! Gelukkig dat je ouders nu inzien dat het heftig is want steun kan je zeker gebruiken! Heel veel beterschap voor je dochter!

7. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    779
    68
    28
    Hier ook geen roze wolk hoor! Onze jongste is nu 3,5 maand en het gaat nu wel wat beter dan in het begin.
    Ze heeft in het begin echt enorm veel gehuild. Had huil/krijsbuien van 6u achter elkaar, wilde niet of nauwelijks slapen. Hadden we haar eindelijk na heel veel moeite in slaap en legde we haar weg, begon het hele feest weer opnieuw.
    Onze oudste was zo makkelijk (sliep heel veel en was super rustig), dus dit vond ik echt wel heel erg afzien.
    Mede door het vele huilbuien op een gegeven moment naar de ka geweest. Maagzuurremmers en dieetvoeding geprobeerd. Sinds de friso allergy care zijn de krijsbuien over. We zijn momenteel bezig met de provocatietest in het zh. Komende woensdag tweede testdag en volg week de uitslag. Ondanks dat ze het veel beter doet sinds die voeding denk ik dat de uitslag negatief is. Ze heeft denk ik heel veel darmkrampen gehad. De voeding heeft daar wel aan bijgedragen, omdat die zo licht verteerbaar is..

Maar goed, ik dwaal af...
    Omdat de tweede zo tegenovergestelde is als de eerste heb ik me serieus wel 100x afgevraagd waarom we voor een tweede zijn gegaan. Ik vond er echt helemaal niks aan; huilde net zo makkelijk mee, omdat ik niet meer wist wat ik moest doen..

Nu is ze 3,5mnd en het gaat stukje bij beetje beter.. Maar onrustig is ze nog wel. Het in slaap vallen gaat nog moeilijk en we moeten er in de nacht nog regelmatig uit voor een speentje.
    Maar als je ziet waar we vandaan komen, mogen we niet klagen...

Maar al en met al, zeker geen roze wolk in het begin!

8. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik zou ook zo graag willen genieten, maar dat lukt zo moeilijk op zo weinig slaap en wanneer ik de hele dag aan t troosten ben.

@rozemarijke. Ik wilde graag de boba of bondelino draagdoek proberen... maar goed ik heb geen ervaring en verstand van dragen... Wil gewoon iets makkelijks waarin de baby lekker kan liggen/tukken. T liefst 1 die ook op de rug kan voor t koken...

9. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    De Bondolino heeft mijn zoontje de eerste maanden heel veel in geslapen... Hij was erg onrustig als gevolg van de verborgen reflux en in de draagzak viel hij altijd heel makkelijk in slaap en sliep soms zo een paar uur. Rechtop slapen was gewoon veel prettiger voor hem. En de geborgenheid had hij ook echt nodig. We hebben hem ook ingebakerd vanaf 8 weken en toen hij uitgebakerd was, ging hij op zijn buik slapen.

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik heb een Boba (4G Tweet) en ik vind het echt een super ding, maarrrrrr..... Wel meer iets voor buiten. Een doek vind ik het allerprettigst voor binnen. Little Frog heeft al mooie doeken vanaf €50 :) Nu zoonlief weer erg onrustig is, draag ik binnen met de doek en buiten met de Boba :) Werkt super!

11. Minerva

Minerva Niet meer actief

Overigens vond ik de eerste 10 weken ook echt niet leuk! Die roze wolk is bij ons niet gezien.... Natuurlijk was ik direct gelukkig met onze vent, maar ik vond het afzien. De krampjes, de voedingen, het huilen, elkaar leren kennen.... Pppfff! Ik kon iedereen die zei: "hier moet (moet?!) je van genieten!" of "lekker genieten samen" wel de nek omdraaien!! En heel eerlijk: ik zei ook dat genieten er niet bij was bij ons. Vooral veel ouderen vonden dat heeeel vreemd. Alsof ze hun eigen kraamperiode vergeten waren of geromantiseerd hadden.... Aan de andere kant kon ik vanaf een week of 10-12 wel eindelijk zeggen: "Zo! Nu kan het genieten beginnen!" :D (dat vonden sommige mensen ook weer zo vreemd....)

Ik zet dus ook nooit (meer) een wens met het woord "genieten" in een geboortekaartje. Ik heb dat woord inmiddels vervangen door het woord "geluk" ;)

12. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ja, dat geniet ervan schrijf ik er dus ook niet meer op. Enkel veel geluk!

Wat ik vreemd vind is dat er zoveel mensen over schijnen te `liegen`. En sommige kijken me inderdaad raar aan wanneer ik zeg dat ik blij ben wanneer de baby tijd voorbij is;):$. Tja, ik ben gewoon eerlijk. En helaas bij ons in de vriendengroep (als ze de waarheid vertellen) allemaal goed slapende kindjes en baby´s.

Maar nu hoorde ik gister van een tante van mijn man dat er heel veel kids zijn (dus ook oudere) die niet doorslapen... Zelfs kindjes van 3-4 jaar (en ik maar denken dat als ze dan nog niet doorslapen je het ze zo geleerd hebt;)) Dat lijkt me echt een ramp, je hebt zelf je slaap ook zo hard nodig. De HA daar gaf zelfs aan, rijd het dorp maar eens rond in de nacht hoeveel ouders er met hun kindjes in de nacht in de weer zijn...

13. raspberry

Ja, af en toe zijn er hier mensen die roepen dat gebroken nachten er nu eenmaal bij horen, zeker tot ze naar school gaan. Tja, toen Thirza hier eenmaal eindelijk door ging slapen met 23 maanden, ging ze ook ECHT doorslapen, (op af en toe eens ziek, maar DAT hoort er idd bij wat mij betreft). Bleek dat veel kids in onze omgeving veel vaker spoken nog op die leeftijd.
    Maar als ik uitlegde dat we bij Thirza een periode van maanden achtereen 2-3 uur slaap per nacht kregen verdeeld in 6 etappes, (ze was toen tussen de 6 en 12 maanden) en nu met Caitlyn 3-4 uur verdeeld over 4-5 etappes, dan is iedereen het er toch wel over eens: dat is toch echt niet normaal.

@draagdoek: ik heb geen draagzakken, dus daarmee kan ik je niet helpen. Heb wel een aantal doeken en daarvan zou je dus rustig eentje mogen lenen om eens uit te proberen hoe dat is, en wil ik je ook wel even helpen met het leren van een buikknoop en een rugknoop. Want kind op je rug lekker slapen is idd wel heeeeeel erg fijn om een aantal basale dingen in je huishouden nog gedaan te krijgen!

14. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Goh Rozemarijke, wat zwaar voor jullie zo die nachten. Gelukkig is de oudste wel door gaan slapen met 23 maanden! Onze zoon sliep eigenlijk door vanaf een maand of 3/4 met soms een groeispurt (en dus honger in de nacht) en soms idd ziek zijn of teveel prikkels gehad etc. Maar dan werd hij vaak al voor 23u wakker, dus voordat wij op bed lagen. In onze vriendengroep leek hij altijd een van de slechtere slapers, maar als ik hier lees en wat ik nu hoor valt dat dus toch echt heel erg mee.

En ik probeer het nog ff zonder draagdoek (dacht dat die ik noemde ook doeken waren, maar goed ik heb er dus 0 verstand van). Het gaat sommige dagen best prima. Ben er wel achter dat ook deze uk een inslaaphuiltje (jengeltje) heeft (dat wilde ik de eerste weken natuurlijk niet geloven):(, maar dit kan ook goed iets tijdelijks zijn. Hij slaapt dan toch echt beter, sneller en langer.

15. raspberry

Fijn dat je daar achter bent iig. En verschilt toch per kind. De oudste hoefden we echt niet te laten huilen, ook niet jengelen. Als de jongste in goede doen is en gezond, moet ze ook vaak wel even huilen. Dat is dan wel flink luid, maar geen krijsen ofzo, gewoon echt even boos dan. Daarna valt ze dan in slaap. Op een andere manier gaat dan niet. Als ze ziek is, werkt alleen wiegen, maar als ze gezond is, laat ze zich dus grappig genoeg niet in slaap wiegen, of wordt wakker zodra je haar dan in d'r bed legt.
    Blijft bij elk kind toch zoeken en uitvogelen :)

16. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ja, ieder kind is anders. Ik krijg hem dus ook niet in slaap gewiegd of dergelijke. Met n speen is hij vaak wel rustig maar valt dan zelden echt in slaap. Tut n half uur dan valt de speen uit en zo gaat t door...

17. raspberry

Ja, sommige kids vallen gewoon niet anders in slaap dan met even huilen. Als dat niet anders is, is dat niet anders, en dat is natuurlijk ook van totaal andere orde dan een kind dat krijsend in bed ligt en papa of mama gewoon heel hard nodig heeft, maar het zonder hen moet doen.
    Niet fijn, dat het met huilen gaat, maarja... beter zo dan niet slapen :) Niet slapen en oververmoeid raken is schadelijker denk ik dan, dan eventjes jezelf in slaap huilen en verder erg geliefd worden :)

18. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

28 dec 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Ik had hier een heel lief en rustige eerste meisje, na 6 jaar kwam de 2e en oh wat was dat verschrikkelijk zeg de eerste 3 maanden vond ik het echt niet leuk en vroeg ik mee steeds af waarom ik ook alweer een tweede wilde:$ ik hoopte maar dat ze snel 3 maanden zou zijn en de ergste onrust over zou zijn.
    Nu 5 maanden kan ik me moeilijk nog voorstellen dat ik dat dacht, en kan ik idd van haar genieten

Als mensen aan mij vroegen hoe het was zei ik ook eerlijk dat ik het helemaal niet zo leuk vond, en idd reageren veel mensen met oh echt waar.
    Maar praat erover en uit je gevoel, dat helpt echt!!
    Heel veel succes en het komt echt goed!!!

19. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik hoop ook dat de eerste maanden voorbij vliegen. En dat het ook echt makkelijker gaat worden! Bij de 1 e duurde dat volgens mij wel langer dan 3 maanden. Ik zou willen dat 1 vd 2 rustig en makkelijk geweest was, maar helaas. Nu is de oudste wel ontzetend makkelijk geworden, dus kennelijk doe ik toch iets goed!

20. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.300
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier ook geen roze wolk gehad bij de eerste. Het overdonderde mij zo dat ik niet wist wat mij toen overkwam.

Mijn vriend en ik hebben toen inderdaad heel vaak tegen elkaar gezegd dat wij nooit meer op een geboortekaartje zetten 'geniet ervan'.

Toen de 2e kwam had ik wel een erg roze wolk omdat hij gewoon de eerste 6 maanden heel makkelijk was, hij ging mee in de flow en sliep erg goed. Hoe anders is het nu. Hij is bijna 2 jaar en maakt standaard nachten van 9,5 uur slaap. Hij ligt er om 19.30 in en als we geluk hebben slaapt hij om 20.00 (hij zingt en kletst eerst nog een hele tijd) om vervolgens tussen 05.30 en 06.00 wakker te worden en aan de dag te willen beginnen. GAAAAAAAAAAAAAP! Niets lijkt te werken om hem langer te laten slapen. Gelukkig slaapt hij wel aan 1 stuk door dus lig ik er ook om 22.00 uur in om mijn slaap te pakken.

Mijn oudste slaapt van 19.30 tot 07.30/08.00 maar mijn jongste dus niet.

Ik vind deze periode erg zwaar.

Deel Deze Pagina