pijn wat te doen

Discussion in 'Na de bevalling' started by RMeenakshii, Mar 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RMeenakshii

RMeenakshii Actief lid

Feb 11, 2014
    174
    0
    0
    Zeeland
    Haii,

Ik ben zaterdag bevallen van een prachtige zoon. Ik ben ingeknipt en gehecht. Ik heb nu een pijn trekkend gevoel daarzo!! Niet echt fijn iemand tips om de pijn wat te verlichten?

Ook ben ik begonnen met bv te geven maar omdat ik heel veel pijn had aan me borsten ben ik over gegaan op fv! Nu heb ook stuwing en lijken me borsten net watermeloen. Het doet zooo mega veel. Pijn. Hebben jullie daar ook tips voor?

Dankje

2. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Die stuwing moet binnen een paar dagen helemaal weg zijn hoor. En het trekkende gevoel is waarschijnlijk van je hechtingen. Ik zou even de verloskundige bellen die kan even controleren of de hechtingen niet te strak zitten!

3. mbeekje

mbeekje Bekend lid

Jan 9, 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Stuwing gaat over. Eventueel koelen. Voor de hechting zou ik de Vk even bellen. Denk dat hij te strak zit. Dit was bij mij ook het geval, ze heeft hem toen doorgeknipt en wat was dat een verlossing.

4. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,155
    33
    48
    Idd stuwing koelen of witte koolbladeren kneuzen er op doen!
    Wat betreft je hechtingen zou het best kunnen dat het al aardig geheeld en je hechting(en) er uit kunnen! Het trekkende gevoel had ik ook en was hier dus een teken dat ze er uit konden (ook al waren ze oplosbaar)

5. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Het trekkende gevoel m.b.t. je hechtingen zal waarschijnlijk wondvocht zijn wat onder je hechtingen zit. Mij werd geadviseerd om op een harde stoel te gaan zitten om zo het wondvocht er een soort van uit "te drukken" doormiddel dat je op je hechtingen zit.
    De stuwing moet over gaan, inderdaad witte koolbladeren op je borsten, een goed zittende bh dragen, mocht je er last van blijven houden dan even de verloskundige bellen.

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Zo veel mogelijk op harde ondergrond zitten.
    Koelen (maandverband in water doen, in diepvrieszakje en invriezen).

Verder bij hevige stuwing het ergste eraf kolven (machine of hand). Let op verschijnselen borstontsteking.
    Goede ondersteunende BH dragen...onder de douche BH aanhouden.

Succes

7. miesemies

miesemies Actief lid

Mar 25, 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of je hechtingen weken in badje warm water met Biotex.

8. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk - of laat je vk even kijken - of er geen hechting wat te strak zit. Soms scheelt het al enorm als er even een hechting wordt verwijderd, zonder dat dit gevolgen heeft voor de wondgenezing overigens. Knoopjes kunnen bv er 'trekken'.

En je stuwing; masseer je borsten voorzichting onder een warme douche tot ze zacht zijn. Wees niet bang dat je hiermee de productie stimuleert. Als ze zo gigantisch gestuwd zijn en hard aanvoelen, loop je het risico op een borstontsteking en daar kun je echt hondsberoerd van worden. Verder; saliethee, koelen, gekneusde koolbladeren...

Share This Page