Schimmelinfectie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fairy2011, 18 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hoi dames,

Gisteravond naar de huisartsenpost geweest. Wist zeker dat ik een blaasontsteking had. Bleek niet het geval, al zat er wel een hele kleine hoeveelheid bloed in mijn urine. Nu ik er vandaag over na heb gedacht lijkt me dat ook niet normaal.

De branderige pijn kwam volgens de arts door een schimmelinfectie. Had de laatste dagen ook erg veel afscheiding, maar dacht dat dit sowieso een normale zwangerschapskwaal was. Ook heb ik een zeurderig gevoel in mijn onderbuik en last van een onprettig gevoel bij het plassen.

Nu heb ik een zalfje meegekregen Miconazolnitraat. Ik heb nog nooit eerder een schimmelinfectie gehad en lees overal dat je er ook enorme jeuk van zou hebben. Dit heb ik niet. Zijn er onder jullie die mij kunnen vertellen na hoeveel tijd zo'n zalfje werkte en dus klachtenvrij was? Klopt het dat je de hele tube zalf op moet maken?

2. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Heb zelf altijd vaginaalcapsules gehad tegen een schimmelinfectie.
    Geloof dat je die creme wel tot 2 wkn moet gebruiken, maar lees de bijsluiter daar staat het in!
    Met de capsules (meestal 3dgn kuur) was na 1 keer gebruiken mijn klacht weg.

3. angel229

angel229 Niet meer actief

Laat morgen eens je urine bij eigen ha controleren. Vind de buikpijn in combinatie met schimmelinfectie raar! Bij mijn weten (ben doktersass. geweest) heb je bij een schimmelinfectie ook geen bloed in de urine.
    Ben zelf ook bekend met de capsules. Vind het een raar verhaal. Schreef ook wel eens miconazolcreme voor maar alleen bij uitwendige klachten. Creme moet 2 weken gebruikt worden.

4. whitequeen

9 jan 2011
    81
    0
    0
    amsterdam
    De zalf is toch alleen tegen de jeuk? Het lijkt mij (ik heb jaaaaarenlange ervaring met de schimmelinfectie en nu dus ook tijdens de zwangerschap) dat de capsules die je in kan brengen tegen zowel de jeuk als de afscheiding werken, maar dat de zalf de afscheiding niet stopt, en dus ook het branderige gevoel niet. Maar je arts zal het wel weten!

Bij mij helpt zalf na ongeveer 4-6 dagen smeren. Maar dan heb ik het vooral over de jeuk. Of je de hele tube op moet maken hangt ervanaf wat je arts heeft gezegd! Ik smeer meestal tot alle klachten over zijn, maar misschien is dat de reden dat het bij mij ook steeds weer terugkomt. Iemand hier ervaring mee?

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Buikpijn is inmiddels een stuk minder, was ook niet echt buikpijn. Meer ongesteldheidsgevoel/irritatie, heb ik al vaker gehad tijdens mijn zwangerschap.

Ik ga morgen mijn eigen huisarts bellen idd, want ik heb er ook een onprettig gevoel bij. Pijn bij het plassen is wel al een stuk minder geworden, waardoor ik wel denk dat de creme werkt en het misschien toch geen blaasontsteking is.

6. redgirl82

redgirl82 Lid

13 feb 2011
    14
    0
    0
    Pedagoge
    Ik vind de buikpijn niet raar...ik heb ,zeg maar chronisch,last van schimmelinfecties..;)(al voormn zwangerschap)en nam daarvoor preventief 1 keer per maand n orale capsule(omdat ik die vaginale zo vies/vervelend vind..). Ik heb dan ook vaak last van mn buik,dus het kan zeker! Nu ik zwanger ben,mag ik de orale capsules nietmeer innemen,dus gebruik ik alleen bij n infectie,de vaginale. capsules.
    De zalf die IK ooit kreeg,werkte alleen tegen de jeuk en was puur voor uitwendig gebruik..dus daarvan ging de infectie niet over. Ik ken dan jouw zalfje denk ik niet. Buikpijn,(vaak ook) jeuk,meer afscheiding,maar ook pijnlijk gevoel...dat zijn mijn klachten meestal..

Wel gek...terwijl ze zeggen dat t n echte zwangerschapskwaal is...heb ik nu (lijkt)juist minder last ervan..:D

Deel Deze Pagina