Contact verbreken met schoonfamilie

Discussie in 'De lounge' gestart door Smurfin90, 12 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Waar zal ik beginnen...
    Toen mijn aanstaande en ik bij elkaar kwamen waren we nog echte pubers, ik was zelf net door een moeilijke periode heen gegaan maar had alles weer redelijk op de rit gekregen en leefde eindelijk een gelukkig leven.
    Helaas veranderende de thuissituatie van vl, zijn moeder had er een handje van om de bloemetjes buiten de deur te zetten daar kwam nog eens het nodige gelieg bij.
    Mijn sv trekte het niet meer en heeft helaas een eind aan zijn leven gemaakt hier eindigde de ellende niet, sm kreeg een relatie met haar affaire deze man trok binnen enkele weken bij hun in huis en vl was altijd het pispaaltje, zijn zus werd altijd voor getrokken en niet alleen door hem maar ook door zijn bloed eigen moeder.
    Binnen een jaar trouwde de 2, hoe kan je dit als moeder flikken met puberende kinderen die pas hun vader zijn verloren?!

Sz begon zich inmiddels ook wel vreemd en verdacht te gedragen, ze kocht ontzettend veel dure merkkleding, trok met aparte types op en uiteindelijk werden wij geconfronteerd met haar msn plaatje waar ze met een ontbloot boven lichaam op stond.
    Bij mij gingen alle alarmbellen rinkelen en overtuigde mijn vriend dat ze wel eens prostituee kon zijn, dit werd later bevestigd door de geschiedenis op vl zijn computer.
    Iedereen in het huishouden wist er vanaf sm bracht het kind zelfs naar haar werklocaties en tegen ons werd glashard gelogen, dit duurde enkele maanden en toen vond mijn sz het wel eens tijd om het tegen mijn vriend te vertellen.
    Bij de bekentenis volgde er een scooter voor vl gekregen van geld waardoor zijn zus met de benen weid had gelegen, ik was woedend!

Het was een hel daar in huis voor mijn vriend, hij bleef het pispaaltje werd geconfronteerd met werk foto's van zijn zus op zijn eigen pc.
    Iets waar ik tot op de dag van vandaag nog erg kwaad over ben, ze verdiende bakken vol geld waarschijnlijk hoefde ze maar een dagje te werken en kon ze een eigen laptop of pc kopen en daar haar zooi op gooien maar nee het moest op de pc van vl.

Die periode ging het zo slecht met mij! Mijn studie lijde er onder en ik vond het allemaal niet meer zo belangrijk. Uit eindelijk is het zo ver gekomen dat ik in dag opname terecht kwam.
    Vl hield zich gelukkig wel sterk en haalde zijn diploma van de middelbare, toen kwam hij eindelijk bij mij en mijn moeder in (ik woonde toen aan de andere kant van het land) vl starte een vervolg bbl opleiding en ik probeerde ook weer te leren helaas is het mij nooit meer gelukt maar vl deed het super goed we konden al snel onze eerste huurwoning betreden en eindelijk ging alles gewoon super, we behaalde onze rijbewijs, er kwam een autootje.

Plots kwam vl ermee dat hij zijn thuis omgeving wel miste, vrienden en familie (grootouders en tante) en het leek hem wel leuk om weer die kant op te verhuizen.
    Als klein meisje had ik zelf ook in die omgeving gewoond en ook een leuk vriendenkringentje opgebouwd dus het leek mij zo gek nog niet!

Binnen een maand zaten we particulier gehuurd in zijn oude omgeving, de vrienden die we destijds hadden kende we niet meer zijn grootouders en tante zagen we net zo vaak als voorheen dus we waren er eigenlijk niet echt op vooruit gegaan.
    Wel werden we weer geconfronteerd met sm en sz, ik kwam zelf weer in een lichte depressie maar kon niks anders dan volhouden we woonde nu tenslotte wel erg duur en er moesten toch centen voor binnen komen.

Sz kwam eindelijk uit het wereldje van prostitutie maar ik kon haar gewoon niet vergeven.
    Daarbij leek ze wel erg jaloers op ons, alles wat wij deden moest na gedaan worden.
    En ondertussen werden wij zwart gepraat bij mensen door haar zodat ze er zelf voordeliger uit kwam.
    Met de grootouders van vl had zij al enkele jaren geen contact meer tot ze eens aan mij vroeg of ze nog wel in het testament stond (ieder kleinkind krijgt bij overlijden van hun 100.000) en ik wist dat zij nog in het testament stond. Nou je raad het of niet maar binnen enkele dagen had sz contact met haar grootouders.
    Ook hier werd weer mooi weer gespeeld, als het even kon probeerde ze ons weer omlaag te halen en praatte ze alles van zich zelf weer mooi.

Zelf kamde ze ook met wat problemen en er werd borderline vastgesteld wij vermoeden dat dit samen gaat met narcisme.

Wonderbaarlijk heeft ze haar leven redelijk op een rits gekregen, ze heeft nu zelfs een zoontje van een jaar oud en ze zit er niet verkeerd bij.
    Werken doet ze overigens niet want ze weet een Wajong te trekken (ze kan gewoon werken maar dit is pure luiheid)

Er is nog zoveel meer voor gevallen daar zou ik een boek over kunnen schrijven.
    Maar het gaat helaas gewoon door, wij hebben vorig jaar veel bereikt het is gelukt om een huis te kopen, we zijn verlooft en gaan dit jaar trouwen je raad het al er komt bij sz ontzettend veel jaloersie opzetten.
    Ze apte mijn vriend wat wij nou precies gingen doen met de bruiloft en wanneer dit zou gebeuren, toen hadden we nog andere plannen en stond er nog niks vast vl had het in richtlijnen verteld en 2 weken later stond er op haar fb pagina ' hij heeft ja gezegd ' ze had geen eens meer het geduld om te wachten tot hij haar zou vragen, en natuurlijk trouwen ze nu net voor ons langs en wil zij laten lijken dat wij haar nu eens na doen.

Afgelopen tijd is het contact trouwens helemaal veroest, wij hadden gelukkig al zo'n 4 maanden niks van hun vernomen en wij hadden ook geen behoefte om zelf contact te zoeken.
    Tot vorige week mevr was jarig en ze stuurde mij een berichtje dat we vanaf een bepaalde tijd welkom waren, we hadden er eigenlijk niet zo'n behoefte aan maar zijn toch maar even gegaan.
    Nou daar zaten we dan, sm was er ook met haar man en die kon niks anders dan ons observeren er werd nauwelijks wat gezegd, zo ook door sz en haar aanstaande er was nog wat ander bezoek en die lui keken ons gewoon raar aan waarschijnlijk dus weer door allemaal verzonnen verhalen van sz.

Ook zien wij sm nauwelijks, maar zit zij wel altijd bij sz deze vrouw blijft ook glashard tegen ons liegen zelfs over dingen waarvan je denkt wat boeit ons dat nou? Zo zit ze bijvoorbeeld in een koopwoning maar houd ze stug vol dat het een huurwoning is.

Nou zijn we dus vorige week bij sz op verjaardag geweest maar daarna hebben we gelijk weer niks vernomen, mijn moeder schreef haar gisteren aan op fb nadat sz een status had geplaatst dat ze met haar aanstaande uit was geweest mijn moeder was enkel nieuwsgierig wanneer nou precies de datum van hun trouwen was, ze kreeg geen enkele reactie terug.

Nu verwachte ze ons volgende week weer op deverjaardag van ons neefje maar op de manier hoe het nu allemaal gaat heb ik er gewoon geen zin meer in daarbij heeft het verleden ons zoveel pijn gedaan dat we er wel klaar mee zijn.
    Nu zijn wij beide niet zulke figuren dat we op bellen of wat dan ook van ' hoor eens even wij willen het contact verbreken'

Wat kunnen we nu beter doen..
    Of zeggen dat we die dag niet kunnen en vervolgens niks meer van ons laten horen en dit bij hun bruiloft weer doen? Mits we überhaupt een uitnodiging zullen gaan ontvangen.
    Of gewoon de dappere schoenen aan trekken en zeggen waar het op staat?

Wat zal ik in ieder geval weer een stuk lekkerder in mijn vel zitten als ik die mensen uit mijn leven kan wissen!

2. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Poehh....moeilijk. Heftig verhaal ook.
    Ik denk dat jullie de enigen zijn met het juiste antwoord. Alleen jullie kunnen zeggen hoe je dit contact wilt verbreken. Houden jullie er rekening mee dat het neefje er niets aan kan doen?

Zou zelf wel aangeven dat er geen behoefte meer is in contact. Maar dat is voor een ieder anders.
    Hoe dan ook, sterkte ermee!!!

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou het wel zeggen, zo is het voor jullie duidelijk en voor je schoon familie ook. Anders krijg je straks weer allemaal verwijten en dingen voor je voeten gegooid. Gewoon duidelijk zijn en contact verbreken als jullie dat rust geeft.

Misschien een stomme tip, maar als je weer zo'n lang verhaal schrijft zet dat niet overal sz, sv,vl etc neer want het lees echt zo vervend.

4. penseel

penseel Niet meer actief

Vind het eigenlijk maar een warrig verhaal.

Je kunt toch contact met elkaar hebben zonder die diep gang er bij.

Koetjes kalfjes. En geen oude koeien uit de sloot doen zij het wel reageer er niet op.

5. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf inderdaad ook wel zo gevoel van ik pak de telefoon en app waar het op staat.
    Vl vind dat wat moeilijker en ik wil toch wel dat hij het zou doen, stel ik begin ermee dan is het vanuit hun gelijk weer dat ik er alleen achter zou zitten.

Zulke dingen vergeet je helaas niet zo makkelijk Penseel, het heeft bij mij alleen al een grote invloed gehad op mijn toekomstbepaling.
    Verder gaat het niet in de koude kleren zitten wat er de afgelopen tijd weer allemaal gebeurd is het lijkt misschien komisch als iemand altijd alles van jou na moet doen maar dit is erg vervelend en dan heb ik het nog niet eens over het zwart praten om er zelf weer voordelig uit te komen.

6. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Misschien gewoon heel zakelijk blijven. Over oppervlakkige dingen praten. Heb ik ook heel lang gedaan met een gezinslid. Totdat niet meer ging heb ik het contact verbroken.
    Probeer er zo weinig mogelijk van aan te trekken en geen aanleiding te geven.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wil je echt de verjaardag van je neefje uitkiezen voor het moment om te stoppen met bezoekjes? Sneu voor dat manneke en zo wordt je zelf ook de boeman in het verhaal.

En verbreken jullie dan ook het contact met de grootouders, ooms en tantes en zo, of alleen met sm en sz?

8. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    We zijn ook nooit betrokken bij ons neefje, heb het idee dat hij ons ook niet kent hij wordt telslotte nog maar 1 jaar.
    Met zijn tante en grootouders houden wij wel contact, zijn tante heeft contact al tijden geleden verbroken zijn grootouders hebben sinds kort weer contact maar hebben zo nu en dan ook hun bendenkingen, maar dat contact blijft in stand door hun eerste achterkleinkind.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oké, dan zal hij er misschien niet veel van meekrijgen, maar dan nog kan je sz dit tegen jullie gebruiken. Het is maar dat je het weet.

10. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    lijkt mij ook niet de ideale dag om contact te verbreken, bovendien lijkt er beetje op dat je vriend nog lang niet op de punt staat om dat te doen. alleen jij, verbeter me als ik het mis heb hoor, maar zo lees ik het wel een beetje.

wat je wel kan doen is gewoon afspreken met je vriend dat je maar 1 uurtje naar dat feestje ga, en daarna weg, dan heb je tenmnste wel je hoofd laten zien en voor de rest het gewoon negeren.

11. misa

misa Niet meer actief

Contact verbreken lijkt mij zeker een goed plan. Ik zou het ook voor de verjaardag of erna laten weten. Als je het niet wilt zeggen dan zou ik de verjaardag afhouden met dat je niet kunt. En vervolgens niets meer laten horen.
    Maar beste is wel om duidelijk te zijn. Is uiteindelijk voor jullie zelf ook fijner, anders weet je nooit wanneer ze jullie weer opzoeken.

Succes..

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wil je vriend het contact verbreken? Is dat wat hij in het diepste van zijn hart wenst? Dan ja... is het gewoon beter om eerlijk te zijn tegen je schoonfamilie en het te melden.

Deel Deze Pagina